Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, folder egentlig ALLTID turn i lignende situasjoner. :p Men med en så liten pot og ett raise på 2BBs + straight flush draw tenkte jeg det kunne være morsomt å calle for en gangs skyld.

At potten er så liten gjør det enda lettere å folde fordi det ikke er noe poeng å chase de pengene med garbage hånd.

De beste spillerne som spiller høye stakes:

1) Blir sjeldent eller ikke ofte tatt til value-town av villain

2) De folder mye mer post-flop en alle andre regs som spiller la oss si NL 50-25.

Det å folde kan sies å være ekstremt undervurdert post-flop, og vil spare deg for mye penger som gjør at win-raten vil hoppe i været om man unngår og dytte mye penger i potten med en ekstremt marginal hånd.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Igår skjedde det sjukeste for meg EVER på PS. Jeg sitter med Q10 suit (0.02/0.05) høyner preplop til 15, en annen høyner og jeg syner etter langt om lenge 15 til.

Floppen kommer AKJ samme suit som meg. Har aldri fått royal eller vanlig straight flush før, så når royal kom på floppen var jeg HELT satt ut. Endte bare opp med å vinne en pot på 2$ elns men fy Faen så sjukt det var. Måtte se flere ganger før jeg trodde det :p

edit: 1 til 311 millioner for at det skal skje, blir vel en stund til neste gang da.. kjipt

Endret av wampster
Lenke til kommentar

"Flopping a royal flush:

You have to start out with either AKs, AQs, AJs, ATs, KQs, KJs, KTs, QJs, QTs, or JTs. For each of these 10 starting hands, there are 4 two card combinations that give you that hand (one for each suit). This is 40 two card combinations out of 52c2 = 1326 possible two card combinations. So 40/1326 = about a 3% chance of starting with a hand that could flop a royal flush.

Then the flop has to come perfect, you need to hit the unique three card combination that matches up with your starting hand to make a royal flush. For a given starting hand, there are 50c3 = 19,600 possible flops, and only 1 of those flops gives you a royal flush. So overall the probability of flopping a royal flush is (40/1326) * (1/19600) = 40 / 25,989,600 = 1 / 649,740. Play 1 million hands of poker (never folding any of those hands preflop however) and you'll probably flop a royal flush once or twice."

Har hatt Royal 2-3 ganger, men aldri floppet den..

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Pokerstars fikk ikke søknaden hans får pokerstars pro. Så han droppet det hele. Han skal gjøre det i februar istedenfor. Når han stoppet lå han an til å klare over 1.3mill hender. Han har klart sne på ett halvt år siden han spilte poker for første gang. Han spiller fortsatt mye poker å streamer live når han spiller her:

http://www.ustream.tv/channel/athene-poker

Du kan se en video her hvor han drar til pokerstars HQ i England å leverer søknaden personlig.

http://www.youtube.com/watch?v=688AKQ7oOUU

Lenke til kommentar

Ok ser ut som han har en challenge, starte med 10 og bygge seg opp til 10k dollar. Slik jeg oppfatter det å spille 1 bord online dødens kjedelig tho. Og sikkert spesielt for en som er mye bedre enn disse som spiller på denne limiten

Satt bare og venta på at han skulle flippe opp 55 her, bare visste det kom, but what can u do. Traff heldigvis helt standard på turn og river http://www.pokerhand.org/?4997104

edit: gøy å folde kings preflop når man ikke følger med

Endret av fireofawakening
Lenke til kommentar

finfin hånd du poster her Cape. Eneste jeg ser er. hvorfor min-raise på turn? Min-raise er svært sjeldent +EV med mindre man er 10000% sikker på at vedkommende ville folde alt over min-raisen samtidig som man har nuts uansett river. Er ikke bare deg det er rettet mot men ser ut til å være gjenganger her da jeg så det på andres hender også.

Endret av Zic0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...