Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

ting som er med check-raising:

det KAN VÆRE lett for motstanderen å hive inn de ekstra kronene hvis det er en minimum-check-raise.

 

det KAN virke som du har en utrolig, UTROLIG sterk hånd hvis raisen er sterk eller den mest opplagte check-raisen av alle, par på bordet på flop og du check-raiser (så opplagt at den kan brukes som bløff).

 

ellers så check-raiser jeg ikke mye selv. har funnet det best for meg å bare by ut hele jævla tia, bløff eller ikke. tror dem meg ikke når jeg har en god hånd så blir det dyrt.

Lenke til kommentar
Hvordan går det forresten med sportingbet-pengene man fikk gratis for en tid tilbake? Noen som har fått dem høyt opp, eller tatt ut noe særlig? Jeg har tatt ut 2500 kroner, og har 440 dollar (ca 3000 kr) innestående :) Som fattig student klager jeg ikke på det! Er tross alt "gratis" penger ;) har jo ikke satt inn noe

5823477[/snapback]

 

Tok ut litt over 1000 NOK...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg var oppe i nesten 2k på sportingbet, men gikk på en smell på et litt for høyt bord og er nede på 20 $. På vei opp igjen, håper jeg.

Lenke til kommentar
Totalt: +$1070

5829424[/snapback]

 

Ikke verst.

 

Når det gjelder slike regnskap, hvor en kan se at andre har en pluss på omtrent 6k norske kroner, tenker mange at: Hellane, så mye jeg vil jeg også tjene. Men da må en gjerne gå opp et eller to nivå. For å tjene stort, må en satse stort. Men når en satser stort, er det en mulighet for å tape stort også.

 

Jeg blir til tider køddet med av mine "medspillere" om mitt mikronivå, de kan gjerne spille turneringer som tilsvarer mine innskudd på PokerStars. Men da tenker jeg at det er alltid noen som spiller for mer, f. eks gutta som har en inntekt på 4 millioner norske kroner på et kvartal, det er ikke 0.10/0.20 bord de sitter på.

 

Er det noe lurt å kaste seg inn på et 2/4$ bord når en har spilt i et halvt år? Syns det lukter fisk lang vei.

 

En annen ting med å spille på et så høyt nivå, som tidligere sagt, er at en har større mulighet til å vinne større penger, noe som jeg tror gjør det lettere å bli avhengig. En blir ikke spilleavhengig av å vinne 15 kroner dagen.

 

Poenget med innlegget? Aner ikke. Er bare filosofisk etter å ha lest om diverse saker i tabloider ang poker og spillegjeld. Spill fornuftig.

Lenke til kommentar

Enig med Victim, har man flyten og klarer å spille solid så er det det beste.

Hvis man klarer å styre et bord og bli fryktet på floppen så er det det beste.

 

Ang. å tjene penger.

Jeg har aldri tjent de store pengene, har ikke gått inn for det heller. Spiller mest fordi det er morsomt. Liker å gå inn i $20 turneringer selv om jeg sjeldent eller aldri havner i pengene.

 

Men hvis jeg skal tjene noen penger tror jeg limit er greia for meg. Har en tendens til å tilte veldig fort i cash games NL. Så jeg prøver å finne ut av hvordan man spiller limit best mulig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

mmm... er nok noe i det med å bli avhengig pga stakes. klart når jeg vinner penger som utgjør en økonomisk forskjell for meg så er det jævli ok å spille! hadde jeg vunnet 15 kroner hadde ikke jeg vert spesielt begeistret heller. jeg har blitt såpass slakk i svingene med åra at pluss 10 til 20 dollar om dagen det utgjør faktisk NULL. når man har maksa potter på $850 i cashgames så får man ett SYKT bilde av penger. hadde jeg sett haugen med norske kroner forran meg tror jeg ikke jeg hadde turt å spille. men man får vel litt sånn selv på microstakes gjør man ikke det da? ser vel ikke for deg alle kassene med øl eller hvor mange liter '95 bensin du hadde fått for det du legger på bordet?

 

spillte fast på 2/4 før men har hatt pause og går på 1/2 fast nå. svinger mye. ned $200 idag så får se hvordan det utvikler seg. regner ikke det som veldig mye. har bare blitt stacka (tok hele buyinnen min) en gang, og da må det bli sånn. velvel. får vel bare fortsette å grinde!

 

men rakeback og bonuser utgjør mye av overskuddet mitt da. som dere ser er nesten halvparten (og etter dagens tap sikker halvparten) av overskuddet rakeback. rimelig sykt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

Fixed Limit er mattematikk. Longrun spill der du bare må grinde og ikke tilte. (okay da det er litt mer enn det, men mindre 'play the player' enn No Limit).

 

http://rakewiz.com/notepad.php?hand=10011

sånn gikk mitt aggresive KK spill. spillte den såpass hardt pga SYKT DÅRLIG flopp. tippa han enten hadde AQ eller ett drag, men han hadde visst en slags "kombinasjon" (som jeg forøvrig ALDRI hadde calla mitt preflop bet med, menmen). også klarte han ikke legge da... $$$$ ;)

 

kaller meg forresten kvikksQlv på Prima. noen andre som spiller?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

bildet ditt Billy Bob er vel såvidt jeg kan se oddsa når du har ett gitt antall Outs (altså kort som kan forsterke din hånd nok til å vinne, men det vet du vel).

 

ser av tegningen fx at har du 2 outs (alle tallene gjelder PÅ FLOPPEN) har du 22:1 for å treffe på ett kort (altså turn), og 12:1 for å treffe iløpetav to kort (turn og river). det er slik jeg forstår tegningen.

Lenke til kommentar

Vil bare skyte inn i diskusjonen her med en liten freeroll-melding:

 

Tirsdag 4. april avholdes den 5. TPN Freeroll med følgende premier:

 

- $150 i turneringspremier

- Side-pot som går til beste nykommer

- Den nye norske pokerboken Hold'em med Harrington som bad-beat bonus

- Pokerchips til den som tar ut MilanFlyer av turneringen

 

Du kan lese mer her:

 

http://turneringspoker-norge.com/content/view/163/1/

Lenke til kommentar

Får du noe for å misjonere for Paradise Poker MilanFlyer?

 

Edit: Angående bildet, mener at prosentsjansen for å treffe det du er på jakt etter synker mot river, hvis de tallene er odds X:1, hvorfor blir det da lavere X da?

 

Edit: Eller.. 2 cards kommer jo før 1 card her, så.. Da kan jo det stemme. :blink:

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

prater om nå?

hvis du har 2 outs, fx du har pocketpair og må treffe tress, da har du 22:1 for å treffe det på turn. kombinert odds for å treffe på både turn og river er 12:1, altså bedre sjangse. mulig å forstå? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...