Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bare lurte på en ting, på pokerstars går det ann å spille for playmoney. når/hvis de går mot 0. er det mulig å fylle opp eller er man da stuck med 0?

Ja du får refill med playmoney når du er i 0.

:

Sureup: Takk! Får prøve shippe dritten når jeg først er igang med donkament.

Endret av Cape
Lenke til kommentar

Ende på 4 plass for 133$ - Latterlig egentlig mtp at det var 1$ buy-in. Spilte overall god poker, men ble smått lowstack etter at en idiot callet min shove med sine 88, mot min AK. Traff hverken fugl eller fisk så da gikk det deretter og måtte senere se meg selv all in med 44.

Overall spilte jeg meget god poker. Eksempel på god poker er dette:

http://www.pokerhand.org/?4345977

Grunnen til at dette er en velspilt hånd er enkelt. Alle de andre gangene jeg har 3bettet eller 4bettet så har det vært krutt, not this time.

Kommer til å prøve få inn en session senere ikveld, men det blir nok som mange av top gutta har gjort i mange timer før: Coaching videor.

JohnnyBax står på programmet.

-

Angående pokerbrat har det også med imaget jeg vil ha rundt bordet. Jeg vil at folk skal tro at jeg er på tilt eller steamer over. Dette er fordi jeg nettopp aldri tilter, jeg kan steame om jeg blir bad beata, men mitt spill endrer seg ikke. Jeg forblir rolig selv om ting kan irritere. Plukker man f. eks AA KK QQ i en periode etter at du har skjelt ut en fyr vil de ofte tro at en er på tilt, hvilket med meg aldri skjer.

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Fikk vite at turbo 3.40 10-manns turneringene var enkle å ta hjem.

Setter meg på to stk, spiller helt ok. 4 stk. igjen på det ene, jeg får AA, caller en all-in. Han har 77. På floppen kommer 7.

Etter hvert får jeg også AA på den andre turneringen. En kjører all-in nok en gang, jeg caller. Han har K10! Jadda! Floppen: KK5

Stars kødder med meg...

Man får vel 15 dollar eller noe hvis man vinner den turneringen, da kan man like godt sette seg på et cashgame bord eller spille større sit and goes med samme buy inn.

Lenke til kommentar
Sete 1: paolcia (391 i sjetonger)

Sete 2: elliott233 (400 i sjetonger)

Sete 3: bajazzo09 (441 i sjetonger)

Sete 4: thisisnotbil (5040 i sjetonger)

Sete 5: Romeo3009 (34 i sjetonger)

Sete 6: elcosteño07. (100 i sjetonger)

Sete 7: puurdy (263 i sjetonger)

Sete 9: her-paraka (400 i sjetonger)

thisisnotbil: poster liten blind 1

Romeo3009: poster stor blind 2

her-paraka: poster stor blind 2

elliott233: poster stor blind 2

*** HÅNDKORT ***

Utdelt til puurdy [Qh Qs]

elcosteño07.: syner 2

puurdy: høyner 32 til 34

her-paraka: kaster

paolcia: høyner 32 til 66

elliott233: syner 64

bajazzo09: kaster

thisisnotbil: kaster

Romeo3009: syner 32 og er All-In

elcosteño07.: syner 64

thisisnotbil står over

thisisnotbil er tilbake

puurdy: høyner 114 til 180

thisisnotbil står over

paolcia: syner 114

elliott233: syner 114

elcosteño07.: syner 34 og er All-In

*** FLOP *** [8d 9d Qd]

puurdy: byr 83 og er All-In

paolcia: syner 83

elliott233: høyner 137 til 220 og er All-In

paolcia: syner 128 og er All-In

Budet (9) ble ikke synt og har blitt returnert til elliott233

*** TURN *** [8d 9d Qd] [6s]

*** RIVER *** [8d 9d Qd 6s] [4d]

*** VISNING AV KORTENE ***

paolcia: viser [Kd Kh] (flush, konge høy)

elliott233: skjuler hånden

paolcia innkasserte 256 fra side potten-3

puurdy: skjuler hånden

paolcia innkasserte 489 fra side potten-2

elcosteño07.: skjuler hånden

paolcia innkasserte 264 fra side potten-1

Romeo3009: skjuler hånden

paolcia innkasserte 173 fra hoved potten

*** SAMMENDRAG ***

Total pot 1182 Hoved pot 173. Side pot-1 264. Side pot-2 489. Side pot-3 256. | Kommisjon 0

Bordet [8d 9d Qd 6s 4d]

Sete 1: paolcia viste [Kd Kh] og vant (1182) med flush, konge høy

Sete 2: elliott233 skjulte [7d 6d]

Sete 3: bajazzo09 (knapp) kastet før Flop (bydde ikke)

Sete 4: thisisnotbil (liten blind) kastet før Flop

Sete 5: Romeo3009 (stor blind) skjulte [5d Jd]

Sete 6: elcosteño07. skjulte [Ac 2c]

Sete 7: puurdy skjulte [Qh Qs]

Sete 9: her-paraka kastet før Flop

nå er ikke jeg en kjempespiller, men å calle på turnen der.. er det riktig?

edit: jeg som traff 3 like på turn forresten

Endret av wampster
Lenke til kommentar

Er dette et playmoney-lag? I så tilfelle, er ikke en dypere analyse så veldig stor vits i spør du meg. Når folk ikke har noe tape, har de heller ingenting å frykte.

