Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+1374861

vel det er jo mye variance i å spille AA all-in mer enn 3way, men snakker vi turnering så er det jo få turneringer som har flat premiestruktur øverst så det vil være mye mer penger i å hente den gjeveste plassen.

vi snakker en SVÆRT SÆR situasjon for å kaste AA.

det må være av typen sattelitt spør du meg, det er 11 stk og 10 stk får en plass videre. du er short men en med litt mer går inn og blir calla 100way.

 

tror ikke jeg kommer til å kaste AA i noen vanlig SNG/MTT/STT i nermeste framtid. omtrent alle MTTer online nå er jo evig pyramideformede i premiestrukturen, så å ryke på fjerde i forhold til å være EVIG CHIPPO og kunne ta første eller andre, det er en risiko jeg er villig til å ta. og snakker vi SNG så må du jo uansett være villig til å tape buyinen din, og når dere er nede på bubble på SNG så kaster du fan meg ikke AA selvom det skulle være 4way. oddsa er at noen shorte pusher og en stor evt caller med krutt (KK, QQ osv), også sitter du med nuts på slutten av rekka. ofte ligger jo 75% av pengene på førsteplassen i 6handed SNGer, da går jeg heller for 75% eller 0% enn 25%.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, jeg kaster gjerne nuts hvis jeg har et mål med spillet mitt. Det er viktigere for min del å hanke inn chips i lengden, enn å vinne store hender nå og da. Og AA er slettes ikke så krutt som man skulle tro.

6131916[/snapback]

 

I cash game også? Du legger fra deg bøttevis med expected value, da, selv om du slipper litt varians...

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Victim har jo da rett. Det eneste tidspunktet hvor det blir "korrekt" å legge seg med AA er i en bobble-satelittsituasjon hvor en eller flere short stacks er all in mot en større stack som har mer chips enn deg.

 

Trenger ikke være veldig dumt å kaste AA i en annen situasjon heller.

I denne http://twodimes.net/poker/?g=h&b=&d=&h=Ah+...s+9s%0D%0A7d+8d vinner du ikke potten halvparten av gangene en gang.

Men du får jo da selvfølgelig veldig gode pot odds.

Endret av MrSifter
Lenke til kommentar
Rettsak mot "pokersjef" fra razziaen på Askøy.

 

Nå starter rettsaken, så vi får prøve å følge med. Som tidligere nevnt, skjedde dette et steinkast fra hvor jeg har vokst opp, så dette blir litt spesielt. GL til Øyvind. :)

6141171[/snapback]

 

Latterlig, politiet har da vel bedre ting å gjøre?

 

 

Tok forresten min tredje seier på rad ikveld(pokerkveld). :)

6143197[/snapback]

 

 

Er nok mer "til skrekk og advarsel", sikkert, de har neppe planer om å ta alle, de tar noen, så alle andre kan skjelve i buksene... Gjør det klart at det er ulovlig.. Men jeg synes det er latterlig uansett, la folk spille hjemme, da...

Lenke til kommentar

Endte på 4. Plass i en 50$ Buy-In med 80 deltakere i dag på Party Poker, ble 400$, men er ikke akkurat fornøyd. Var overlegen chip-leader, men så måtte jeg la en kamerat ta over med rundt 14 spillere igjen for jeg skulle ha framføring på skolen, og da jeg kom tilbake var han low-stack med 7 spillere igjen. Klarte å kare meg til en 4. plass for det, tapte med AQ mot KJ, litt surt, men that's life...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...