Inaktiv bruker 2 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Er 16 nesten 17, og er registrert på både Nordicbet og bizipoker med feil alder. Jeg spiller en del freerolls, og jeg lurte på hva som skjer om jeg vinner penger, hvordan tar jeg de ut? Kan jeg i det hele tatt gjøre det? Og en annen ting, om jeg vinner penger i freerolls, kan jeg da bruke disse til å spille mot andre? Og da vinne enda mere penger? 6842344[/snapback] Vunnet ganske mye penger på Nordicbet nå, de er ikke akkurat noe detektivbyrå. (17, registrert som 18.) Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 6842344[/snapback] Vunnet ganske mye penger på Nordicbet nå, de er ikke akkurat noe detektivbyrå. (17, registrert som 18.) 6843099[/snapback] Får du tatt ut disse pengene da? Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Det vet jeg ingenting om. Orker ikke prøve å ta ut ca samme beløp som jeg satt inn nå, men det burde vel gå. Lenke til kommentar
Dr_Ost Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Vunnet ganske mye = Går sirka i null ? Lenke til kommentar
deleder Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Er 16 nesten 17, og er registrert på både Nordicbet og bizipoker med feil alder. Jeg spiller en del freerolls, og jeg lurte på hva som skjer om jeg vinner penger, hvordan tar jeg de ut? Kan jeg i det hele tatt gjøre det? Og en annen ting, om jeg vinner penger i freerolls, kan jeg da bruke disse til å spille mot andre? Og da vinne enda mere penger? 6842344[/snapback] Vunnet ganske mye penger på Nordicbet nå, de er ikke akkurat noe detektivbyrå. (17, registrert som 18.) 6843099[/snapback] Regga som 34, er 16, spilt siden jeg har vært 15. Check og cash tilbake til VISA fungerer flott. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Spilte en liveturnering i går med 10 stk, ganske artig. Delte 1. plassen da det ble fryktelig sent til slutt, prizepoolen var på 2250,-. Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Vunnet ganske mye = Går sirka i null ? 6843387[/snapback] pokerspillere har lett for å glemme alle tapene, og kun huske vunnede penger Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 11. september 2006 Del Skrevet 11. september 2006 Utenom de som fører regnskap. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Et spørsmål: Spiller litt Texas Hold'Em (ikke på nettet!), men hvordan er det med potten osv.? Altså på noen sjetonger er det merket 1 dollar, 5 dollar, 10 dollar, 20 dollar, 50 dollar på hver farge. Men noen sier til meg at alle begynner med like mange sjetonger, og den som sitter igjen med alle sjetongene til slutt vinner og får hele potten! Hva er vitsen med å merke sjetongene med forskjellige dollarverdier da? Hvis noen gidder å forklare hadde det vært fint! Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Et spørsmål: Spiller litt Texas Hold'Em (ikke på nettet!), men hvordan er det med potten osv.? Altså på noen sjetonger er det merket 1 dollar, 5 dollar, 10 dollar, 20 dollar, 50 dollar på hver farge. Men noen sier til meg at alle begynner med like mange sjetonger, og den som sitter igjen med alle sjetongene til slutt vinner og får hele potten! Hva er vitsen med å merke sjetongene med forskjellige dollarverdier da? Hvis noen gidder å forklare hadde det vært fint! 6848829[/snapback] slik at ikke blindsene utgjør en stor del av potten din, med mindre alle begynner med et fjell av sjetonger Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 På internett er de vel merket med verdien slik at en rett og slett skal se hvilken verdi de har. Gjelder noen sjetongsett live også for den saks skyld. Grunnen til at sjetongene blir merket er vel for å gjøre det lettere. La oss si at alle begynner med 1000 chips, der en chips er et poeng. Blir stress og by 100 av chips, derfor er en merket med 100. Det er vel det samme som penger. Hvorfor ikke bare ha en valør? Vet ikke helt om jeg skjønte spørsmålet ditt nå når jeg ser etter. