PureChaos Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 99 kan han shove, siden button shover veldig varierende kort for å stjele din raise, så BB er ofte foran button med 99 her, men om det er lønnsomt å calle eller ikke vet jeg ikke. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Letteste callen ever. Stacken din er lav og du må få på deigen her. Hvor ofte kan vi forvente at vi er foran rangen til BB? Han shover ikke 99 og AQ her? Vi har også investert lite i potten. Hvorfor ikke? Han(BB) har 38xBB vs en button raise fra ganske lowstack + en shove fra en uberlowstack på SB. Så AK på button der er jo perfekt fordi BB vil jo shove for å få isolert lowstacken om han/hun har AQ, 99 osv. Så ja, jeg hadde også callet. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg sitter ikke på button, jeg sitter på sete 4. Button er V1. Bra at dere kommer med gode svar, hadde vært kult hvis alle hadde postet interresante hender til diskusjon i denne tråden, så hadde vi fått litt liv her. Tilbake til hånden, jeg timebanka litt før jeg calla, BTN hadde AJ og BB KK. Ikke at det betyr noe. Lenke til kommentar
sureup Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg sitter ikke på button, jeg sitter på sete 4. Button er V1. Bra at dere kommer med gode svar, hadde vært kult hvis alle hadde postet interresante hender til diskusjon i denne tråden, så hadde vi fått litt liv her. Tilbake til hånden, jeg timebanka litt før jeg calla, BTN hadde AJ og BB KK. Ikke at det betyr noe. Hehe ok sorry, gikk litt fort i svingene her. Men jeg hadde nok fortsatt calla Skal prøve å få posta noen hender når jeg begynner å spille mer igjen. Har hatt det veldig travelt med obliger i det siste Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Tenkte jeg skulle ta en hånd til her. Jeg sitter i CO på finale bordet(live) og får delt J10. Har rundt 50,000 i chips, blinds er 1000/2000. Jeg raiser til 5500 og button caller. Floppen er 2S10H8K, jeg checker og venter på at button skal stjele(noe han har gjort hele turneringen, bare checkcall han til river og reraise og han legger alt bortsett fra nutsen.) Han better 9000 og jeg caller. (Han har vel rundt 40,000 i chips btw) På turnen detter en til 2'er. Jeg checker og han checker noe som overraskte meg veldig. Riveren er 9S, jeg better 15500 og han reraiser meg all inn. Jeg tenker en liten stund, og caller. Han viser QJ off. (bortsett fra en litt laus call på riveren, hva har jeg gjort galt i denne hånden?) Der røyk forresten en fin pengepremie på 1800. (igjen skriveleif, ser på film så oppmerksomheten er ikke helt på topp. Forrige bordet var tidligere ikveld.) Endret 29. september 2009 av Chancelor Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Kan du forklare hva som skjer på floppen? Du sier både at du checker og at du better 9000. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Skal stå han og jeg, leif. Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Tror du har skrevet feil en plass, for på et bord med 2 10 3 2 9 har du den beste hånden med J10, QJ har bommet. Skal det være en K på flop? Endret 29. september 2009 av Hegland Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (bortsett fra en litt laus call på riveren, hva har jeg gjort galt i denne hånden?) Preflop er såklart bra. På flopen, når du har en sånn type spiller som du vet kommer til å ta shots når du checker, er det greit å checke der. Hvis du føler deg trygg på at han better turn, call, men du gir han en sjanse til å ta deg igjen, og hånden din er ikke spesielt sterk. Det er mange turnkort som kan komme som setter deg i en dårligere posisjon enn du er på flop. Så både en check-call og check-raise er greit her, det beste er om du klarer å variere mellom de to. Turn, du checker og han checker bak. Her bør varsellampene blinke. Han ville altså ifølge dine reads betta en ren bløff på turn. Han hadde også betta hender som hadde deg slått, da 2 er et veldig sikkert kort. Vi kan derfor lese av checken hans at han har noe, og at han vil se river så billig som mulig. Siden det ikke ligger flushedrag på bordet, og etter hvordan han har spilt hånden det tre sannsynlige muligheter: Et ess med showdown value. (f.eks AJ) Et pocket par (55,66,77) eller en 8. Straightdrag. Hvis han har det siste, hvilke hender ville han ha callet ditt preflop raise med? QJ står frem som det klareste alternativet. Løse spillere vil calle med Q9, 79, 67 men QJ står frem som det sannsynlige. River. Liker ikke spillet ditt her. Alt for tynt value bet, håper du på å få en call av en sterk 8? Det er det eneste alternativet jeg ser du kanskje hadde fått presset noen penger ut fra. Check heller, og call et lite bet. Som spilt, FOLD RIVER! Du er aldri god her. Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Altså, jeg er enig i veldig mye av det du sier. Men sånn som han hadde spilt i 5 timer så var top pair, eller middle pair, uten god kicker i det hele tatt så kunne han gå all inn på et bord med flush og straight, han callte også veldig mye på river med ess høy når det var mye action rundt den potta han var med i. Men jeg hadde aldri helle kvelden sett han spilt et eneste gutshot drag, han vurderte det ganske mange ganger, men gjor det aldri. Derfor callte jeg på river. Var 99% sikker på at han ikke hadde høyere 10'er. Hadde aldri spilt slikt mot en solid spiller. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Kan noen forklare meg main og side pot? Ser ofte at potten deler seg i to og at en som ikke hadde best kort vinner mesteparten :/ Lenke til kommentar
sureup Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Kan noen forklare meg main og side pot? Ser ofte at potten deler seg i to og at en som ikke hadde best kort vinner mesteparten :/ Quoter en post jeg skrev for en stund siden: Hovedpotten er den allesammen som fortsatt er med i hånda har investert penger i, og dermed kan vinne. Dersom noen ikke har mer chips til å bli med videre, så kan de andre som har høyere stack by videre og lage en side pot. Denne kan bare de som har nok chips til å bli med på vinne. Eksempel: spiller1: 10k stack spiller2: 20k stack spiller3: 30k stack spiller4: 30k stack - La oss si at det blir raiset til 10k preflop og alle disse caller. spiller1 er da allin og den potten som er lagd da er hovedpotten, den kan allesammen vinne nå: pot1 = 40k. - Etter floppen så raiser de 10k til. Alle caller, spiller 2 er dermed allin og det blir laget en sidepot ettersom spiller1 ikke har chips til å calle: pot2 = 30k. - Så på turnen så raiser de igjen 10k og da er allesammen allin ettersom spiller3 og spiller4 begge hadde bare 10k igjen. Dette lager en ny sidepot: pot3 = 20k. Riveren kommer og det er tid for å se hvem som vinner hva. - Først sjekker vi pot3, der er bare spiller3 og spiller4 med. Beste hånden av de to vinner pot3. - Så sjekker vi pot2, der er bare spiller2, spiller3 og spiller4 med. Beste hånden av de tre vinner pot2. - Så sjekker vi pot1, hovedpotten, der alle er med. Beste hånden av alle vinner pot1. Ble det forståelig? edit: og la oss si at spiller1 har best hånd og spiller3 har den nest beste. Da vinner spiller3 pot3 og pot2 og spiller1 vinner pot1. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Takker, skjønte det nå. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Letteste callen ever. Stacken din er lav og du må få på deigen her. Hvor ofte kan vi forvente at vi er foran rangen til BB? Han shover ikke 99 og AQ her? Vi har også investert lite i potten. Kan ikke sitte å raise-folde om du vil vinne tourneys. Uten at jeg vet mye så shover han sikkert 99-AA og AQs+, kan også være en squeeze. Kan ikke raise-folde med 20 bbs iallefall da vinner man aldri en MTT. Lenke til kommentar
fireofawakening Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=574154 high stakes fyren Lenke til kommentar
radalf Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 http://www.pokerhand.org/?4742627 Noen tips til hvordan jeg kunne spilt denne handen bedre? Hadde ingen reads ellernoe så jeg tok sjangsen på at Villain ikke hadde 7 eller 9 når han checker helt ned til river. Burde jeg foldet? Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 http://www.pokerhand.org/?4742627 Noen tips til hvordan jeg kunne spilt denne handen bedre? Hadde ingen reads ellernoe så jeg tok sjangsen på at Villain ikke hadde 7 eller 9 når han checker helt ned til river. Burde jeg foldet? Helt horribelt hvordan den hånden er spilt. Raise pre-flop! c-bet flop. Gir selvfølgelig opp her om villain caller c-bet. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 (endret) Merkelig spilt ja. Som sagt, raise preflop, c-bet flop. Gudene vet om villain hadde foldet Q2 pf, tross alt NL2, men.. Donkr-ligaen på Stars kl 20.00. Edit: Dårlig erfaring med TT? Sikkert mange småkåte gutter som har dårlig erfaringer med jenter også, men de går nå på igjen for det. Endret 30. september 2009 av Billy Bob Lenke til kommentar
radalf Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Tenkte at jeg burde raiset ja, har bare hatt så dårlige erfaringer med TT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå