Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Hmm.. trekker tilbake det jeg skrev.

 

Men vet at det blir avholdt turneringer nær hvor jeg bor. Men da må man betale en "medlemskontigent" på 200,- for å få være med i turneringen. Tror det skal gå sånn nogenlunde greit hvis man bare "forkleder" innbetalingssummen til noe annet, som medlemskontigent feks.

 

Siste utvei må da være å holde turneringen på grensen til utlandet fra Norge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest en del i "Theory of poker" av David Sklansky. Den er bra, og tar for seg flere pokerspill enn bare hold'em. Ellers er vel supersystem en klassiker.. Ikke fått lest den enda, men tenkte å låne den av en kamerat som har en drøss med bøker.

 

Som mange sikkert har fått med seg så gikk EPT København av stabelen for en liten stund siden, og en kamerat av en kamerat var med der. Jeg har selv spilt live poker mot han et par ganger, og fikk ganske sjokk da jeg fikk vite at han kom hjem med 280.000 kroner, og faktisk slo ut selveste Joe Hachem! (WSOP 2005 anyone?)

Lenke til kommentar

Skal se om jeg får tak i noen av de bøkene. Dette skulle klasseforstanderen min fra barneskolen visst, de få bøkene jeg har lest, er pokerbøker. Hun mente at de som ikke leste bøker, ble dumme. Jaja. ;)

 

Når jeg var liten, spilte jeg fotball. Jeg var middels god, men det var en fin ting å gjøre på. Jeg var sånn passe interessert, som resulterte i middels innsats. Men om jeg derimot fikk et spark eller et slag av motspillere, fikk jeg en fart som ikke lignet grisen.

Det er noenlunde slik i poker, når jeg spiller mot folk som kritiserer spillet mitt, og forteller meg hva jeg bør gjøre, blir jeg ekstra konsentrert. Nå var det nettopp 3. av 3 turneringer hvor jeg vinner mot en av disse som skal fortelle meg hvordan jeg skal spille.

*Like it* :grin:

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar
Grattis. Litt andre summer enn det jeg spiller om ja. Cash eller tournament? Hvor mye var buy in i så tilfelle?

 

Vi har nå spilt tre turneringer, à 50,- spenn. Vant den tredje, så gikk i pluss.

5519803[/snapback]

 

Buy in var på 900$ + 95$, :p

 

EDIT: Da vant jeg jo egentlig bare 1000$ da + -, men det er jo litt penger det også.

 

Pengene jeg brukte til buy in har jeg vunnet fra poker uansett. Jeg har ikke tapt noen ting sånn egentlig. I begynnelsen la jeg bare inn 100 kr og det utviklet seg til 1000 kr tilslutt osv, så har tjent opp en liten sum på poker.

 

Det som er så utrolig gøy er at nybegynnerne tar all-in på par 2 og slikt :!: Da er det jo bare call and get that bling :) Utrolig lett å skjønne når de ikke har noe. De tar all-in og forventer at jeg skal folde så de hvertfall kan tjene det de andre har betta. De andre er jo så dumme å folder med en gang noen tar all-in. Det er farlig spilt av meg, men jeg skjønner når de ikke har en dritt eller om jeg har bedre enn dem.

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

Det som er så utrolig gøy er at nybegynnerne tar all-in på par 2 og slikt  :!: Da er det jo bare call and get that bling  :)

5521583[/snapback]

 

Spørs jo litt. Er det preflop du snakker om, og en ikke har pockets, er det vel 50-50? Ok, når jeg tenker meg om, er vel prosenten litt annerledes, men det er vel ikke skivebom spør du meg.

 

Noen som bruker Expekt her?

 

Har opparbeidet meg 300 FPP nå, men hva skal jeg bruke de på? Står på hjemmesiden deres at det er turneringer hvor man bruker FPP på, men det har jeg aldri sett.

 

Noen som kan forklare litt nærmere?

5522904[/snapback]

 

Jeg brukte Expekt, men sluttet pga ustabil programvare. Jeg også mente at det en gang var turneringer som en kunne bruke FPP på, men da jeg skulle finne det til en som nettopp har begynt å spille der, fant jeg det ikke.

Lenke til kommentar
Grattis. Litt andre summer enn det jeg spiller om ja. Cash eller tournament? Hvor mye var buy in i så tilfelle?

 

Vi har nå spilt tre turneringer, à 50,- spenn. Vant den tredje, så gikk i pluss.

5519803[/snapback]

 

Buy in var på 900$ + 95$, :p

 

EDIT: Da vant jeg jo egentlig bare 1000$ da + -, men det er jo litt penger det også.

 

Pengene jeg brukte til buy in har jeg vunnet fra poker uansett. Jeg har ikke tapt noen ting sånn egentlig. I begynnelsen la jeg bare inn 100 kr og det utviklet seg til 1000 kr tilslutt osv, så har tjent opp en liten sum på poker.

 

Det som er så utrolig gøy er at nybegynnerne tar all-in på par 2 og slikt :!: Da er det jo bare call and get that bling :) Utrolig lett å skjønne når de ikke har noe. De tar all-in og forventer at jeg skal folde så de hvertfall kan tjene det de andre har betta. De andre er jo så dumme å folder med en gang noen tar all-in. Det er farlig spilt av meg, men jeg skjønner når de ikke har en dritt eller om jeg har bedre enn dem.

5521583[/snapback]

 

 

Å doble buy-in på x timer er bare et stort sløseri med tid. MT 4 SnGs i stedet, så tjener du deg kjapt over det dobbelte.

 

Spiller jeg turneringer er det top 5 eller forsvinn.

Lenke til kommentar
Å doble buy-in på x timer er bare et stort sløseri med tid. MT 4 SnGs i stedet, så tjener du deg kjapt over det dobbelte.

 

Spiller jeg turneringer er det top 5 eller forsvinn.

5523269[/snapback]

 

Har hørt andre som tenker slik, men jeg er uenig. For meg er hovedpoenget å gå i pluss, og da bryr jeg meg ikke om jeg må sitte i ørten timer for å dobble buy-in. Syns fremdeles at jeg får igjen for pengene ved bare å spille.

 

Men det avhenger jo litt av ditt eget nivå, er ikke vits i å sikte på topp fem om du er kanondårlig, om du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Vel, når man spiller på "såpass høyt nivå", så er det jo ikke bare for å ha det gøy lenger. Og da kommer man langt lenger om man gjør tiden sin effektiv. Spill 4 $100 sng's samtidig. Er du forholdsvis god kan man ta utgangspunkt i at du vinner to av dem. Det er $1200 på en time.

 

Si at dennet turneringen tok fire timer. På de fire timene tjente han $1005, mens han på de sit 'n go-ene han kunne ha spilt på den tiden ville ha tjent $4800.

 

Men for all del, hvis du spiller om 6000 kroner for gøy, så får du slå deg løs. Sier bare at det er særs lite effektivt :)

 

edit: Har forresten vunnet de fleste live-turneringene jeg har spilt i det siste, for første gang virkelig begynt å legge merke til litt mer subtile tells. Utrolig hvilken forskjell det utgjør :)

Endret av Loeve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...