Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når man vinner en sattelitt til en turnering, kan de pengene man da har vunnet kun brukes til å registrere seg til andre turneringer hvis man avregistrerer seg? Eller er det penger man kan ta ut/bruke i vanlig spill og?

Vant akkurat en sattelitt til sunday 1/4 og avregga, men de pengene står som T$, istedenfor på den vanlige pengesiden på konto.

mvh

wamp

Lenke til kommentar
Ja, det gjør man - men man kan unregge seg og ta pengene.. det jeg lurer på er om de pengene bare kan brukes til å registrere seg til andre turneringer, eller om man faktisk kan ta de ut på en eller annen måte.

-wamp

Tja. Egentlig så skal man bruke det på turneringer, men det går jo ann å selge det til noen. (men jeg vet ikke om PS tillater dette (både det å sende T$ og det å selge T$)).

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har spilt så mange tourneys, så usikker på om det er riktig. Men jeg ville raisa, en relativt stor pot du eventuelt plukker opp i forhold til stacken din, men da må du også være villig til å calle en all-in limp-raise. Så du må tenke i forhold til motstanderne dine, og om du tror noen av dem kunne funnet på det med AA,KK osv. En annen mulighet er å checke, for så å pushe på alle flopper, men selv ville jeg foretrukket preflopraise.

Med bare 15 big blinds er det ikke mange rotasjoner før du er virkelig short, og nesten må pushe any two, så 77 er en god hånd å raise med her. Jeg vil ihvertfall tro at summen av hvor ofte de folder, og hvor ofte du er foran eller det er en coinflip når du blir reraisa, vil være +EV. Men igjen, spilt lite mtt'er, så håper noen som er mer erfarne her kan svare.

Lenke til kommentar
Ouch.

Hva hadde dere gjort i denne situasjonen:

Dere sitter på et fullt 9-table i en MTT. Du har kommet langt (ca 200 av 4000 igjen) og blindsa er på ca 1/15 av stacken din. Du sitter på BB med 77 på hånden. 3 andre spillere limper inn. Raiser du for å fjerne de eller checker du (og prøver å treffe en 7er)?

Kommer helt an på, om man har 10-15 bbs så er det easy shove.

Edit:

Jeg hater limping, det er for pussies btw.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Ouch.

Hva hadde dere gjort i denne situasjonen:

Dere sitter på et fullt 9-table i en MTT. Du har kommet langt (ca 200 av 4000 igjen) og blindsa er på ca 1/15 av stacken din. Du sitter på BB med 77 på hånden. 3 andre spillere limper inn. Raiser du for å fjerne de eller checker du (og prøver å treffe en 7er)?

Du avgjør selv om hånda er god nok. Enig med han over. Fold/Push.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...