Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

BRM er utrolig viktig for å være en vinnende pokerspiller over tid ja, og definitivt noe jeg skal sette meg nøyere inn i. Har du forresten tips til artikler, filmer etc med en god forklaring på god BRM? Noe som er litt mer detaljert enn å ikke spille mer enn 5% av bankrollen din på en gang osv?

De gangene jeg har satt meg ned for å spille cash game på nett (laveste eller nest laveste nivå) har jeg som oftest tapt alt eller vunnet litt. I turneringer har det vært perioder hvor jeg har vunnet og vunnet og gått opp på buy-ins (med hell), men fortsatt å spille like høyt når nedturene startet. Dette har jeg forhåpentligvis lært av nå.

Jeg har spilt live poker med venner i ca 4 år nå, og sett haugevis med poker på tv + undervisningfilmer, så jeg føler at jeg mestrer spillet ganske bra, men det er stadig nye ting å lære. Jeg har til nå omtrent kun spilt NLHE, men vurderer å sette meg mer inn i PLO, da det virker som det er flere som ikke kjenner til det spillet så godt.

Men, det første jeg skal mestre er bankroll management, så får vi se hva den neste svakheten på lista er etter det. Og en ting til; jeg vet dette sannssynligvis vil høres ut som et dumt spørsmål; men hvordan spiller man god aggressiv poker? Jeg mener, man ser jo stadig at det er de aggressive som vinner, men det er mye lettere å se på enn å spille slik selv. Jeg føler at når det er jeg som skal være den aggressive så roter jeg meg bort i potter og raiser bort mye. Tight-aggressiv har vært min spillestil nå, men det er kanskje på tide å bli litt mindre forutsigbar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som den ikke så altfor gode cash game spilleren jeg er tenkte jeg at jeg kunne poste helgens opptur pokermessig. Vi var 9 kompiser som spilte 1/2 kroner blinds, NL, med 100 minimum buy in og 500 max. Jeg kjøpte meg inn for 250 kr og stakk endel timer senere med 865. Jippi :)

Ikke så veeldig bra spill, men var involvert i endel store potter som jeg gikk seirende ut av. Greit med litt ekstra penger nå til sommeren.

Lenke til kommentar
Som den ikke så altfor gode cash game spilleren jeg er tenkte jeg at jeg kunne poste helgens opptur pokermessig. Vi var 9 kompiser som spilte 1/2 kroner blinds, NL, med 100 minimum buy in og 500 max. Jeg kjøpte meg inn for 250 kr og stakk endel timer senere med 865. Jippi :)

Ikke så veeldig bra spill, men var involvert i endel store potter som jeg gikk seirende ut av. Greit med litt ekstra penger nå til sommeren.

Har du en edge over alle de andre på bordet så foreslår jeg at du kjøper deg inn for max.

Jeg sitter alltid med max buyin på NL 25 på Stars f. eks.

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på en regel i texas hold'em. Som jeg har forstått må man satse minimum big blind når man satser. Og hvis man høyner må man høyne med minimum dobbelt så mye som ble satset.

Men hvis Person A satser for eksempel 10 og Person B høyner til 20 og person C også har lyst til å høyne... Hvor mye må person C minimum høyne til? 40 eller 30?

Lenke til kommentar

Han må høyne med minst like mye som person B høynet person A med. Han høynet fra 10 til 20 (altså 10), og person C må dermed høyne med minst 10 (altså 30).

Noe flaut om jeg tar feil her nå, men er rimelig sikker på at det er slik, da man ofte ser folk høyne mindre enn det dobbelte på nett.

Lenke til kommentar

Jeg kvalifiserte meg nylig en til ''weekly round 2'' turnering på pokerstars. På siden deres står det at disse går på lørdag, søndag og mandag. Jeg hadde tenkt til å spille denne turneringen på mandag, men jeg finner bare turneringene som går på lørdag og søndag. Noen som vet om disse turneringene faktisk går på mandager, eventuelt hvor kan jeg finne de?

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen poker sider som støtter for paypall innskudd og utbetaling? Og generelt lave bets?

Ingen sider bruker paypal, eller ingen gambling sider blir godtatt av paypal.

www.Neteller.com er alternativet som brukes av alle pokersider.

Lenke til kommentar
Jeg kvalifiserte meg nylig en til ''weekly round 2'' turnering på pokerstars. På siden deres står det at disse går på lørdag, søndag og mandag. Jeg hadde tenkt til å spille denne turneringen på mandag, men jeg finner bare turneringene som går på lørdag og søndag. Noen som vet om disse turneringene faktisk går på mandager, eventuelt hvor kan jeg finne de?

Nei de går bare på lørdager og søndager slik jeg har forstått det. Håpløse turneringer med lite prizepool, men lykke til :)

Lenke til kommentar
Jeg har en laang email fra PS med handhistories jeg skulle hatt presentert på en mer brukervennlig måte. Finnes det noen superconvertere der det er mulig å bare copy paste hele mailen noe sted eller må jeg styre med en og en hånd på vanlige convertere?

Har ikke mulighet til å finne link akkurat nå, men gå inn på donkr, der står det hvor de har konvertert hendene.

Lenke til kommentar

Ok, nå har jeg prøvd mange convertertere inkludert den på donkr, men det blir bare kluss hele tiden. Problemet er sikkert at jeg tar med for mye eller for lite av hand-historien i fra emailen..? Så har valgt å lagre hand histories som egne filer nå, går ut fra det blir et par hakk enklere da.

edit: Fikk det til med pokerhand.org uten kluss

Noen som gidder ta en kikk på denne hånden og se hva dere synes? http://www.pokerhand.org/?4380014 . Jeg er UTG, og tror egentlig jeg ikke har gjordt noe feil på denne hånden, selv om det var rimelig surt at jeg ikke får spilt mer på en stund siden resten av pengene forsvant på den hånden. Okda, kanskje jeg burde folda etter reraise på turn.

Endret av fireofawakening
Lenke til kommentar
Ok, nå har jeg prøvd mange convertertere inkludert den på donkr, men det blir bare kluss hele tiden. Problemet er sikkert at jeg tar med for mye eller for lite av hand-historien i fra emailen..? Så har valgt å lagre hand histories som egne filer nå, går ut fra det blir et par hakk enklere da.

edit: Fikk det til med pokerhand.org uten kluss

Noen som gidder ta en kikk på denne hånden og se hva dere synes? http://www.pokerhand.org/?4380014 . Jeg er UTG, og tror egentlig jeg ikke har gjordt noe feil på denne hånden, selv om det var rimelig surt at jeg ikke får spilt mer på en stund siden resten av pengene forsvant på den hånden. Okda, kanskje jeg burde folda etter reraise på turn.

Fold preflop

Lenke til kommentar
Vel jeg synes det blir ett hakk for tight for min del. Sklansky anbefaler at man spiller KQo i tidlig posisjon, men KJo har jo bare 1% dårligere sjanse for å bli den beste hånden med 9 spillere...

Jeg spiller ikke KJo UTG, er det foldet raiser jeg den fra BTN/CO/HJ. Har noen raiset før meg så folder jeg pf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...