Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Har spilt poker i ett års tid bare på gøy, har de siste ukene prøvd å spille mer seriøst. Problemet mitt er å følge ett bankroll system. Ligger vel bare på en 30$ nå så jeg burde vel spille på det laveste på pokerstars som er NL5. Problemet som følger er at jeg ikke klarer å vinne på så lave blinds, jeg vet ikke hvorfor. Spiller derfor på 0.02/0.05 NL10 hvor jeg føler nivået er høyere og jeg har det mye morsommere når jeg spiller, vinner også mer.

 

Bankrollen ligger vanligvis på 20$ - 100$.

 

Jeg har lyst til å få ett system på pokerspillingen. Takker for hjelp :)

Endret av Glutar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har spilt poker i ett års tid bare på gøy, har de siste ukene prøvd å spille mer seriøst. Problemet mitt er å følge ett bankroll system. Ligger vel bare på en 30$ nå så jeg burde vel spille på det laveste på pokerstars som er NL5. Problemet som følger er at jeg ikke klarer å vinne på så lave blinds, jeg vet ikke hvorfor. Spiller derfor på 0.02/0.05 NL10 hvor jeg føler nivået er høyere og jeg har det mye morsommere når jeg spiller, vinner også mer.

 

Bankrollen ligger vanligvis på 20$ - 100$.

 

Jeg har lyst til å få ett system på pokerspillingen. Takker for hjelp :)

 

Om du ikke slår nl5 er du ikke vinnende spiller på nl10 eller noe annet nivå. Er bare å få det inn før enn siden ellers vil du finne det ut den harde veien.

 

Statsene dine viser tydelige svakheter i ditt preflop game. Anbefaler å søke etter artikler osv les bøker se videoer.

Vet ikke om det er 9max eller 6max men går ut ifra 6max. Generelt kan vi se at du spiller veldig stramt før floppen en limpete/callete stil noe som ikke er bra. Generelt sett har du aldri lyst å limpe, alltid høyne og åpne fler hender i posisjon mange fler enn det du gjør (finner mye greie starter charts om du googler for mer spesisfikt hva hender du bør spille.) Les også opp om continuation betting og ta det videre derfra.

Lenke til kommentar

Helvete! De to siste helgene har det forsvunnet omtrent 3000 rett i vask.

Får ikke til en dritt, og de henda jeg treffer er enten en kald deck eller en jævla tard som treffer en to outer på riveren med K6 etter å ha pusha på en AQ6 flopp, jeg satt med AQ.

 

Skjønner ikke hva jeg gjør galt, folka som har spilt retarda pleier ikke det normalt sett(bortsett fra en), og alikevel gjør de ting som det jeg skrev over. Blir også calla i alt jeg gjør, så klarer ikke å stjele en eneste pot. Eks: Fikk AK, raiset preflop, får en call. Floppen detter QJ7. Jeg better, han caller. Turnen er en til 7. Jeg better, han re-raiser, jeg re-raiser han igjen og han caller. På riveren detter det en 6 elsn. Og jeg dytter mine siste 500 inn i en pot på ca 800. Han andre tenker lenge, and I quote. "Jeg vet du har meg, men jeg må se hva du har" og caller. Jeg viser AK og han viser 44.

Lenke til kommentar

Prøver å sette opp Holdem Manager her nå, men når jeg spiller så velger Table Manager feil bord (6max istedenfor 9max) så den får ikke noe data, og jeg kan ikke få lagt til megselv som "profil" noen som bruker programmet som har en ide til hva jeg må gjøre?

 

-wamp

Endret av wampster
Lenke til kommentar
Prøver å sette opp Holdem Manager her nå, men når jeg spiller så velger Table Manager feil bord (6max istedenfor 9max) så den får ikke noe data, og jeg kan ikke få lagt til megselv som "profil" noen som bruker programmet som har en ide til hva jeg må gjøre?

 

-wamp

HEM har et forum, jeg vil anbefale deg å bruke det.

 

Chancelor: Det er lov å folde AK post-flop.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Noen med litt erfaring som kan se på statsa mine? Føler jeg ikke klarer bedre enn å break even.

 

 

 

post-123680-1260060253_thumb.jpg

Det er for liten samplesize, trenger type rundt 15-20K hender før man virkelig ser tendenser.

 

 

Cape: Det er lov å tenke lengre enn nesa er. Du skjønner ærlig talt ikke at jeg prøvde å bløffe han der?

Jo jeg skjønner at du "prøver" å bluffe han. Det du ikke skjønner er at det ikke er profitabelt å bluffe folk på micro. På small-stakes er det også mange personer det ikke er +EV å bluffe fordi de caller ned med alt. Det går an å tenke lengre enn nesa når man bluffer, det å plukke spots å gjøre det i er en og dette er ikke en av de da villain ikke har hjerne, men ei heller hero.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

En: dette her var live, ikke på nett.

To: I 9 av 10 tilfeller folder han alt bortsett fra stonecold nuts der, og om han plutselig ikke har blitt en fantastisk skuespiller over natten så var jeg sikker på at han ikke var sterk. Og jeg hadde riktig, at han plutselig bestemmer seg for å calle med to firere der, er helt på trynet.

Tre: Enten så fikk han et fantastisk read, eller så var han komplett retard på dette punktet. Og jeg velger å tro den siste basert på hvordan han pleier å spille. Men selfølgelig, alle kan glimte til iblandt. ;)

Lenke til kommentar

forresten, ang holdem manager. nå har jeg funnet ut at pokerstars ikke lagrer håndhistorikken min, selv om jeg har checka at den skal gjøre det, og at den skal lagre det i 365 dager. Noen som aner hvorfor den ikke lagrer? Jeg kan få tilsendt hånd historikk på mail, så burde den ikke da lagre?

 

edit: ser ut som den lagrer nå. ihvertfall mens jeg spiller.

edit2: den sletter filen den lagret min håndhistorik på (pokerstars altså) og lager en ny hver gang jeg starter opp programmet? lagrer den da den første filen et annet sted?

Endret av wampster
Lenke til kommentar
forresten, ang holdem manager. nå har jeg funnet ut at pokerstars ikke lagrer håndhistorikken min, selv om jeg har checka at den skal gjøre det, og at den skal lagre det i 365 dager. Noen som aner hvorfor den ikke lagrer? Jeg kan få tilsendt hånd historikk på mail, så burde den ikke da lagre?

 

edit: ser ut som den lagrer nå. ihvertfall mens jeg spiller.

edit2: den sletter filen den lagret min håndhistorik på (pokerstars altså) og lager en ny hver gang jeg starter opp programmet? lagrer den da den første filen et annet sted?

HEM Fjerner HH og arkiverer det i HMarchive folderen.

 

Husk å sett språk til Engelsk iallefall.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

ok, funker det ikke ellers? isåfall kan det ha vært grunnen.

 

edit: så ja, fant ut at hvis den lagrer på norsk så funker ikke programmet.. fint at det ikke står spesifisert da. men men, funker nå, så da må jeg bare skjønne systemet og hvordan å bruke det

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...