burnedmind Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) Heh - du var fryktelig kjepphøy. Hvor høy ITM har du, og over hvor mange MTT-er? Endret 30. mai 2006 av burnedmind Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 Da var rettsaken ferdig, "vi pokerspillere" tapte. Men som dommerne sier, folk som spiller for det sosiale, rammes ikke av loven. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 1. juni 2006 Del Skrevet 1. juni 2006 Jeg er herved blitt cashgamewhore, så et par spørsmål: Hvilke stakes spiller dere? Er ikke det noe x antall BB = Bankroll osv? Hvordan spiller dere sånn ca? Føler jeg bommer utrolig mye når det gjelder betting preflop, utg osv. Har noen en teori om hvorfor dette er så forskjellig fra turneringer? Og dere som "grinder", spiller dere flere bord, hvor mange? Har spilt opp til fire bord samtidig som jeg har surfet, og det gikk som oftest feile veien. Jeg sikter på bonusen min hos Eurolinx, men den er selvfølgelig tidsbegrenset, 2000 FPP innen seks uker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) spiller $1/2 og $2/4 NL. jeg bruker vanligvis ha inne mellom 10 buyins (1 buyin er 100xBB) og 20 buyins. 20, da er du SIKKER. det er vel egentlig regnet som mye. fx på $1/2 er 20 buyins lik $4000 som er en ganske solid bankroll på det nivået. jeg flyter ganske godt på $1000, men liker det ikke. $2000 er koslig nok. hvorfor cash er forskjellig fra turnering? blindsene går ikke opp. du er ikke nødt til å stjele blinds. du kan vente på krutt. blir du blinda ned 20xBB, ja så rebuy opp ti 100xBB igjen da. du trenger ikke stjele for å gå i null i cashgame. i cash trenger du bare en stor hånd på en hel kveld for å ha tjent penger, og ofte er det nok. cashgame online trenger man rakebackordning. ofte utgjør det 50% av inntektene. jeg spiller flere bord. stort sett 2 bord når jeg spiller shorthanded på alvorlige stakes, altså mine faste stakes $1/2 eller $2/4. spiller jeg $0.5/1 eller lavere kan jeg lett 4-table, men det er ikke ofte jeg finner på med mindre jeg skal grinde ut en bonus ellerno. ville nok spillt så få bord som mulig når man skal "finne fram" til hvordan cashgames funker. 2 bord går jo forsåvidt, 1 blir nok litt i seineste laget og det er ikke bra og bli utolmodig. ting du bør vite i cashgame. å bli stacka med top pair top kicker..... det er ikke en bad beat. det er heller ikke serlig bra spillt. samme gjelder å bli stacka med overpar. sitter du med AA og byr 4xBB, blir calla og egentlig likegyldig hva floppen kommer... blir du stacka har du gjort noe feil. selvfølgelig fins det badbeats men ETT PAR i cashgame, det er ikke mye verdt! og ofte forteller folk deg det når de har gulla noe i form av raise-ing, selvom det kan være vanskelig å legge fra seg AA osv... som i tourneys, flushdrag er opplagte. LITE implied odds. selvom du får 2:1 på flop eller 4:1 på turn.... det er ikke ofte verdt det med mindre du vet noe spess om spillern. straightdrag derimot... de er ofte skult. ikke gidd gå for nutflush med 4flush på bordet hvis det er dyrt. de får IKKE EN KRONE MER når 4flushen lander, og sannsynligvis hvis du vinner en stor pott med nutflush og 4flush på bordet så har du drawa med feil odds. samme gjelder på straight der du ofte ikke har nutstraight hvis du treffer straighten med 1hull. tress e gode greier i cashgame. men bygg deg en pott. check på flop og check på turn blir det ikke mye penger av. tar du ned potten i det du prøver å bygge den, vel, da hadde du ikke fått mye penger uansett. blir du raise'a på river har du STORT SETT ett problem. alt jeg har sagt er litt avhengig av stakes, men fra $0.5/1 eller hvertfall $1/2 og ett stykke opp bør det være gjeldende for visse situasjoner. blabla, godnatt. by the way, hvis du har fått en beat eller har lite penger igjen på ett cashbord... kanskje du bare har 10xBB, ikke push inn med J5o eller KTo... du vet det går ann å rebuye NÅR SOM HELST? ikke mist alle pengene du har på bordet før du gjør det. det er bortkasta penger, selvom folk ofte liker å bare "få vekk småtteriet". Endret 2. juni 2006 av Slettet+1374861 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Yees, jeg vant liverunden i går. Bra for selvfølelsen. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Tusen takk for svar viCtim, det var et slikt svar jeg fisket etter. Lenke til kommentar
