Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har dessverre ikke noe bred erfaring når det kommer til turneringer i den prisklassen der, men synes nivået var jevnt over høyt. Noe merkelig var det jo, så to-tre calls aipf med AJo som ikke kunne forsvares på noen måte.

Som tidligere sagt, jeg synes det var artig og kommer til å spille den igjen, slett ikke umulig å komme i pengene.

Synes dog at forholdet mellom flaks og dyktighet i en så stor MTT, er relativt skjevt. F.eks han som kom på 5.plass var aipf når det var 1800 igjen med AQo mot KK, Q turn og Q river.

Lenke til kommentar

Jeg er fremdeles crap etter å ha studert sklansky opp og ned. Svei av 10$ over 6 timer i dag på nett, selv om jeg synes jeg forholder meg til teorien noenlunde greit allover. Når man står ovenfor en merkelig situasjon med en annen spiller er det egentlig ikke spesielt mye vits å prøve å tenke over motstanderens tidligere trekk, fordi alle som spiller ved disse bordene er for dårligere til at det skal være noe spesielt med system i ting. Arrester meg hvis jeg tar feil, men tror sklansky skriver dette også. Så akkurat dette punktet er noe som ikke er "kritisk" for at jeg skal kunne vinne på lowstakes bord. Soe hva gjør jeg nå? Jeg kan ikke tape 10$ hver dag liksom, og lekepengebord er ikke noen vits lenger. Kjenner ingen som spiller poker ved bord heller. Så jeg trenger å forbedre meg ved å eventuelt lese mer teori eller noe. Eller hva anbefaler dere? Jeg har sikkert mange nybegynnerfeil enda som må lukes ut, noen spesielle blundere som bør tenkes over?

Lenke til kommentar

Nå er poker såpass komplisert at sklansky bøker toucher bare toppen av isfjellet når det kommer til poker. Men du her helt klart på rett spor ved å ha valgt hans bøker da det er helt klart bøkene med høyest kvalitet. Det er et hav info på nettet, men mye med poker kan bare læres ved å spille. Dog vil det altid være mindre smertefritt jo mer info en sitter inne med. Om du har litt cash er poker treningssider veldig bra måte å lære på (stoxpoker.com, cardrunners.com, deucescracked.com er de tre største, da du virker interesert i teori er stoxpoker et enkelt valg blant de tre da de har mye teori/skole videoer. Alle koster rundt $20 i måneden). Twoplustwo.com er det største pokerforumet med mye info, men endel graving må til såklart, men et bra sted å diskutere hender med andre og for å finne random info.

Lenke til kommentar

Mye bra å lese av både bøker og artikler/diskusjoner på nett.

Har lest mye selv, men først etter at jeg investerte i pokertracker klarte jeg å luke ut mine største leaks og se feilene med egne øyne ved å gå igjennom hender i ettertid.

Fikk meg en real ahaopplevelse når jeg så hvor mye penger jeg øste ut fra lille og store blind.

De lavere nivåene bør gå greit å overleve på bare ved å spille enkel ABC-poker selv om det er døende kjedlig, kan muligens være greit å ha flere bord oppe for å få litt oftere action.

Lenke til kommentar
Mye bra å lese av både bøker og artikler/diskusjoner på nett.

Har lest mye selv, men først etter at jeg investerte i pokertracker klarte jeg å luke ut mine største leaks og se feilene med egne øyne ved å gå igjennom hender i ettertid.

Fikk meg en real ahaopplevelse når jeg så hvor mye penger jeg øste ut fra lille og store blind.

De lavere nivåene bør gå greit å overleve på bare ved å spille enkel ABC-poker selv om det er døende kjedlig, kan muligens være greit å ha flere bord oppe for å få litt oftere action.

Tviler på at noen ikke øser ut penger i SB og BB ;)

Lenke til kommentar

Alright får studere litt forums og kikke over situasjoner og slikt. Twoplustwo forumet virker bra.

Ser på en episode av high stakes poker, sikkert mange som har sett det, men må si jeg likte kommentaren ved 19:14 her: http://www.youtube.com/watch?v=hn458QwX7dI...=PL&index=1 .

Episoden foran er også king, de lager en avtale om at hvis noen vinner med 72 får de 500$ av de andre spillerne hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...