Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte du ikkje AK?

 

Begge checker flop, greit nok, anten har han noko stort eller så har han nada. Han snakker først ved turn og ser eit ess. Så better han? Utan noko som helst anna informasjon ville eg no ha satt han på i alle fall eitt ess. Sidan raise preflop (han som raiset?), ville eg som sagt ha frykta A-X ned til 10, eller middle pair og oppover. Sidan du ser to Q's er det liten sjanse for nettopp dame. I den situasjonen der ville eg nok ha tenkt AK eller AJ. Uansett så er det lett å seie sånt i etterkant =/

Lenke til kommentar

Mm har også vært bortpå de som slowplayer AA. Like morsomt hvergang.

 

Edit:

 

Har fått AA på hånd 3 ganger idag, slowplayed to hvorav begge gikk mostandern all-inn.

 

Har spilt 3 10 mann SNG idag:

 

Vant en og kommet på andre i de to siste turneringene. Det blir fler idag!

Endret av Cape
Lenke til kommentar
Tenkte du ikkje AK?

 

Som du sa, det er ganske lett å si etterpå. Når en flopper hus mot en som raiset originalt, så tror en i utgangspunktet at en er foran og vil ha mest mulig betalt. Om jeg hadde fått han av, er jo annen sak.

 

La oss si at jeg hadde bydd flop og fått en checkraise, skal jeg da kaste? Nei, får jeg det på og han må syne. A turn er badbeat av dimensjoner der, spør du meg.

 

Når jeg da slowplayer dette her og ser en A turn, så kunne jeg gjerne ha tenkt: Jaja, der dret jeg på leggen. Men å kaste der, hvor jeg kun er slått av AA og AK, er for meg usannsynlig.

Lenke til kommentar
Ikke om du har pocket 2 og community cards er KQJKK?

 

Ikke om du har K2 og community cards er AA522?

Hehe! Jeg tenkte egentlig på kun om det lå et par i bordet. Den første er vel lite sansynlig at kommer til å skje uansett, hvis du sitter med 22 og den floppen skal det bare et bud til for å legge 22, er det check til river er det mulig å calle at ikke alt for stort bud! Når det gjelder den andre har det jo mye å se hvordan hånden er blitt spilt, en raise pre så kommer du deg lett unna med K2, og med den floppen er det fult mulig at han andre kun har en femer! Også stor sansynlighet for at motstanderen slowplayer settet sitt på flopp med et ess, men du må calle etter river hvis dette er tilfellet av ren nyskjerrighet!

Lenke til kommentar
Tenkte du ikkje AK?

 

Begge checker flop, greit nok, anten har han noko stort eller så har han nada. Han snakker først ved turn og ser eit ess. Så better han? Utan noko som helst anna informasjon ville eg no ha satt han på i alle fall eitt ess. Sidan raise preflop (han som raiset?), ville eg som sagt ha frykta A-X ned til 10, eller middle pair og oppover. Sidan du ser to Q's er det liten sjanse for nettopp dame. I den situasjonen der ville eg nok ha tenkt AK eller AJ. Uansett så er det lett å seie sånt i etterkant =/

Det blir tullete å tenke sånn! Du kommer deg ikke unna slike hender what so ever!

Lenke til kommentar
Det blir tullete å tenke sånn! Du kommer deg ikke unna slike hender what so ever!

Di meining om det, eg synes i alle fall det er kjekt å diskutere slike hender uansett kva som ville ha vore mest openbart å gjort. Tingen i poker er jo å bli flink til å kaste seg på dei rette tidspunkta :)

 

Noen som har sett uke/bord 2 av Poker After Dark? Cory Zeidman lar virkelig Phil få gjennomgå. Nesten umotivert skjeller han ut Phil, uvant å se det gå den veien.

Link? (a) :)

Lenke til kommentar
Noen som har sett uke/bord 2 av Poker After Dark? Cory Zeidman lar virkelig Phil få gjennomgå. Nesten umotivert skjeller han ut Phil, uvant å se det gå den veien.

Jeg så det. Jeg har inntrykk av at Helmuth blir hakket på en del. Han forklarte det med at noen alltid vil prøve å trykke ham ned for å kunne stå på skuldrene hans. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...