Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Skulle nesten tro en fisk som meg er mer egnet til å svare på nivået enn en som aldri har vært her?

Blir som om en middels 4. divisjonsspiller spør en 3. divisjonsspiller om nivået i 3., så kommer PL-proffen og latterliggjør dem begge.

Ja, nivået er garantert latterlig mye høyere jo mer penger det er i sving.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men må man ikke være 18år for å spille poker i NM?

Dersom han var med i NM i poker i Irland i fjor (2012) så kan han jo ikke da ha vært 18år når han går VG3 nå.

Da må han jo isåfall ha dumpet masse år.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1487370&hl=&fromsearch=1

Er sef mulig at madam har dumpet i vgd og spilte poker i NM før.

Eller er regelen annerledes enn jeg tror? Tror grensen er 18 år.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

At du går VG3 betyr vel ikke at du tar opp fag?

Da hadde du vel sagt at du tok opp fag... Ikke at du gikk VG3. Dessuten, hvorfor ta opp fag, når du ikke skal bruke utdannelsen. Dvs starte treningsenter uten utdannelse.

Ta opp fag er derimot helt normalt.

Edit: Er forresten ikke aldersgrensen i NM 20 år? Var det før iallefall. Edit: Nei ser at den er 18 i år.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har er raskt spørsmål:

jeg skal holde cashgame hjemme med ca 9-10 venner.

Buyin blir 100kr, de fleste blir,nok å kjøpe seg inn for 200.

Da ser jeg for meg 0.5/1kr blinds, høres det fornuftig ut, eller vil 1/2kr blinds være bedre?

Det store spørsmålet er egentlig hvor mange chips per pers i hvilke valører anbefaler dere dere til noe slikt?

Setter pris på hjelp :) .

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har er raskt spørsmål:

jeg skal holde cashgame hjemme med ca 9-10 venner.

Buyin blir 100kr, de fleste blir,nok å kjøpe seg inn for 200.

Da ser jeg for meg 0.5/1kr blinds, høres det fornuftig ut, eller vil 1/2kr blinds være bedre?

Det store spørsmålet er egentlig hvor mange chips per pers i hvilke valører anbefaler dere dere til noe slikt?

Setter pris på hjelp :) .

Poker kan bli langvarig har jeg erfart, 1,2 er vel enklest, men tror selv jeg ville foretrukket 5-10. Poker er gøy, greit nok. Men det er sykt slitsomt å spille veldig lenge for, en hyggelig men liten gevinst.

Valør må dere jo ta som det passer selv.. Masse kroner, masse 5 masse 10 noen 20 noen 50 og noen 100 Trenger vel ikke mer enn det. Men det er sånt jeg /vi bestemmer på sparket.

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

5/10 gir oss jo bare type 10BB, går ikke det vel fort unna i NL, da pottene vokser seg greit store ganske så fort?

Tenker også siden det tross alt er cashgame at det blir mer laidback for de som ikke har spesielt peiling?

Hadde egentlig tenkt kanskje tyve chips a 1kr, og tyve chips a 5kr og åtte chips a 10kr for to hundre buyin men aner ikke om det blir trøbbel eller ei.

Prøver finne ut hvor mange chips jeg trenger av forskjellig farge bare :p .

Kjipt å måtte spille chips med forskjellig farge som samme valør, så må ha nok av hver liksom.

Det er vel mest der jeg sliter.

Lenke til kommentar

5/10 gir oss jo bare type 10BB, går ikke det vel fort unna i NL, da pottene vokser seg greit store ganske så fort?

Tenker også siden det tross alt er cashgame at det blir mer laidback for de som ikke har spesielt peiling?

Hadde egentlig tenkt kanskje tyve chips a 1kr, og tyve chips a 5kr og åtte chips a 10kr for to hundre buyin men aner ikke om det blir trøbbel eller ei.

Prøver finne ut hvor mange chips jeg trenger av forskjellig farge bare :p .

Kjipt å måtte spille chips med forskjellig farge som samme valør, så må ha nok av hver liksom.

Det er vel mest der jeg sliter.

Selv fikk jeg kjøpt en koffert med pokersjetonger, to sett kort terninger osv for 200kr. Tror det var nettauksjon, er bare å google, masse tilbud på nett. Jeg kjøpte vel en slik for 10år siden, men tror ikke det er mindre tilbud nå.

Når det gjelder dette med hurtighet, så er det jo alltid noen som spiller lenge, lenger enn andre. Jeg har erfart mer enn en gang, selv med høyere blinds, at stakkarene som tapte alle pengene kjedet seg og ble litt sure.

Jeg vant sef hver gang, ikke noe mindre irriterende sikkert. :hrm:

Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Hm ja, tenkte stikke bort på Sandnes Biljard i morgen og kjøpe chips..