burnedmind Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Er det noen som har erfaringer med shoppen til Party Poker? Bestilte ting derifra 12. mai, men har ikke sett noe til det ennå. Endret 2. juni 2006 av burnedmind Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Har spilt 0,1/0,2 i de siste dagene nå, hellane. Hadde jeg bare greid å styre unna loose calls og uhell, slipper jeg at det svinger +/- 20 $ per time. Edit: Sikkert crazy, men jeg er sånn på småtilt fordi Eurolinx/Expekt har en software som gjør at den ikke kobler seg opp igjen ved disconnection, og en må lukke/åpne programmet når en detter ut. Uansett, jeg satt inn 100$ der, var nede i 40, 70, 50, 90 og nå i 80 $. Når jeg er i null/100$, tar jeg de ut og går tilbake til Pokerstars. Tydeligvis dårlig stabilitet på internettet her. Poenget med hele var jo at jeg spiller to 0,1/0,2-bord, som sikkert ikke passer til bankrollen, men jeg er så lei hele Tain-softwaren. Endret 2. juni 2006 av Billy Bob Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 (endret) Yees, jeg vant liverunden i går. Bra for selvfølelsen. 6227215[/snapback] Hva er det? EDIT: Noen på PokerStars som vil låne meg $1.20? Endret 2. juni 2006 av OMartin Lenke til kommentar
eivindhg Skrevet 2. juni 2006 Del Skrevet 2. juni 2006 Er det noen som har erfaringer med shoppen til Party Poker? Bestilte ting derifra 12. mai, men har ikke sett noe til det ennå. Bestilte en lue derifra og fikk den allerede etter 1 uke, ble veldig overrasket da det sto at forventet leveringstid var 4-6 uker. Har også bestilt 2 gensere, 2 t-skjorter, en lue og noe annet stash på PokerStars, men dette har jeg ikke sett snurten av, enda det har godt snart en måned. Lenke til kommentar
burnedmind Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Varene kom i dag, faktisk. Stressterningen eier like mye som ventet. Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hvor burde jeg starte hvis jeg stort sett vil spille turneringer med 1-5 dollar buyin og har planer om å sette inn en 20-50 dollar/euro i starten? Er det noen sider som aksepterer Visa Electron annet enn Absolute Poker? Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Denne MÅ da være fake? http://rakewiz.com/notepad.php?hand=10002 Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Denne MÅ da være fake? http://rakewiz.com/notepad.php?hand=10002 6235352[/snapback] Japp, ser ingen grunn til at han kunne calle en kvart million med flushedrag på river. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Denne MÅ da være fake? http://rakewiz.com/notepad.php?hand=10002 6235352[/snapback] Japp, ser ingen grunn til at han kunne calle en kvart million med flushedrag på river. 6235534[/snapback] den er ekte. var der selv, ca 6-7 mnder siden. de spillte slik. Zweig var evig aggro, IKU var ikke spesielt "værre" selv. jeg tok også bildet som følger med -- som er en del FØR denne hånden blir spillt, som gjorde at Zweig vant tilbake en del av pengene han allerede hadde gitt til IKU. http://rakewiz.com/media/zweig.jpg edit: DESVERRE klarte jeg ikke fange $360 000 potten mellom bad_ip (norges egen Johnny Lodden) og IKU (finskenes Patrik Antonius), fra den kjente sessionen der Lodden gikk fra -400 000 til +600 000 dollar (ca). http://rakewiz.com/media/badip.jpg Endret 3. juni 2006 av Slettet+1374861 Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Han gikk opp $1.000.000 av å vinne en pot på $360.000? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Nå var det tredje gangen noen caller en 6x BB raise med 89, 89 og 79of mot mine AA eller KK, og alle har floppet straighten. Riktig. Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 Hvilken pokerside spiller Johnny Lodden på vIctim? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 3. juni 2006 Del Skrevet 3. juni 2006 (endret) Han gikk opp $1.000.000 av å vinne en pot på $360.000? 6235685[/snapback] hehe, skal ikke mye til å forstå at det ikke går? potten jeg nevnte er vel den største noensinne spillt på Prima nettverket, derfor jeg nevnte den. det var forøvrig hele sessionen han gikk opp $1mill (fra å være $400k i minus), ikke bare den ene hånden. Johnny Lodden spiller på Prima nettverket som er en himmel for highstakes HU. Nå var det tredje gangen noen caller en 6x BB raise med 89, 89 og 79of mot mine AA eller KK, og alle har floppet straighten. Riktig. UL. Endret 3. juni 2006 av Slettet+1374861 Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 4. juni 2006 Del Skrevet 4. juni 2006 (endret) Lodden spiller for det meste på Prima. (bad_ip, altså) En annen spiller som er verdt å legge merke til er Tore Lagerborg, den norske kongen av high stakes limit imo. Herlig type. Endret 4. juni 2006 av Loeve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå