Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

eivindhg:

 

Du får ikke brev av Sherlock Holmes i posten for å forklare hvor ulogisk dette er.

Card Swap Elite er åpenbart mongoloid, derfor er det morsomt. Jeg ler godt inni meg med tanke på at en så gjennomsiktig svindel har kjøpere. Nå håper jeg bare å treffe på noen som spiller 3-8 off som om det skulle vært AA.

Lenke til kommentar
Til opplysning så spilte du hånda fryktelig dårlig. Det smarteste for deg er å holde deg til microlimits til du får forståelse for spillet.

5998109[/snapback]

 

Ja du, det har jeg nok tenkt til. Frykt ikke.

 

Edit: Selvfølgelig ser det helt teit ut, det var jo litt av greia med å poste den. Poenget var at jeg hadde fått en ganske god feel på motspilleren, og etter riveren, så lot jeg det gå en del sekunder, før jeg betta det minste jeg kunne. Han oppfatta det som svakhet, og skulle da bløffe meg.

Endret av Paull
Lenke til kommentar

Jeg kan gå gjennom den, så det ikke blir usaklig:

 

Holecards:

Dealt to rottulf [Ac Tc]

Linoleum joins the table at seat #9

CALL GROWWER, $0.10

CALL teunus, $0.10

FOLD Match 45

FOLD doc2b1day

CALL Psiloscribe, $0.10

FOLD CoinJock

CALL rottulf , $0.05

CHECK Albertan101

 

Limp her er helt standard, og det eneste jeg liker med hånda.

 

Flop: (Pot: $0.5)

[7s 3h 2c ]

BET rottulf , $0.20

CALL Albertan101, $0.20

CALL GROWWER, $0.20

FOLD teunus

CALL Psiloscribe, $0.20

 

Hvorfor better du her? For meg virker det helt meningsløst. Du har ikke et par og ikke en draw, og det er en overhengende fare for at noen av spillerne syner deg i en 4-veis limpa pot når du better under halve potten. Fra første posisjon attpåtil. Veldig svakt.

 

Turn: (Pot: $1.3)

[7s 3h 2c ] [ 9c ]

BET rottulf , $0.70

CALL Albertan101, $0.70

CALL GROWWER, $0.70

FOLD Psiloscribe

 

For at en semi-bluff skal være et godt trekk, må du regne med at motstanderen kaster seg en gitt prosent av tida. Alle synte deg på floppen. Her bygger du opp potten i en hånd der du all sannsynlighet ligger etter, som er definisjonen på dårlig spill. Bare check, _særlig_ når du er i første posisjon.

 

River: (Pot: $3.4)

[7s 3h 2c 9c] [ Kc ]

BET rottulf , $0.10

CALL Albertan101, $0.10

RAISE GROWWER, $8.70 to $8.80

CALL rottulf , $7.50 and is all-in

FOLD Albertan101

 

Dette svake bettet blir bare synt veldig ofte, noe som er veldig dårlig resultat for deg. Det er vanskelig å si noe om river når man ser på det isolert, hvis GROWWER var ultra-aggresiv og hadde prøvd på liknende før så er dette smart. Hvis ikke så liker jeg det veldig dårlig.

 

Konklusjon: Det virker som du ikke tenker over hva du gjør. Spør deg selv hele tiden hva som er målet ditt på en gate (pre-flop, flop, turn, river), og hva som er den beste måten for å nå det målet.

Lenke til kommentar
Jeg kan gå gjennom den, så det ikke blir usaklig:

 

Holecards:

Dealt to rottulf [Ac Tc]

Flop: (Pot: $0.5)

[7s 3h 2c ]

BET rottulf , $0.20

CALL Albertan101, $0.20

CALL GROWWER, $0.20

FOLD teunus

CALL Psiloscribe, $0.20

 

Hvorfor better du her? For meg virker det helt meningsløst. Du har ikke et par og ikke en draw, og det er en overhengende fare for at noen av spillerne syner deg i en 4-veis limpa pot når du better under halve potten. Fra første posisjon attpåtil. Veldig svakt.

 

Feeler-bet, på microlimits spiller mange på drømmedrag, og vil kaste seg når de ikke traff på 59 off.

En kasta seg, og to var med. OK, tre av de har _noe_.