Frylter bare jeg kjøper for lite av hver type, så jeg ikke får nok av hver valør.

Tenker egentlig at om jeg spiller 1/2kr blinds, 200kr buyin med 10 stk er det nok med følgende per 200kr:

20 chips a 1kr

20 chips a 5 kr

8 chips a 10 kr

mao ca 50 chips per pers, så 500 chips for å dekke ti spillere.

200 av farge 1

200 av farge 2

100 av farge 3

Seems legit?

Du har et poeng med dette med at folk blir busted og slikt... Tenkte i grunnen at pils og slikt kanskje blir nok for å entertain de som går ut, men med teorien over har jeg jo ikke chips nok til rebuys :p ...

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Hm ja, tenkte stikke bort på Sandnes Biljard i morgen og kjøpe chips..

Frylter bare jeg kjøper for lite av hver type, så jeg ikke får nok av hver valør.

Tenker egentlig at om jeg spiller 1/2kr blinds, 200kr buyin med 10 stk er det nok med følgende per 200kr:

20 chips a 1kr

20 chips a 5 kr

8 chips a 10 kr

mao ca 50 chips per pers, så 500 chips for å dekke ti spillere.

200 av farge 1

200 av farge 2

100 av farge 3

Seems legit?

Du har et poeng med dette med at folk blir busted og slikt... Tenkte i grunnen at pils og slikt kanskje blir nok for å entertain de som går ut, men med teorien over har jeg jo ikke chips nok til rebuys :p ...

Ville tatt med større verdier også, så sluppet å kjøpe så mange chips. Det blir fort litt mye på bordet, og vanskelig når man skal bette høyt. Tro meg det kan fort bli litt høy betting, når noen har gode kort. Da blir det dumt med opplegget ditt synes jeg, da man ma telle seg opp til 100 istedenfor å bare bruke to 50 Chips.

Lenke til kommentar

Det er veldig sant... Har du et forslag til hvordan legge det opp?

Setter veldig pris på hjelpen din her forresten :) .

Vurderer kjøpe en chlas olshon koffert med 300 chips (100 hvit, 100 rød, 50 grønne, 25 sort, 25 blå), er bare redd det ikke strekker til.

Har 4x25 av de ace/king chipsa fra før, usikker på om de fra Clas Ohlson er like gode å håndtere.

Tror det da de er samme vekt, og av kjeramisk kompositt.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Det er veldig sant... Har du et forslag til hvordan legge det opp?

Setter veldig pris på hjelpen din her forresten :) .

Vurderer kjøpe en chlas olshon koffert med 300 chips (100 hvit, 100 rød, 50 grønne, 25 sort, 25 blå), er bare redd det ikke strekker til.

Har 4x25 av de ace/king chipsa fra før, usikker på om de fra Clas Ohlson er like gode å håndtere.

Tror det da de er samme vekt, og av kjeramisk kompositt.

en sånn koffert er nok. Men kan ikke bruke så mange hvite kr. Trodde det var 200 hvite? Du kan jo bare supplere med å kjøpe ekstra hvite. Endret av Dropkmurphy
Lenke til kommentar

Om dere skal spille cashgame, kan det være greit å ha noen ekstra chips som man kan "kjøpe" om man går tom. Har stort sett hatt chips til 2 ekstra buy-ins liggende når vi har spilt cashgame slik at spillere som taper alt kan kjøpe seg inn igjen. Vi spiller som regel turneringer i min krets - gjerne 2-3 stk, før vi går over til cashgame på slutten av kvelden.

Lenke til kommentar

Ja, tror det blir nok med et sett med 300 chips dersom jeg har store valører også, mao 1, 5, 10, 50.

Vurderer turnering, hvordan gjør dere økning i blinds? Tid eller høyne per spiller som går ut?

Tid. 5 eller 10 min. 1-2timer med rebuy mulighet. Så mulig med addon når den er ute, også fult kjør. Hvor mye man øker blinds er alt etter hvor "kjapt"man vil at turneringen skal bli ferdig.

Lenke til kommentar

Såpass, 5/10 høres enormt kjapt ut, men skal teste 10 dersom vi velger å ta turnering i stedet for cashgame.

Fant ut av chipsene forresten:

10 x 1,-

12 x 5,-

4 x 10,-

2 x 20,-

1 x 50,-

for 200kr buyin.

da har jeg veksel og nok til folk som vil buy in igjen.

Noen raske tips til mitt første live cashgame? Vi er alle, såvidt jeg vet, uskolerte som f i poker, så tenker spille ganske tight i starten og se hvem som spiller løst, passivt osv.

edit: ikke tenkt på ante enda, virker strengt med 1,- ante, liksom, når blinds er 1,- :| ?

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...