Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

don't hate the game, hate the player.

det er sånn poker er. når grenseverdien antall hender går mot uendelig så vinner du allin nummer 3 og nummer 1.

nummer 2 kan jeg ikke gjøre noe med for der er du langt bak.

keep grinding :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde en diskusjon med min onkel i helgen angående poker, da hans ståsted i forhold til poker er 5 Card Stud fra 70-tall. Uansett, diskusjonen rotet seg bort i at han mente at det kun gikk på flaks og at mitt argument om at en viss prosentandel av de virkelige store, er personer med lang utdanning innen matematikk o.l, er bare tull. Er det noen som kan nevne noen spillere med navn og utdanning, eventuelt om de har møttes på et "geek-table" en gang, slik at jeg kan statuere et eksempel til min onkel? :)

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

det er nok eksempel å si at folk kan leve profesjonellt av det, og tjene mer enn godt. hvorfor? jo for da har de vist at det er mulig å holde seg over nullpunktet ved bruk av ferdigheter. hvis han mener noen er født med mer flaks, og noen med mindre - vel da er det han som mangler ett matematisk synspunkt på det. alt går på odds. har du oddsene på din side hver gang du går inn i en hånd så er det ingen tvil om at når antall hender spillt går mot uendelig så vil du gå med overskudd. ALLE spillere har de grunnleggende oddsene i hodet. det går spesielt på Fixed Limit. men i No Limit fins det rom for varianse i forhold til at den beste hånden kan bli bydd ut av spill.

Men altså, ta å før han opp på ett kurs om grenseverdier statistikk og sannsynsregning så klarer en hver oppegående person å finne ut at poker er mer enn flaks :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

Freddy Deeb - Education: Mechanical Engineering

Annie Duke - Education: Masters Degree from Colombia University

Chris Ferguson - Education: Ph.D. Computer Science UCLA

Barry Greenstein - Education: Ph.D. candidate at University of Illinois

Dan Harrington - Education: Attorney

Greg Raymer - Education: Law Degree

Ron Rose - Education: BS math University of Massachuetts

Johnny Hale - Education: BS Civil Engineer Oklahoma University

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

ph.d.:

The highest academic degree awarded by a university to students who have completed studies beyond the bachelor's and/or master's degrees, and who have demonstrated their academic ability in oral and written examinations and through original research presented in the form of a dissertation (thesis). Also called a doctoral degree.

bs:

A degree awarded by a four-year college or university after satisfactory completion of an organized program usually consisting of approximately 120 units.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

jeg prøvde det og det var bare forvirrende SPØR DU MEG.

å la ett PROGRAM fortelle meg om jeg skal raise'e, calle eller folde? tja..

jeg har derimot spillt lenge med PokerTracker og likte lenge å spille med det, men har sluttet med det og. for Fixed Limit spillere er det nok viktigere, men nå klarer jeg meg utmerket med det jeg har i hodet ;)

spiller med det jeg har av bonuser og rakeback og vinner så mye jeg kan på cashgames og har grei suksess med det ;)

Lenke til kommentar
Noen av dere som bruker oddskalkulator(er) når dere spiller online?

5900234[/snapback]

Er litt artig å bruke de i ettertid og se på noen hender f.eks der du tapte med AA mot AK, flop: 237 rainbow (dette har ikke skjedd med meg, var bare et sykt usannsynlig eksempel)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

haha ja det også er jo noe.... men du må gå inn med en viss sum på høyere stakes for å kunne overleve da! 5 buyins er vel å anbefale...

Lenke til kommentar

Ah, jeg har bare spilt cashgames. Kanskje man skulle testet seg på en turnering eller to.. :hmm:

Edit: Tenkte jeg skulle spille litt på litt lavere innsats bare for gøy. $0.05/0.10.

Jeg får KJ i spar. En tulling som har spilt loose hele tiden går all in, og raiser til $4.05. Jeg caller, tipper han ikke har noen ting. En tredje fyr raiser til $8, jeg har bare $1.60 igjen, og caller.

Alt dette er pre-flop.

Floppen kommer 6d 3s Kd, på turn kommer Td, på river kommer Qh.

Jeg har kongeparet og tenker at jeg blir å ta denne potten, siden de andre to har spilt som tullinger hele tiden. Jeg viser mine to konger, første raiseren mucker handa, og super-raiseren viser 9d 4d....

Hvem i svarteste raiser til 80xBB med 94 suited!? :mad:

Har aldri hatt helt forståelse for folk som skal syte over hender de har spilt (og tapt) på nettet, men dette er min første gang, og jeg begynner å forstå.. :p

Endret av Paull
Lenke til kommentar

Hvilken side spiller du på Paull? Sier du Unibet, overrasker det meg ikke. Det er forskjellig nivå på de forskjellige sidene, vil du ha et nivå der folk "spiller slik som du vil", er PokerStars en god side, selv på de minste bordene.

Når det gjelder cashgame, støtter jeg teorien om å begynne på de minste bordene, for å jobbe seg oppover etterhvert som du føler deg trygg på det nivået du er på.

Lenke til kommentar
Hvilken side spiller du på Paull? Sier du Unibet, overrasker det meg ikke. Det er forskjellig nivå på de forskjellige sidene, vil du ha et nivå der folk "spiller slik som du vil", er PokerStars en god side, selv på de minste bordene.

5904145[/snapback]

Var faktisk PokerStars :)

Nå holder jeg på å drikke frokostkaffen min (jepp, døgnrytmen er ikke det den engang var), og skal teste litt mer.. Etter å ha sett Ep.13 av High stakes poker har inspirasjonen returnert. Noen som vet om #13 var siste episode? Virka i alle fall slik. Kjipern isåfall :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...