Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Ugghh... Dum som jeg er så melder jeg meg på en 4 dollar turnering kl 8/9ish idag tidlig etter å ha døgna...

Med 1744 spillere så ender jeg opp med en 4. plass (474$) noe som er jævla surt nå ettersom da vi var 4 igjen så tapte jeg først en JJ vs K8 allin vs lowstacken, så et par hender senere så får jeg AQ og kommer allin vs samme duden og han har AA :p Ikke så gøy å tape minst 200 dollar på det etter å ha spilt i MANGE timer...

 

Jaja, det var litt artig å spille i "døgne"-rus :)

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
finfin hånd du poster her Cape. Eneste jeg ser er. hvorfor min-raise på turn? Min-raise er svært sjeldent +EV med mindre man er 10000% sikker på at vedkommende ville folde alt over min-raisen samtidig som man har nuts uansett river. Er ikke bare deg det er rettet mot men ser ut til å være gjenganger her da jeg så det på andres hender også.

Hvorfor skal det være sjeldent +EV å min-raise? Det er mange som ikke liker min-raise overraskende nok. For min del er det player-dependant, men saken er at når man har en monster eller type nuts hånd vil man ha ha betalt og mange fisk min-raiser selv med nuts dog så folder de aldri til det. Jeg har ikke nuts uansett river i den spotten der, ligger tungt med drag på turn der både flushe / straight drag så beskytter og tar dragene til valuetown med en min-raise turn. Eneste argumentet for å raise mer er at man slipper å overshove river for å få inn stacken, men jeg visste at denne spilleren ikke foldet om han hadde et piece av floppen noe han hadde med A5 på 885.

Lenke til kommentar

Fordi min-raise ødelegger oddsen. Her er det ren matematikk som spiller inn. Etter min-raisen din så er det 30$ i potten og han må calle 8$ for å se river. Han må legge inn 25% mer av potten samtidig som det er 17% sjanse for at han treffer flush på siste hånd. Selv om dette er mot oddsen har vi noe som heter implied odds (hvor mye han kan trekke ut av deg ved river for å gjøre opp for oddsen) og her ser det veldig bra ut for han. Når noen kommer med kritikk er det for å hjelpe :) Gjerne ta det innover deg så kanskje du kan forbrede spillet ditt istede for å gå i forsvarssposisjon.

Lenke til kommentar

Her var det mot en fyr som hadde bluffa flere hender i forveien, og jeg bare nekta å tro han hadde noe fordi det ligna på noen av de tidligere bluffene. Det er mulig det var bad spilt men jeg var pissed off i tillegg, http://www.pokerhand.org/?4999831 . På river brukte han opp hele tidbanken så var mulig han hadde jack eller noe og ikke trodde på meg heller.

Lenke til kommentar

Grunnet en relativt heftig diskusjon med en kompis, må jeg spørre her om veiledning.

 

Sitvasjonen:

 

Han har Royal Flush i Spar, jeg har Royal Flush i Hjerter. (ikke hold'em, men 5-kort-på-hånda poker).

 

Det ligger 100 på bordet, og runden er over. Jeg mener vi må splitte, han mener at det eksisterer en egen regel som sier at "Royal flush i spar er den høyeste hånda" og at den slår hjerteren.

 

Hva sier dere? link gjerne til kilder...

 

takk!

Lenke til kommentar
Grunnet en relativt heftig diskusjon med en kompis, må jeg spørre her om veiledning.

 

Sitvasjonen:

 

Han har Royal Flush i Spar, jeg har Royal Flush i Hjerter. (ikke hold'em, men 5-kort-på-hånda poker).

 

Det ligger 100 på bordet, og runden er over. Jeg mener vi må splitte, han mener at det eksisterer en egen regel som sier at "Royal flush i spar er den høyeste hånda" og at den slår hjerteren.

 

Hva sier dere? link gjerne til kilder...

 

takk!

Må være split. Det er vel kun i kabal hvor spar er den høyeste fargen?

Lenke til kommentar
Grunnet en relativt heftig diskusjon med en kompis, må jeg spørre her om veiledning.

 

Sitvasjonen:

 

Han har Royal Flush i Spar, jeg har Royal Flush i Hjerter. (ikke hold'em, men 5-kort-på-hånda poker).

 

Det ligger 100 på bordet, og runden er over. Jeg mener vi må splitte, han mener at det eksisterer en egen regel som sier at "Royal flush i spar er den høyeste hånda" og at den slår hjerteren.

 

Hva sier dere? link gjerne til kilder...

 

takk!

 

Selvsagt split hvis ikke noe annet er avtalt på forhånd.

 

Denne linken sier det samme: http://www.pagat.com/vying/pokerrank.html (les "Ranking of suits")

 

edit: fixet litt

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Spill flere hender fra BTN og CO.

 

Når jeg spiller LAG på NL 50 Full-Ring klarer jeg fint spille 22/18 og rundt der. Majoriteten av hendene blir spilt fra BTN og CO selvsagt da man har posisjon.

 

Rangen min på BTN er vid iallefall: A5s+, A9o+, 65s+ Q9s+, JTo, T8s+,K8s+ 22-AA

 

-

 

Man kan også blande pre-flop raisene sine. Noen ganger raiser jeg 4x med AA, andre ganger 3x. Fra btn og co raiser jeg mye 2.5-3x. Om det er 2 shortstackere i blinds får du samme svaret om du raiser 2.5x eller 4x så er penger og spare av og til og så kan man selvfølgelig raise 2.5x med AA om de har foldet når du har gjort det før. Uansett: Spill fler hender fra BTN og CO. Kan lett spille 20% av rangen: Test ut pokerstove.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Tenkt å starte opp pokeren på nett litt igjen da jeg har mye dødtid frem til eksamen i mai. :p

 

Tenkte ta et innskudd på $100 og spille såpass at jeg kan dra nytte av first-time-player-bonuser, men lurer litt på hvor jeg skal spille. Jeg spiller nesten utelukkende NLH turneringer med 1-5 dollar buyin. Er det noen pokersider som vil være smart å velge på grunnlag av dette? F eks mange slike turneringer ofte eller lave fees i forhold til buy-in?

Lenke til kommentar
Tenkt å starte opp pokeren på nett litt igjen da jeg har mye dødtid frem til eksamen i mai. :p

 

Tenkte ta et innskudd på $100 og spille såpass at jeg kan dra nytte av first-time-player-bonuser, men lurer litt på hvor jeg skal spille. Jeg spiller nesten utelukkende NLH turneringer med 1-5 dollar buyin. Er det noen pokersider som vil være smart å velge på grunnlag av dette? F eks mange slike turneringer ofte eller lave fees i forhold til buy-in?

Det er vanskelig grinde ut bonuser om du ikke spiller cash-game.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...