Men hvis en ser bort fra det: Raise 16xBB pf er jo litt uvant å se. At han caller en ai på flop med overpar og flushedrag er ikke uvant å se. Når jeg ser gjennom hånden en gang til, så lurer jeg litt på hva du mener. Calle på turnen? Såvidt jeg ser, er alle ai på flop. Å calle dine 83 på en gudene vet hvor stor flop, kan forsvares ja.

Kjapt og gale svar.

Lenke til kommentar

oh my god!

Folda nettop 44 i en MTT. Så kom 4 4 6 på floppen. Hadde fått quads...

Jeg lurer litt på hvordan jeg skal spille lave pocket par i MTT.

Jeg tenker at hvis det er mange som syner, er det ikke så bra. For det er jo ganske stor sjanse for at de får et høyre par. Og sjansen for at man får trips eller quads med pocket par er ganske lav tror jeg. Hvordan ville dere spilt det?

EDIT: WOW! vant akkurat den samme turneringen. Helt sykt. Aldri vunnet en før. Det var bare 154 spillere men det var stort for meg alikevel.

Spiller på PKR og der er det noe som heter PKR points som er rackbacken. Det var en sånn turnering jeg spillte at man buyet in for 220 pkr points. Så jeg vant desverre ikke ekte penger men 8268 pkr points og det er verdt en del. Man kan blant annet bruke dem på å spiller premium freerolls hvor buy-in er pkr points, så vinner man ekte penger.

Endret av spookeyes
Lenke til kommentar

Det er jo nettopp i slike situasjoner det er gull å ha lav pocket. Det ideelle er å få sett en billig flopp, treffe tressen og få mest mulig ut av de andre. Dersom mange ser floppen er sjansen stor for at noen treffer to par, eventuelt toppar, og de aller færreste vil vel sette deg på tress med mindre du pusher i første posisjon..

Til sommeren har jeg tenkt til å sette inn mitt første innskudd på en pokerside (spilt med cash fra freerolls i nesten 1 år, som nå er slutt). Da jeg ikke har noen jobb skal jeg prøve å tjene litt på nettpoker. MTT og Sit and Go's er min sterke side, og det vil nok være her jeg kommer til å spille mest. Det jeg lurer på er hvor det lønner seg å spille, noen sider dere har best erfaringer med? Selv har jeg spilt mest på PokerStars og Full Tilt, og har forholdsvis gode erfaringer med de sidene (bad beatsa kommer man vel ikke unna noen steder). Da penger ikke akkurat er noe jeg har veldig mye av har jeg ikke tenkt til å sette inn mer enn $150, og prøve å jobbe meg oppover derfra.

Kan noen hjelpe meg med å velge ut en side, og komme med tips til hvordan jeg burde spille? Hvor er det mest å hente; cash games, MTT eller Sit and Go? Styrkene mine som spiller er tålmodighet, det å vite hvordan jeg ligger an i hånda og gjør gode valg i forhold til pot odds og implied pot odds. Svakhetene må være bankroll management og mangel på aggressivitet (spiller ganske tight).

Noen tips til mitt spill? (Forøvrig ny her på forumet)

Lenke til kommentar

Velkommen til forumet.

Er veldig enig med deg, lav pocket med treff er gull i potter hvor det er mange spillere. At en møter på et høyere set til tider skjer, men som oftest betaler treff veldig bra i denne situasjonen.

Jeg lever jo i den troen at det er mest å hente fra cashgame, men tror hvis du spør to pokerspillere, så får du to forskjellige svar. Noen spiller utelukkende cash, noen spiller utelukkende MTT og/eller SNG og noen spiller alt.

Uansett hva du velger, synes jeg det viktigste er nettopp hva du er svakest på, brm. Hvis du vil sette inn minst mulig og spille seriøst, ville jeg ha begynt på NL2 eller hvilket av nivåene som har en BI på 4-5$. Da har du 30-40xBI, som jeg synes er god brm. Å begynne å lodde på NL50 med 150 er som å spille stein, saks og papir med en barneskoleelev.

Det er ikke nødvendigvis en svakhet å være tight. Å spille ren ABC-poker på de laveste nivåene, er gull. Jeg liker iallfall å tenke slik: Hvis en ikke er en vinnende spiller på de laveste nivåene, hva får deg til å tro at en er en vinnende spiller på de høye nivåene?

Edit: Leif.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...