Paull Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Spilte litt med noen kompiser i går, Cashgame. Kjøpte meg inn for 100, og endte opp med ~450 i pluss. Av en eller annen grunn spiller jeg _mye_ bedre når jeg har drukket øl. Lurer på hvorfor. Antakeligvis fordi de andre spiller dårligere Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Spilte cashgame på LAN forrige helg. Buya inn med 150 kr, lå på ca 230 kr da jeg plukker om AQs og better ca 20kr elns. Jeg blir reraisa 60kr og caller. Floppen er AQT i 3 farger og han går allin, jeg må calle. Han sitter med AT og må treffe huset for å vinne. GJETT HVA SOM KOMMER PÅ RIVER! Var på nippet av å grine da jeg så tiern dukke opp. Kunne hatt nesten 500kr overskudd hvis ikke den stygge tiern hadde dukket opp mot alle odds. Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Bare sånt litt på siden. Det verste som finnes må være å floppe straighten, rainbow på floppen. Folk checker helt til river når det ligger et flushdrag i bordet etter runner runner... haater sånt Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 19. mars 2006 Del Skrevet 19. mars 2006 Bare sånt litt på siden. Det verste som finnes må være å floppe straighten, rainbow på floppen. Folk checker helt til river når det ligger et flushdrag i bordet etter runner runner...haater sånt 5778588[/snapback] Du ber om det hvis du checker helt til river men. Hvertfall når det kommer to i samme suite etter turn. Det er rett og slett ganske dumdristig spill Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) Vært stille en stund her. Vi spilte for en stund siden en turnering, var redd for at vi skulle bli for få, endte opp med 15 stk, ganske artig! Edit: Fra denne turneringen lærte jeg, som jeg egentlig burde ha lært før, at en aldri skal spille hardt mot spillere enn ikke vet hvordan spiller. Bommet så saftig på en nybegynner, og ble latterliggjort til de grader. Ellers har jeg svidd av 60$ på Expekt pga tiltespilling utløst av sinnsyke calls og ustabil software. Tilbake til Stars, jobber meg oppover. Endret 25. mars 2006 av Billy Bob Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 Okei. Trenger hjelp med en regel på Texas Hold 'em. Denne situasjonen oppstod faktisk. Jeg satt med mine to kort på hånden; Konge og Ess. På Bordet lå 10, Knekt, Dame. Men etter flopp, river og (flush?), lå det 10, Knekt, Dame, Konge og Ess på bordet. Altså hadde alle andre også Royal Street. I tillegg hadde en av de andre ett Ess på hånden. Hvordan blir gevinsten utdelt her? Vi står altså med meg(som har royal street kombinert med hånd og bord) 2 andre (som har royal street som bare ligger på bordet) og en siste(som har royal street på bordet + Par i Ess) :-/ Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 25. mars 2006 Del Skrevet 25. mars 2006 (endret) I Texas Hold'em skal du ha den beste femkortshånden, og siden du bare bruker 5 kort, og en "royal straight" er den beste hånden her, splittes potten jevnt mellom alle. Altså potten delt på fire i dette tilfellet. Community cards deles forresten i denne rekkefølgen: Flop (3 kort), Turn (1 kort) og river (1 kort). Flush er en pokerhånd bestående av fem kort av samme sort. Endret 25. mars 2006 av Loeve Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Bare sånt litt på siden. Det verste som finnes må være å floppe straighten, rainbow på floppen. Folk checker helt til river når det ligger et flushdrag i bordet etter runner runner...haater sånt 5778588[/snapback] Du ber om det hvis du checker helt til river men. Hvertfall når det kommer to i samme suite etter turn. Det er rett og slett ganske dumdristig spill 5779667[/snapback] Ingen vits å bette hvis du sitter i posisjon, det er lite i potten og du har et tight table-image. Da er det bedre å la andre få et par eller noe på turn eller river. Og sjansen er veeldig stor for at det skal ligge to kort i samme farge på turn. Sist men ikke minst er det viktig å se hvem du spiller mot, det var for det meste calling stations jeg spilte mot som ikke hadde vært lett å få av et flushdrag på turn. Og man ber altså ikke om en flush ved å slowplaye en straight man flopper. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Ingen vits å bette hvis du sitter i posisjon, det er lite i potten og du har et tight table-image. Da er det bedre å la andre få et par eller noe på turn eller river. Og sjansen er veeldig stor for at det skal ligge to kort i samme farge på turn. Sist men ikke minst er det viktig å se hvem du spiller mot, det var for det meste calling stations jeg spilte mot som ikke hadde vært lett å få av et flushdrag på turn. Og man ber altså ikke om en flush ved å slowplaye en straight man flopper. Jeg mener nå hvertfall at du i den generelle situasjonen bør bette ut hvis det ligger to suited kort på bordet, og du sitter med straight. Du kan selvfølgelig gamble på at ingen treffer flush, men bør heller ikke være veldig veldig overrasket hvis det skulle forekomme. Slowplay skal generelt ikke gjøres hvis det er en grei mulighet for at det neste kortet kan gi motstander en bedre hånd enn deg. Noen andre som har meninger? Loeve? Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 (endret) Hihi Jeg har -aldri- vært noen fan av slowplaying, fordi det rett og slett finnes 100 andre gode måter å spille en hånd på. Selv om straighten er nuts på floppen, kommer den i 50% av tilfellene ikke til å stå på river. Man kan rett og slett si at straighten mister verdi, og da bør du slå til mens du enda har kjangs til å vinne hånda. Byr du stort, får du bare syn av sett og mulige to par. Et flushedrag skal ikke kunne syne her, men man vet jo aldri. Skap dine egne pot-odds, og ødelegg de andres. Endret 27. mars 2006 av Loeve Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hvis ting fungerer spiller jeg ganske solidt og da slowplayer jeg sjeldent, men hvis situasjonen byr seg slowplayer jeg. Hvis noen f.eks better høyt preflop og kanskje sitter med et overpar. Det er umulig å si konsekvent hva man skal gjøre. Det kommer ann på table-image, hva som skjedde preflop osv. Men hvis man flopper straighten og du har et flushdrag på floppen med mange i handa er det ofte dumt å slowplaye. Men med all respekt, det er vås å si at en nut straight på floppen i 50% av tilfellene ikke står på river. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 I et tilfelle med to flushkort på bordet er det jammen ikke langt unna, du Og slowplay er bare tull. Du mister verdi, og det er tross alt hele meningen med poker. Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Jeg mener ikke man kan spille poker utifra generelle prinsipper. Noen ganger kan det lønne seg å slowplaye, noen ganger ikke. Et eksempel på hvor slowplaying med straighten kan lønne seg. Du har; 9sTh Flop: 6c7h8d Turn: Qh Potten består av din 3x big blind (Du har limpet pluss at blindene gikk med). Sjansen for at det kommer en hjerter på river er litt over 20%, og hvis noen sitter med to hjerter på handa er sjansen un 17%. La oss si at en av ti ganger vil en flush slå deg på river, det ville ha vært å anta at personen med flushen better ca. potten. Du taper altså 6x big blind. Men ni av ti ganger vil du vinne handen på river, la oss si at kanskje halvparten av de gangene vil en av motspillerne enten få ei hand eller prøve å bløffe på river. Det vil altså si at ca. halvparten av gangene vil du få mer en det som var i potten på turn. Kanskje så mye som dobbelt så mye, nesten halvparten av gangene vil du få det som ligger i potten på turn. Og 10% av gangene vil du bli slått. Lenke til kommentar
Knut Marius Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 Hvordan går det forresten med sportingbet-pengene man fikk gratis for en tid tilbake? Noen som har fått dem høyt opp, eller tatt ut noe særlig? Jeg har tatt ut 2500 kroner, og har 440 dollar (ca 3000 kr) innestående Som fattig student klager jeg ikke på det! Er tross alt "gratis" penger har jo ikke satt inn noe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 noen som fører 'økonomilogg her'? har ikke lest meg så veeldig godt inn i denne tråden (en del da), men hvilke stakes osv går det i her? eller er det mest playmoney? jeg driver å fører økonomi nå endelig, for å se hvordan pengene svinger. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 Jeg mener ikke man kan spille poker utifra generelle prinsipper. Noen ganger kan det lønne seg å slowplaye, noen ganger ikke. Et eksempel på hvor slowplaying med straighten kan lønne seg. Du har; 9sTh Flop: 6c7h8d Turn: Qh Potten består av din 3x big blind (Du har limpet pluss at blindene gikk med). Sjansen for at det kommer en hjerter på river er litt over 20%, og hvis noen sitter med to hjerter på handa er sjansen un 17%. La oss si at en av ti ganger vil en flush slå deg på river, det ville ha vært å anta at personen med flushen better ca. potten. Du taper altså 6x big blind. Men ni av ti ganger vil du vinne handen på river, la oss si at kanskje halvparten av de gangene vil en av motspillerne enten få ei hand eller prøve å bløffe på river. Det vil altså si at ca. halvparten av gangene vil du få mer en det som var i potten på turn. Kanskje så mye som dobbelt så mye, nesten halvparten av gangene vil du få det som ligger i potten på turn. Og 10% av gangene vil du bli slått. 5820191[/snapback] Men hvorfor skal du late som om du har en svak hånd der? Vil du ikke ha verdi for hånden din? Check-raise eller et value bet har like mye for seg i denne situasjonen etter min mening, for da kan man lett få et syn/bud av høye kort. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 noen som fører 'økonomilogg her'? har ikke lest meg så veeldig godt inn i denne tråden (en del da), men hvilke stakes osv går det i her? eller er det mest playmoney? jeg driver å fører økonomi nå endelig, for å se hvordan pengene svinger. 5823510[/snapback] Jeg har en såkalt "økonomilogg" på livespillingen, siden i høst ligger jeg nå i 1400,- pluss. Ca 30 $ i pluss på internett. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861 Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 cool jeg har akkurat begynnt å føre. dvs 2 uker ca. går hyggelig for seg (kun online) 11/03: +$400 12/03: +$50 13/03: +$150 14/03: -$250 15/03: +$200 16/03: -$150 17/03: -$200 18/03: +$250 19/03: -$300 20/03: +$150 21/03: -$50 22/03: +$0 23/03: +$200 24/03: +$0 25/03: +$200 26/03: -$50 27/03: +$0 Rakeback: +$470 Totalt: +$1070 ang slowplaying, selv slowplayer jeg lite. byr stort sett ut. hvis dem har dårlige kort, vel da kommer dem ikke til å legge noe penger i potten som gjør deg rik uansett! hvis dem har korta som er bare akkurat hakket dårligere enn deg, vel, da er det jo om å gjøre å by så det blir no penger i potten! men jada, av å til er det rett å slowplaye Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 28. mars 2006 Del Skrevet 28. mars 2006 (endret) At jeg hater slowplaying bør for øvrig ikke forveksles med at jeg ikke check-raiser. Check-raise er digg Endret 29. mars 2006 av Loeve Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå