Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helvete blir så forbanna... Har AK suited når det er 10 igjen av en 500 manns 26$ turnering, jeg er på 3. plass. Raiser, så kommer en med litt større stack og reraiser. Jeg caller. Flop er K og 2 lave av min suit. Han raiser og jeg må shove. Seff så har han AA og jeg taper coinflippen.. Final table bubble boy... fml

edit: wups posta for fort

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Helvete blir så forbanna... Har AK suited når det er 10 igjen av en 500 manns 26$ turnering, jeg er på 3. plass. Raiser, så kommer en med litt større stack og reraiser. Jeg caller. Flop er K og 2 lave av min suit. Han raiser og jeg må shove. Seff så har han AA og jeg taper coinflippen.. Final table bubble boy... fml

edit: wups posta for fort

Er kjipt når sånt skjer, men du burde prøve å unngå coinflips i end game tournies. :)

Lenke til kommentar

..snip..

Er kjipt når sånt skjer, men du burde prøve å unngå coinflips i end game tournies. :)

?? Les hånden. Hadde du folda etter den floppen? Worst case var coinflip eller å måtte chase flush.

Endret av sureup
Lenke til kommentar

..snip..

?? Les hånden. Hadde du folda etter den floppen? Worst case var coinflip eller å måtte chase flush.

Flere faktorer som spiller inn, men når han er så aggressiv på floppen så er det ikke vanskelig å tenke at han sitter på AA, dermed blir det en coin flip. Ja, jeg ville spilt hånden annerledes, men sier ikke at du nødvendigvis spilte den feil.

Lenke til kommentar

...snip...

Flere faktorer som spiller inn, men når han er så aggressiv på floppen så er det ikke vanskelig å tenke at han sitter på AA, dermed blir det en coin flip. Ja, jeg ville spilt hånden annerledes, men sier ikke at du nødvendigvis spilte den feil.

Raise på floppen => aggressiv, javel men hvorfor betyr det at han har AA? Jeg hadde posisjon og han må jo cbette uansett hva han har hvis ikke han trapper (skjer sjelden på dette stadiet)? Han har i tillegg mer enn meg og risikerer ikke turneringen så det er lett for han å være bully. I tillegg er det 5 handed så å folde denne hånda preflop eller etter flop skjønner jeg ingenting av. Å calle hadde jeg ikke stack nok til for neste bet på turn uansett vil føre meg så og si allin.

IMO så skjer disse situasjonene så ofte vs folk som har større stacker late game og 80%+ av gangene vil han folde etter mitt allin og jeg vinner en stor pot, og de få gangene han caller så vil jeg vinne som oftest. (han kan like gjerne ha KQ, AK, flushedrag etc) I worst case så vil jeg uansett ha gode muligheter til å vinne. Så jeg ser ærlig talt ikke hva jeg kunne gjort annerledes (bortsett fra å 4bet shove preflop, noe jeg uansett ikke hadde gjort).

edit: Kan jo legge til at man kunne jo spilt dette som en trap etter flop (AKs), altså bare callet raisene hans og endt opp allinn på den måten, men hvorfor la han legge press på deg istedenfor å legge press på han når det er så late game? Hadde det vært en med lavere stack så hadde jeg valgt denne måten eller 4bet shove preflop.

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Hehe, så sant så sant. Virker som det finnes idioter høyere opp også.

Spilte en 54$ turnering og det var som å spille en 2$ turnering..

Tabbet meg ut rett før bobla, der jeg gikk all-in med 5-8 suit fra SM for å stjele blinds, også callet BB med K-8 off(!) og vant. Begge hadde omtrent samme stack også. Enten var han en helt som callet, eller en total idiot. Hadde spilt tight hele tourneyen.

Full Tilt kjører også en del sattelitter til Main Event i sommer. Kom ganske langt der også, og da jeg ble slått ut, var en av de som var chipleadere den største donken ever. En som spilte omtrent alle hender og raiset med alt av søppel, for så og treffe.. Nå vet jeg ikke hvordan det gikk, men litt synd å se de få sete til Main Event verdt 10.000$ :p

Lenke til kommentar

^Haha jaja 72 er jo magisk, det vet jo alle ;)

@krizkriz Hvor mange x BB hadde dere? Forøvrig jeg hadde tatt 10k$ (til og med 5k$) over main event ticket når som helst :p

Jaja fikk med meg ca 500$ idag etter å ha endt på 6. plass i en 26$ turnering. Har aldri bluffet så mye som jeg gjorde denne turneringen og det satt som et skudd. Til slutt så ble det bare uflaks med 2 tap vs runner-runner flush og 2 coinflip tap vs en som først var lowstack og så da jeg var lowstack. (vs samme fyr)

Forøvrig svært deprimerende å se at en som kanskje vinner hele dritten gang på gang skriver "SADHAHDsADKQW!! I HAD 92" når han har folda preflop og floppen kommer med et eller annet som hadde passa han veldig bra :p

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Det betyr "Expected Value".

Si du går AI med KK mot JJ preflop og potten er 50$. Du vil vinne 25$ 82% og tape 18% i alle situasjoner som er helt lik denne. Noe som gjør at du i lengden vil vinne 16$(hvis jeg regnet riktig) hver pot.

+EV er det du kan forvente og vinne i lengden.

Lenke til kommentar

@krizkriz Hvor mange x BB hadde dere? Forøvrig jeg hadde tatt 10k$ (til og med 5k$) over main event ticket når som helst :p

Jeg hadde vel ca 120xBB og han 80, så gikk på en liten smell der ja. Tilta rett etterpå og tapte resten :p

Hadde lett tatt pengene jeg også.

Jaja fikk med meg ca 500$ idag etter å ha endt på 6. plass i en 26$ turnering. Har aldri bluffet så mye som jeg gjorde denne turneringen og det satt som et skudd. Til slutt så ble det bare uflaks med 2 tap vs runner-runner flush og 2 coinflip tap vs en som først var lowstack og så da jeg var lowstack. (vs samme fyr)

Grattis :) Den er nice!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...