Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Helt ekstrem flyt i rushpoker i dag. Der snakker vi varians, altså. Anbefaler nok en gang de som ikke har prøvd til å sette av $10+++ til det. Har man litt flyt og spiller tight nok snakker vi mangedobling på få timer, men fallhøyden er selvsagt stor.

 

Spilte i stad over 4000 (!!) hender på 4 bord over ca 1,5 time.

Endret av danidic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe sånn program eller slikt, men gikk opp ca 100$ i februar :) Eneste jeg kan vise til er pokertableratings.com, men den siden er HELT på jordet når det gjelder meg.

F.eks. igår spilte jeg ca 1 time over 2 bord samtidig og vant ca 15$, men den viser at jeg spilte 14 hender eller noe og gikk opp 0.85$.

 

Er den så upålitelig på alle? Isåfall er det jo veldig lite vits i å sjekke opp folk man spiller mot på den.

 

-wamp

Lenke til kommentar

Har ikke noe sånn program eller slikt, men gikk opp ca 100$ i februar :) Eneste jeg kan vise til er pokertableratings.com, men den siden er HELT på jordet når det gjelder meg.

F.eks. igår spilte jeg ca 1 time over 2 bord samtidig og vant ca 15$, men den viser at jeg spilte 14 hender eller noe og gikk opp 0.85$.

 

Er den så upålitelig på alle? Isåfall er det jo veldig lite vits i å sjekke opp folk man spiller mot på den.

 

-wamp

PTR gir en god pekepinn. På nl 100 har den iallefall fått med seg en god del selv om den mister noe.

Lenke til kommentar

Kjapt spm rettet til deg Cape, du har jo spilt en god del 0.25/0.50, hvor mye bør man ha før man begynner å spille pr bord?

 

1 bord er jo BI på 50$, så for å spille 1 bord av gangen bør man ha 10BI, altså 500$? Eller er det mer?

 

edit: igår registrerte PTR bare en av to "sessions" jeg spilte på PS. Først spilte jeg 2 bord i 5 min før jeg måtte restarte pga oppdateringer, dette fikk den med seg. Den andre "sessionen" etter restarten fikk den ikke med seg, selvom jeg da spilte litt over en time. Er det noe man kan gjøre for å forbedre sjansen for at PTR logger hendene man spiller?

 

Kjipt å se på grafen at den viser at en er ned 2x$ når man egentlig er opp over 100.

 

Hvor kan man få tak i det programmet dere får de grafene fra, og isåfall hva koster det?

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Ganske ny i spillet, men har fått interesse. Jeg kommer derfor med noen "dumme" spørsmål, som jeg hadde vært evig takknemlig om noen hadde svart! :)

 

Hva er de mest grunnleggende reglene og prosedyrene i poker? jeg tenker spesielt på veddegrenser?

 

Hva er draw poker for noe?

 

Er det alltid kort med for å spille poker?

 

Hva er "forskjellen" på å få bytte kort i en runde og lagt felleskort i midten (hva vil det sistnevte si, hvordan er gangen i det? )

 

Må man for hver gang det er din tur velge mellom å si høyt en av disse alternativene: Passe (check), Satse (bet), Høyne (raise), Syne (call) eller kaste seg (fold)?

 

I "pokerformen" tournament' går alle deltagere inn med et bestemt beløp og alle får like mange sjetonge, der er det slik at "alt" går til vinneren - må man fortsatt da satse, høyne eller syne fortsatt? Jeg mener, siden forhåndsbeløpet er avtalt? Eller hvordan fungerer/er gangen i dette? Det er om å gjøre å ha mest sjetonger igjen??

 

Hadde vært evig takknemlig for oppklaringer :) Da er ti roser på vei i postkassa

Endret av Ituca
Lenke til kommentar

Kjapt spm rettet til deg Cape, du har jo spilt en god del 0.25/0.50, hvor mye bør man ha før man begynner å spille pr bord?

 

1 bord er jo BI på 50$, så for å spille 1 bord av gangen bør man ha 10BI, altså 500$? Eller er det mer?

 

edit: igår registrerte PTR bare en av to "sessions" jeg spilte på PS. Først spilte jeg 2 bord i 5 min før jeg måtte restarte pga oppdateringer, dette fikk den med seg. Den andre "sessionen" etter restarten fikk den ikke med seg, selvom jeg da spilte litt over en time. Er det noe man kan gjøre for å forbedre sjansen for at PTR logger hendene man spiller?

 

Kjipt å se på grafen at den viser at en er ned 2x$ når man egentlig er opp over 100.

 

Hvor kan man få tak i det programmet dere får de grafene fra, og isåfall hva koster det?

 

Av software angår så er dette tingen: http://www.holdemmanager.com/

 

Når det gjelder spille NL 50 ville jeg hatt 30 Buy-ins altså 1500$. Det er nå meg. Ganske så nitty.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt AA 17 ganger de siste 2 dagene. Av disse har jeg vært all-in preflop 10 ganger, hvorav jeg har vunnet 0 av dem. Er det noen andre som har vært borti noe så sjukt? Og alle ganger er heads up så aldri multiway pot.

 

Sikker på at du ikke overdriver nå? Hvis man tar utgangspunkt i at du har 80% sjans å vinne all-in preflop med AA er det 0,2 ^ 10 * 100, altså 0,0001% sjans for å tape ti ganger på rad. Det kaller man bad beat.

Endret av Grix
Lenke til kommentar

Cape: jepp, PA ser jeg også for meg som del av top 3 6-max cash spiller. Synd han ikke er med i nye hsp til nuh. Noen som vet om han skal være med senere?

 

Kom over en dirty hånd i dag, en fyr som slowplaya meg ganske heavy. Men man bare må calle her etter min mening siden det er alt for sannsynlig at han har en ace http://www.pokerhand.org/?5224539

 

Nå er det alltid vanskelig å kommentere en hånd stående alene, men en enkel måte å gjøre dette billigere på er jo å bette på flop. Da vil du få all den informasjonen du trenger til å kunne folde/ikke bygge pot, og spare penger. Ved å checke bak ham både på flop og turn setter du deg selv opp til en kjip situasjon.

 

Ellers må du ha noe info om villain her, hvis du har sittet på bordet en stund. Han gjør et veldig tvilsomt syn ute av pos. Tipper at han stinker ganske heftig rumpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...