Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er veldig nybegynner i Poker, så lurte på om noen kunne avsløre noen taktikker, eller triks? :)

Har spilt meg til 300 minus denne helgen, så skulle gjerne vunnet det tilbake neste :cool: Jeg har allerede brukbart poker-fjes, men i den gjengen jeg spiller er det ikke nødvendigvis de med poker-fjes som vinner. :p

Så om dere har noen triks/taktikker å dele med meg, så come on ;)

PS! Om det er triks dere helst ikke vil dele med alle, så kan dere sende de på pm til meg. Jeg kommer ikke til å fortelle de videre ;) Om dere vet om noen gode poker-bøker, som er lette å få tak i, så kom med de og ;)

Lenke til kommentar

Vel, har kanskje et par gode tips:

1. Varier stilene dine. Ikke bli kjent som en veldig tight/veldig loose spiller.

2. Er du ganske ny, er det beste uten tvil å være tight. Altså å spille få hender. Det kreves en god spiller for å spille dårlige hender, som de sier.

3. Hold bløffingen til et "smart" nivå.

4. Lær deg å lese bordet. Det finnes situasjoner hvor til og med AA bør kastes.

Lenke til kommentar
Vel, har kanskje et par gode tips:

1. Varier stilene dine. Ikke bli kjent som en veldig tight/veldig loose spiller.

2. Er du ganske ny, er det beste uten tvil å være tight. Altså å spille få hender. Det kreves en god spiller for å spille dårlige hender, som de sier.

3. Hold bløffingen til et "smart" nivå.

4. Lær deg å lese bordet. Det finnes situasjoner hvor til og med AA bør kastes.

5558140[/snapback]

Takk, dette tror jeg vil hjelpe :yes:

Men kan du komme med noen eksempler på hva jeg bør gå for, og hva jeg bør kaste meg på? F eks, om jeg får 2 spar på hånda, og det ligger 2 på bordet etter første gang, da burde jeg vel prøve meg?

(PS, glemte å si det var texas hold em vi spiller)

Edit: Skjønte ikke helt hva du mente med nr2 :p

Endret av ZiroN
Lenke til kommentar

Vel, det spørs jo på situasjonen. Si at du sitter med 24 spar, og bordet kommer 8 J i spar og K i ruter. Om noen bydde før flop, og fortsetter å by nå, kan du regne med at han enten traff kongen, knekten eller sitter med høye flushkort.

I et sånt tilfelle vil det nok være smartest å kaste seg.

Lenke til kommentar

Den suger, har jeg hørt... Jeg ville gått for ei bok av en internasjonalt anerkjent forfatter (Sklansky, Harrington, Gordon, Hellmuth, Brunson, Cloutier m fl.)

Og prøv å rett og slett tenke mer mens du spiller - tenk hvorfor gjør motstanderen min dette? Hva kan han ha? Hva tror han jeg har? Har jeg best hånd?

Og angående det flushdraget så vil du bare treffe enda en spar 1 av 3 ganger, og selv da kan du tape hånda mot en høyere flush eller et hus...

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Hehe, en annen måte å se det på er vel at man sløser om man spiller før man har lært seg triksa ;)

Selv om jeg er for så vidt enig. Lesing er vel og bra, men there's no substitute for experience - du MÅ spille for å bli god... Allikevel kan lesing lære deg ting fort som spilling alene ville brukt langt tid på å lære deg, eller kanskje aldri lært deg..

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Og generelt når du kjøper bøker, er 80% av informasjonen ting du allerede vet/ikke forstår/ting du ikke trenger å vite.

Er få bøker som er særlig spesialiserte.

Hold dere i hvert fall unna 'Poker For Alle', forbanna drittbok som forteller deg -veldig- lite.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3

Hei der folkens! :)

Etter å ha sett på to sesonger med WPT tror jeg jeg har blitt hekta på texas hold'em. Har aldrig spilt noe anna enn på mobilen og lurer på om dere har noen tips til hvor jeg bør begynne å prøve meg?

Er det sider der man kan spille mot andre uten å satse ekte penger? Eller er det noen gode simulatorer der ute?

Lenke til kommentar

Etter å ha sett på to sesonger med WPT tror jeg jeg har blitt hekta på texas hold'em. Har aldrig spilt noe anna enn på mobilen og lurer på om dere har noen tips til hvor jeg bør begynne å prøve meg?

Er det sider der man kan spille mot andre uten å satse ekte penger? Eller er det noen gode simulatorer der ute?

5558701[/snapback]

www.partypoker.com ;)

men det der WPT, hvor ser du det? og lærer det deg noe?

men om den boken jeg linket til ikke er noe særlig, kan dere ikke si meg noen som er bedre da? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8I4zQlayY3

5558701[/snapback]

www.partypoker.com ;)

men det der WPT, hvor ser du det? og lærer det deg noe?

men om den boken jeg linket til ikke er noe særlig, kan dere ikke si meg noen som er bedre da? :)

5558730[/snapback]

World Poker tornament. Det finner man på f.eks. piratebay.org :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...