 

Turn: (Pot: $1.3)

[7s 3h 2c ] [ 9c ]

BET rottulf , $0.70

CALL Albertan101, $0.70

CALL GROWWER, $0.70

FOLD Psiloscribe

 

For at en semi-bluff skal være et godt trekk, må du regne med at motstanderen kaster seg en gitt prosent av tida. Alle synte deg på floppen. Her bygger du opp potten i en hånd der du all sannsynlighet ligger etter, som er definisjonen på dårlig spill. Bare check, _særlig_ når du er i første posisjon.

 

Har representert en god hånd fra flop, samtidig en semi-bløff. Skal være enig i at check hadde kanskje vært en grei ting å gjøre her. Men, samtidig, putter resten av spillerene "på defensiven", og får tynt ut en spiller til.

 

River: (Pot: $3.4)

[7s 3h 2c  9c] [ Kc ]

BET rottulf , $0.10

CALL Albertan101, $0.10

RAISE GROWWER, $8.70 to $8.80

CALL rottulf , $7.50 and is all-in

FOLD Albertan101

 

Dette svake bettet blir bare synt veldig ofte, noe som er veldig dårlig resultat for deg. Det er vanskelig å si noe om river når man ser på det isolert, hvis GROWWER var ultra-aggresiv og hadde prøvd på liknende før så er dette smart. Hvis ikke så liker jeg det veldig dårlig.

 

Hadde spilt en del hender på bordet, og sett at GROWWER var rimelig "frempå" (sett 80% av floppene f.eks.). Prøvde å gi inntrykk av at jeg hadde to par/tress, og ble skremt av riveren, da det var potensiale for en flush. Siden det var såpass "mye" i potten, og jeg bettet svakt, antok jeg at han ville prøve å bløffe meg ved å representere en flush.

 

Konklusjon: Det virker som du ikke tenker over hva du gjør. Spør deg selv hele tiden hva som er målet ditt på en gate (pre-flop, flop, turn, river), og hva som er den beste måten for å nå det målet.

Tja, jeg har det gøy og tjener penger, hva mer kan man ønske seg? ;)

Endret av Paull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

vel, at poker er ulovlig sitter jo bare igjen fra gammelt av.

rimelig latterlig spør du meg.

 

gjør bare at jeg må spille highstakes på langoddsen.

og til og med det gjør jeg jo online nå fordi norsk tipping ikke har gode nok odds.

Endret av Slettet+1374861
Lenke til kommentar

Hvis det var noen som fulgte med på mine ønsker om en løsning på problemet med å få plass til 4 bord på Pokerstars samtidig med en 19" LCD-skjerm, kan det se ut til å ordne seg.

 

På www.testpokerstars.com kan du laste ned en testversjon av klienten. Her er det kun lekepenger, men en får se hvordan den nye funksjonen virker: Resizeable tables. :D

 

Ser ut til å funke fint, eneste om en skal klage, er at det tar et sekund før grafikken "finner ut" hvordan den skal være. Ellers ser jo det litt merkelig ut når noe du er vant til å se, blir forminsket.

 

Håper dette blir en vanlig funksjon snart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

nice! syns det var imponerende så raskt den tilpasset seg den nye størrelsen jeg når du stillte på det. ikke verst. ser bra ut det der! bare få seg rakeback nå så KANSKJE jeg vurderer dem :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

denne hånden var bare RAR

http://rakewiz.com/notepad.php?hand=10049

 

1: hvorfor går jeg ikke tom for penger?

2: går det ann å spille det treigere av han?

3: QQ limp fra SB med 2 limpere?!

 

haha, har blowa en del penger på høy limits nå så grinder litt 0.5/1 for å satse på det hjelper på formen. $700 på en dag nå.

 

det er bare en ting å si:

implied odds på pocket pair er SYK.

har du ett sett, og de har top pair, da får du alle pengene deres :p

Endret av Slettet+1374861
Lenke til kommentar

Sitter nå og spiller en 109$+Rebuys turnering på PokerStars, kommer nok til å bli en premiepott på ihvertfall 50k$. Et par proffe poker spillere er også med, ligger for øyeblikket på en 17. Plass Chip messig. Skal holde dere oppdatert hvis det går bra ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...