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Ok, synes bare det er litt rart at de er merket med dollar! Hvorfor ikke poeng liksom? Skjønner at man må vite hvilken verdi de har. At f.eks. 2 hvite er det samme som en rød. Men jeg trodde først det var slik: Man har 150 kr f.eks. Da kjøper du sjetonger for 150 kr. Så får du sjetonger tilsammen med en verdi av 150 kr. Også spiller du en runde, så vinner du potten. Da har du tilsammen 200 kr. Også at du da kan gå fra bordet, ta med de sjetongene du har og få utbetalt verdien av sjetongene? ................................................. Men så sa noen at man må vinne hele spillet for å få noe. Og da får du hele potten! Skjønner ikke hva som er vitsen med å merke med verdi i kroner og øre hvis man må ha alle for å få potten likevel. Hva er riktig? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Det er to typer poker som blandes her. Cashgame: Her kjøper du deg inn på et bord, betaler for så mange chips du vil ha og spiller i håp om ha like mye flaks som Fetter Anton. Det har du, og dobler deg. Du kan nå veksle ut chipsene i penger, forlate bordet og mobbe din uheldige fetter. Turneringer: Her betaler du en inngangssum. Når du har betalt, så har du betalt, og velger du å gå mister du plassen din og chips. Her det den som har alle chipsene til slutt som vinner hele greien. Du kan selvfølgelig få pengepremier på plassene under 1. plass. Skjønner? Edit: Leif og tilføyning. Endret 12. september 2006 av Billy Bob Lenke til kommentar
onkeljubalong Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Eh? Cashgame er konstant, siden du aldri vil bli eliminert. Hva har fetter Anton med det å gjøre? Han spiller nok turneringspoker, du. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 (endret) Jeg nevnte vel egentlig ingenting om hva som er konstant eller ikke, men siden du nevner det. Cashgame: Eneste måten å bli eliminert på her, er at andre vinner pengene dine. Du kan da kjøpe deg inn igjen og fortsette galskapen. Turneringer: Blindsene stiger, så om du ikke gjør noe, vil du til slutt bli spist opp av blinds og kan bli eliminert av at andre får chipsene dine. Fetter Anton er en fisk. Edit: Leif. Endret 12. september 2006 av Billy Bob Lenke til kommentar
onkeljubalong Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Sukk... I halve beskrivelsen av cashgames syltet du om flaksfaktoren. Så sier jeg at cash games er konstant, og vil derfor kreve mindre av en fetter Anton enn en turnering. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Det var et ørlite bilde for å sprite opp teksten litt, beklager om det gjorde forklaringen noe uforstående. Jeg er forstått med at cashgame er mindre flaks enn turneringer. Er vi enig? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Ok, så i cashgame kan du men andre ord trekke deg når som helst. Og du bør jo da selvfølgelig trekke deg mens du har mange chips. Da får du utbetalt verdien av sjetongene. Mister du alle sjetongene, elimineres du fra spillet, men kan da kjøpe nye sjetonger. ... Slik har jeg forstått det. Riktig? Men, er alle nødt til å kjøpe likt antall sjetonger? Eller kan f.eks. noen bruke 300 kr på sjetonger, og noen 200? Og i turnering: Da har jeg forstått det slik: Alle betaler en inngangssum, f.eks. 500 kr. Så får alle likt antall chips med for eksempel verdi på tilsammen 200. Så får f.eks. 1. plass 50% av potten, 2. plass 30% og 3. plass 20%? Er dette riktig? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Riktig angående cashgame. Slik jeg har erfart, er det som oftest en maksimumsgrense på cashgame. F.eks spiller jeg 0,10/0,25$ på internett, og der er maksimumsgrensen 25$. Men selvfølgelig kan du kjøpe deg inn for 10$. Når vi spiller turneringer, betaler vi 100 kr. Da får alle 2000 chips. Utbetalingen er ikke dum den nei. Så nå er du på nett. Lenke til kommentar
onkeljubalong Skrevet 12. september 2006 Del Skrevet 12. september 2006 Og du bør jo da selvfølgelig trekke deg mens du har mange chips. 6851131[/snapback] Dette stemmer kun hvis du har lavere ferdighetsnivå enn andre på bordet, eller at du spiller dårlig/redd med et høyt antall big blinds. Hvis du tenker sånn at du bør gi deg mens leken er god og flaksen er på topp, så har du misforstått hele konseptet. Alt vil jevne seg ut til slutt. Selv foretrekker jeg å ha så mange chips at jeg dekker alle på bordet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå