winds1 Skrevet 9. oktober 2010 Del Skrevet 9. oktober 2010 (endret) tom dwan ned 400k på poker after dark, tipper jeg hadde tilta en smule da edit:make that over 500k Endret 9. oktober 2010 av winds1 Lenke til kommentar
wampster Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Jeg har nå cleara min 100$ innskuddsbonus på fulltilt. Sitter nå med 350$ på rollen. Er det noe i veien får å starte en ny fulltilt konto(eventuelt i ett familiemedlems navn), overføre mine 350$ å cleare en ny bonus? Må jo være en del penger i å gjøre det. hvor lang tid har du på å klarere bonusen hos fulltilt? tenkte å opprette en konto der bare med tanke på å spille for å cleare bonus. edit: funnet ut av tiden man har (120dager) det jeg nå lurer på er, er det ca like enkelt å tjene FTP (tulltiltpoeng) som det er å tjene FPP hos stars? Endret 12. oktober 2010 av wampster Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 FTPs er ikke nyttig for noe mens du bygger bankroll. Det finnes ingen pengebonuser for de som ikke har "Black Card"(må tjene 500FTPs i gjennomsnitt hver dag over en periode på 100 dager). Det vil også spise opp litt av rakebacken din hver gang du bruker FTPs. Any time you use points, exactly $0.005 per point spent is deducted from your MGR. Since your rakeback is 27% of your MGR, you see a $0.00135 deduction per point from your rakeback. So with the 1800 point example, the MGR deduction would be $9, and the rakeback deduction would thereby be $2.43. Det er veldig viktig at du registerer deg på en rakeback side før du registerer deg på fulltilt. www.fulltiltrakeback.com (Vis du ikke gjør dette kan du aldri få rakeback på fulltilt) Men svar på spørsmålet ditt: Tror du tjener litt mer FTPs på fulltilt en du tjener FPPs på stars. De har også masse "Happy Hours" hver dag hvor du tjener dobbelt så mye FTPs. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 FTPs er ikke nyttig for noe mens du bygger bankroll. Det finnes ingen pengebonuser for de som ikke har "Black Card"(må tjene 500FTPs i gjennomsnitt hver dag over en periode på 100 dager). Det vil også spise opp litt av rakebacken din hver gang du bruker FTPs. Any time you use points, exactly $0.005 per point spent is deducted from your MGR. Since your rakeback is 27% of your MGR, you see a $0.00135 deduction per point from your rakeback. So with the 1800 point example, the MGR deduction would be $9, and the rakeback deduction would thereby be $2.43. Det er veldig viktig at du registerer deg på en rakeback side før du registerer deg på fulltilt. www.fulltiltrakeback.com (Vis du ikke gjør dette kan du aldri få rakeback på fulltilt) Men svar på spørsmålet ditt: Tror du tjener litt mer FTPs på fulltilt en du tjener FPPs på stars. De har også masse "Happy Hours" hver dag hvor du tjener dobbelt så mye FTPs. skjønner at man må registrere seg via en rackeback side for å få 27% rackeback, men det jeg lurte på er den førstegangs innskuddsbonusen - den går vel på FTP? Er det tjen X antall FTP over x antall tid for å cleare bonusen? eller tar jeg feil nå? Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Ja, det er korrekt. Jeg satt inn 100$, bonusen min ble cleara med 0.06$/1 FTP. Legger til at bonusen ikke blir clearet noe fortere om du spiller når det er happy hour. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Ja, det er korrekt. Jeg satt inn 100$, bonusen min ble cleara med 0.06$/1 FTP. Legger til at bonusen ikke blir clearet noe fortere om du spiller når det er happy hour. Ok, tok det deg lang tid å cleare 100$, og ifåfall på hvilke stakes og hvor mange bord av gangen? Lenke til kommentar
Glutar Skrevet 12. oktober 2010 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg brukte vel 3 uker+ tror jeg. Jeg byttet veldig mye på hva jeg spilte. Startet på 5nl med 2 bord og endte på 10nl med 4 bord. Jeg spiller nå 10nl med 7 bord. Skulle fint klart å spille opp den bonusen på 1 ukes tid med noen timers spilling hver dag tror jeg. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Spilte litt på 0.1/0.25 for første gang igår, og det var en hyggelig opplevelse. Hadde ikke forventet meg at det var så stor forskjell i spillet fra 0.05/0.1 men det var det, synes jeg. Spilte vel rundt 200 hender, og var vel nokså tight-agressive, men en hånd som jeg lurer på om jeg spilte feil selvom jeg vant, og det er denne: https://www.pokertableratings.com/replayer/index.php?site=stars&id=51103927844&hash=10285134800 Sitter i bigblind og har 56s og alle rundt bordet kaster seg frem til button, som flatcaller og smalblind raiser til 3xbb. Jeg tenker at 56s er en bra "kamuflert" hånd hvis man treffer noe, samt at jeg trodde at han gikk for blinds - så jeg syner. Floppen kommer 4-4-6, han better 1$ med en gang, jeg re-raiser til 2 hvorpå han caller og på turn (9) pusher all-in nokså kjapt hvorpå jeg syner. Er det riktig spilt av meg, eller har jeg ikke (pot)ods for å syne perflopraisen til å begynne med? Lenke til kommentar
TheCoon Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Det er en marginal call preflop, men helt greit. Viktig å se på stacksize når du skal calle her. Det er gjerne ikke 65s du ville spille mot en shortstack. Raiseren hadde vel bare 20bb. Men button som limpet satt med ganske mye så helt ok. Spillet etter preflop var bra. Spiller på samme nivå atm. Lenke til kommentar
veluci Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hei.. har kjemep lyst og arrangere en lokal turnering i komunen, men vill gjøre dette mest mulig lovligt... noen som har erfaringer med dette og kan gi meg noen gode tips siden eg ikke er så kjent innenfor akkurat dette??? Har funnet potensielt lokale, og regner med det kommer til og bli melloom 30-50 stk +- Lenke til kommentar
G Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Spiller sjeldnere pokere, da det i utgangspunktet er ett noe kjedelig gameplay. Siden Partypoker ga litt penger til spilling vekk gratis igjen, så tok jeg meg en 11 $ turnering i dag. Det var åpent for litt sen registrering og totalt 75 påmeldte. Jeg gikk inn og måtte kjempe mot kanskje 70 stykk av disse. Klarte å kravle meg til en 14. plass, som jeg er ganske fornøyd med. Men det ble ingen utbetaling for en slik plassering (kun de 10 beste). Litt over 200 $ for førsteplass vinner. Totalt sett 750 $ i premiepotten. Her er hvordan jeg røk ut (synes å huske vi var på Level 8): Motspiller har 63d Jeg har QQ Pre-flop: Motspiller Rais'er (dobler) Jeg Call'er. Flop: Q42 Motspiller Bet'er 600 chips Jeg Call'er. Turn: 5 Motspiller Bet'er 2000 chips Jeg går All-in, selv om jeg i ett ørlite øyeblikk ser faren for Straight, så tar selvsikkerheten overhånd på det poenget at: "Han ville vel neppe Raise't med en så liten hånd, når Big Blind har nådd så høyt at det bare er 14 spillere igjen av 75 påmeldte. Litt tidligere i spillet møtte jeg en helt annen motspiller som var utrolig aggressiv i spillestilen. Jeg klarte en gang å få full utelling på min All-in på ved Turn på ham. Og senere klarte jeg å få en del chips av ham, men han hadde respekt for mitt høye bud siden. Likevel, fortsatte han å gå All-in som en nybegynnertulling, gang etter gang. Men når han nådde omkring 40000 chips så tok han en lang lang Sitout. Han fikk en høyere plassering enn meg for å si det sånn, selv om han spillet på at de andre var for nærvøse til å gå ham i klingen, og sånn sett burde ha røket langt langt tidligere, om det hadde vært folk med ryggrad rundt samme bord som ham. Endret 18. oktober 2010 av G Lenke til kommentar
wampster Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Å syne en preflop min raise med QQ er vel ikke akkurat direkte smart, ihvertfall etter min mening. Tipper det lett kunne vært ungått hvis du hadde re-raise preflop. Den andre situasjonen hvor han går all-in hele tiden, etter min mening er det bare "bra" spill av ham. Han spiller på at ingen andre vil risikere å gå ut og er/blir da "bigstack bully". Før eller siden vil han dog treffe på folk som vil calle ham med (mye) bedre hender hvorpå han da må ha flaks for å gå videre eller bli slått ut. Skjønner ikke helt hva du vil frem til med denne posten, er det noe poeng her eller er du bare grinete fordi du gikk ut med QQ mot 63s? Lenke til kommentar
G Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Å syne en preflop min raise med QQ er vel ikke akkurat direkte smart, ihvertfall etter min mening. Tipper det lett kunne vært ungått hvis du hadde re-raise preflop. Den andre situasjonen hvor han går all-in hele tiden, etter min mening er det bare "bra" spill av ham. Han spiller på at ingen andre vil risikere å gå ut og er/blir da "bigstack bully". Før eller siden vil han dog treffe på folk som vil calle ham med (mye) bedre hender hvorpå han da må ha flaks for å gå videre eller bli slått ut. Skjønner ikke helt hva du vil frem til med denne posten, er det noe poeng her eller er du bare grinete fordi du gikk ut med QQ mot 63s? Tråden er til for å diskutere. Takk for innspill. Grinete, nei såpass må en tåle. Jeg synes min hånd med tre like (QQQ), var ganske sterk, så risken, tok den og fikk merke smellen. Jeg kan også spille en slik spillestil å høyne for moroskyld, så direkte uventet spillestil var det ikke, selv om det likevel var uventet å møte en slik spiller. I etterpåklokskap, så kan en tenke at det ville vært bedre å kjørt en ekstra Call på det 2000 budet. Ikke at det ville gjort meg situasjonen særlig bedre. Men kan hende jeg hadde sluppet unna med at han ikke gikk All-in på River. Sannsynligheten for at mange ville gått ned på en slik hånd vil jeg tro er stor. Dilemmaet var at jeg ikke hadde observert spiller lenge nok. Den andre spilleren som var så aggressiv tok jo vekk mye av fokus også. Jeg er helt enig i at den aggressive spiller hadde en strategi som fungerte rundt akkurat det spillebordet. Han tok likevel unødige sjanser. Men sånn i lys etterpå, så vil jeg si at kanskje han tjener penger på dette. Hvis det er det som skal til som strategi for å nå det siste bordet med 10 spillere og gevinst som starter på 24 komma noen dollar, så er det en verdig strategi. Han tjente sannsynligvis penger, noe jeg ikke gjorde som var mer enn aktiv nok i de riktige øyeblikk. MEN, det var hans Sitout-strategi som reddet skinnet hans! Jeg vil si at den aggressive spilleren har oppnådd større sannsynlighet for å nå bordet når han møter slike motspillere enn meg. Men, jeg vil også si at jeg er en seigere spiller å ta knekken på. Alle kan gå i en felle. Poker er ikke en garantert måte å tjene penger på, tvert i mot. Selv om det er folk som klarer å tjene penger, så har de også sine dager med stygge tap i tusenkroners, kansje 100 tusen kroners klassen. Endret 19. oktober 2010 av G Lenke til kommentar
wampster Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Jeg sa meg ikke uening at all-in spill er mektig irriterende i turneringer, men er bare å vente på en god hånd og håpe kødden pusher en gang til. Det jeg mente med hånden din der du har QQ, var at jeg synes det var merkelig at du ikke re-raiset preflop. Veldig få, om noen som ville calla en re-raise med 63 - tror jeg. Når først damen kommer på floppen og du sitter med top set (null flushdrag?) er det vanskelig å komme unna den hånden. Nå er ikke jeg veldig erfaren med turneringsspill da jeg som regel spiller cashgame, men har sjelden møtt folk som pusher all-in gjentatte ganger rett før pengene med mindre de er skikkelig shortstacka. I starten av turneringer derimot har jeg en følelse at det er all-in fra en eller annen nesten hver hånd. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Men, jeg vil også si at jeg er en seigere spiller å ta knekken på. Alle kan gå i en felle. Poker er ikke en garantert måte å tjene penger på, tvert i mot. Selv om det er folk som klarer å tjene penger, så har de også sine dager med stygge tap i tusenkroners, kansje 100 tusen kroners klassen. Og de som taper så mye, har selvsagt bygget seg opp en roll slik at dem har råd til å tape så mye.(Dersom man ikke har det, er man en idiot) Ikke misforstå, såkalte shots av og til kan noen finne på å gjøre, men dersom man går på stygge tap gang på gang og som man egentlig ikke har råd til, så bør man vurdere å slutte. I lengden vil gode poker-spillere gå i pluss uansett. Man bør minst ha spilt 500 tourneys/sngs for å se om man er en vinnende/tapende tourney-spiller, da varience på et fåtall turneringer har liten betydning for hvor god man er. 1 Lenke til kommentar
Ituca Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Et spørsmål jeg alltid har lurt på innen poker: Når jeg høyner (raiser) i en budrunde, kan jeg høyne med akkurat hvor mye jeg vil? Man må ikke høyne akkurat det dobbelte? For eksempel om en kar byr 25 kan jeg høyne med for eksempel 37? Klønete formulert, men det er ingen regel om at man må høyne med akkurat det dobbelte? Man står fritt her med andre ord? Ikke rutinert i poker - derfor stiller jeg også spørsmålet her blant så mange kyndige. Skal snart spille, og da er det lurt å kunne sånt. Noe annet lurt å huske på for en pokerjypling? Endret 19. oktober 2010 av Ituca Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 Kommer an på om du spiller limit eller no-limit. I limit må du doble, hvis noen better 50, så kan du enten calle 50 eller raise med 50, så du legger inn 100 totalt. I no-limit kan du enten calle de 50, men hvis du vil raise er minimumraise på 50, så da må du inn med minimum 100, men kan gjerne ta 120, 150, 200, 500, 700, så lenge du har så mye. Lenke til kommentar
G Skrevet 19. oktober 2010 Del Skrevet 19. oktober 2010 (endret) Et spørsmål jeg alltid har lurt på innen poker: Når jeg høyner (raiser) i en budrunde, kan jeg høyne med akkurat hvor mye jeg vil? Man må ikke høyne akkurat det dobbelte? For eksempel om en kar byr 25 kan jeg høyne med for eksempel 37? Klønete formulert, men det er ingen regel om at man må høyne med akkurat det dobbelte? Man står fritt her med andre ord? Ikke rutinert i poker - derfor stiller jeg også spørsmålet her blant så mange kyndige. Skal snart spille, og da er det lurt å kunne sånt. Noe annet lurt å huske på for en pokerjypling? PureChaos er inne på det. Forenklet kan en si at budet ditt må være høyere enn eller lik den doble innsatsen. Bud på 50 og du må gi 100 som Raise eller mer. Bud på 60 og du må gi 120 som Raise eller mer. Er budet 50 så er det ingenting i veien for at du byr 101 eller 107 eller 193.. Håper det klargjorde en hver tvil. Jeg spiller omtrent aldri Limit spill, så der stoler jeg blindt på at PureChaos vet forskjellen om hvordan budgivning fungerer. Endret 19. oktober 2010 av G Lenke til kommentar
PureChaos Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Ja, og kan jo legge til litt mer om Limit og. Regner med det er texas hold'em som spilles. Da spiller man f.eks 1/2-fixed limit. Det gjør at 1 er small bet og 2 er et big bet. Small bet tilsvarer big blind, og small blind blir da 0,5. Før flop og på flop kan man bette et small bet, og eventuelt raise, så hvis jeg better 1, så kan du raise til 2 og jeg kan reraise til 3. På turn og river bruker man big bet, så hvis man spiller 1/2 må man bette eller raise med 2. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Har akkurat begynt å spille 0.1/0.25 på Stars (ca 500 hender), og må si at det er forundelig mye rart/dårlig spill der. Spessielt type All-in pushere med en gang noen har raiset med 3xbb og fått et call. Noe irriterende etter min mening, men alle spiller forskjellig dog. Har foreløpig 18 bb/100 så har vel hatt flaks hittil? men spiller ganske tight (både preflop og på turn) og tror det hjelper litt. Har et spm ang BRM på den nevnte limiten dog, hvis jeg har tenkt å spille 2-4 bord av gangen - hva burde jeg ha på rollen? Spiller utelukkende 20-50BB buyins og joiner med 6$. Har 150$ på kontoen nå (etter å ha spilt meg opp fra 10) og lurer på om det kanske er litt lite hvis jeg går på noen bad beats/dårlig periode? -wamp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå