Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Jojo, men altså.

Satser jeg 100 kr. Og etter 2 runder sitter jeg med 150 kr.

Da kan jeg enten

*slutte mens leken er god og tjene 50 kr.

ELLER

*fortsette videre, og satse på å vinne ENDA mer, men jeg risikerer jo selvfølgelig å igjen spille bort det jeg har tjent opp.

Det blir jo som å spille på en automat.

onkeljubalong:

Hva mener du med at det til jevne seg ut til slutt? Og at du foretrekker å ha så mange chips at du dekker hele bordet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det blir jo som å spille på en automat.

6851408[/snapback]

Nei. Overhodet ikke. På ingen måte. Ikke nærme engang.

En automat vil alltid være oddsfordel banken. I poker er det ferdighetsforskjell minus rake. Så lenge ferdighetsforskjellen > rake/avgift, så er det du som har oddsfordel. Om du liker å tjene penger så bør du alltid spille når du har oddsfordel.

I dag tjente jeg 140 dollar på en time. Den neste timen jeg vil spille så går jeg muligens 200 i minus. Men det spiller ingen rolle, fordi alle disse timene vil jevne seg ut til et fast beløp, f. eks. 15 dollar i timen.

Enkel analogi: Du og jeg tar 1000 myntkast. Jeg vinner de 5 første myntkastene på rad, men det vil jevne seg ut gjennom de neste 995 myntkastene. Det sjette myntkastet er fortsatt 50/50.

Lenke til kommentar
jeg lurte på å prøve poker over nettet, og lurte på om noen kunne gi anbefalinger for gode sider, hvordan man betaler osv :)

6833794[/snapback]

Det kommer helt an på. Hvilke erfaringer/kunnskap har du om poker? Har du mest lyst til cash game eller turneringer, eller har du ikke bestemt deg ennå? Hva er budsjettet ditt?

Du betaler helt enkelt ved å overføre en sum gjennom kredittkort. Oppsettet er steg-for-steg, det skal vanskelig la seg gjøre og ikke skjønne det.

Endret av onkeljubalong
Lenke til kommentar

Spiller $50 MTT på ladbrokes atm.

36 spillere igjen, sitter med roughly 8000 chips, 2000 under average. Blindene er på 200/400 og alle sitter tight å venter på å komme i pengene (top 20).

Har posisjon på en maniac og en tight chipleader til venstre for meg, får til et par gode steals, men treffer ikke riktig noe.

Lenke til kommentar
Selv har jeg hørt skumle ting om sikkerhetsavdelingen på Pokerroom.

Link

6852803[/snapback]

Det hørtes ikke helt bra ut, har iallefall fungert bra for meg. Jeg spiller der til og med ulovlig siden jeg er 16. Men det driter jeg i, bruker mammas kort, hun vet når jeg depositer og har full kontroll. Har totalt gått 2,5k i pluss på Pokerroom. De gangene jeg har vært i kontakt med support har de vært veldig raske og høfflige.

Lenke til kommentar
blæ, ute på 30 plass. Gjorde meg short stacked ved å kalle bort store deler av stacken prelfop med middels hender (AT, KQ) for så å være et lett bytte med det samme flopen kommer og jeg bommer.

6852983[/snapback]

Hm, synd å høre. Får satse på bedre lykke neste gang :)

Satt in 20 bucks i stad, spilt meg opp til 65 på et par 5 dollars-turneringer, men får se hvordan det går.

Endret av deleder
Lenke til kommentar

Jeg liker poker, en limper i første pos på et 5-handed 0.15/0.30 bord. LAGen i small blind tenker på et move, men limper bare. Jeg checker med 55 i BB.

Flopen kommer 45Q med to ruter. LAGen byr ut pot size. Jeg reraiser pot size på $3. Limpern og LAGen syner.

Jeg setter limpern på et flushedrag og LAGen på en svak dame QT, QJ kanskje KQ.

Turn kommer en svart J og LAGen går all in for over $30. Jeg tror han har truffet to par med knekten og syner, limpern kaster seg.

Han viser QT og river er 5.

Lenke til kommentar
Og du bør jo da selvfølgelig trekke deg mens du har mange chips.

6851131[/snapback]

Hvis du tenker sånn at du bør gi deg mens leken er god og flaksen er på topp, så har du misforstått hele konseptet. Alt vil jevne seg ut til slutt.

6851348[/snapback]

Altså, hvis du spiller poker med noen om penger. Vil du heller at det skal jevne seg ut enn at du sitter med flest sjetonger? Har jeg sittet med mye flere sjetonger enn de andre, ville jeg trukket meg. Bedre å vinne NOE, enn å spille det bort igjen!

Lenke til kommentar
Og du bør jo da selvfølgelig trekke deg mens du har mange chips.

6851131[/snapback]

Hvis du tenker sånn at du bør gi deg mens leken er god og flaksen er på topp, så har du misforstått hele konseptet. Alt vil jevne seg ut til slutt.

6851348[/snapback]

Altså, hvis du spiller poker med noen om penger. Vil du heller at det skal jevne seg ut enn at du sitter med flest sjetonger? Har jeg sittet med mye flere sjetonger enn de andre, ville jeg trukket meg. Bedre å vinne NOE, enn å spille det bort igjen!

6858006[/snapback]

Du har misforstått :roll: Med at alt jevner seg ut til slutt mener han at de gode spillerene vil alltid få betalt til slutt. Ikke nødvendigvis i denne session, men på slutten av året feks :p Hadde jeg sittet med flest sjetonger enn alle andre hadde jeg blitt værende. Det er +EV å kunne busted alle andre på bordet, så lenge du kan spille big-stack poker da.

Lenke til kommentar

Jeg går som oftest ut med det samme jeg kommer opp mot og over det dobbelte av max buy in.

Jeg synes det passer meg best ifh til stilen min å spille om ikke shortstacked, så ihvertfall normal stack. Jeg vil ikke få noe særlig ut av big stack spill.

EDIT: Men jo, jeg skjønner selvfølgelig hva ljubalong mener.

Endret av MrSifter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...