Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det er helt fint at de har maks 35k jeg. Men de hadde nok klart 50k og men da måtte de sannsynligvis ha lagt til enda mer selv for å lokke folk + ikke heeeeelt sikkert at det hadde gått og det hadde vært kjipt + måtte hatt d målet fra starten av for de kan jo ikke endre det underveis + vanskeligere å slå senere ;)

 

SitnGo i hovedmenyen. Så multi-table. Så micro.

 

den heter WR week special $1.1 NLHE [$10K added] i rød skrift

Takker.. Når starter denne trur du? Blir vel sitjande i natt då :<

 

vet ikke men 1 time siden da jeg meldte meg på så var d 800 stk. Så starter vel ikke om altfor lenge

Lenke til kommentar

haha "artig" hånd i 5.5$ jeg spiller nå:

en med AK raiser 3xBB preflop i tidlig posisjon. Neste person reraiser til 10xBB med JJ. Jeg Caller med KK. En til caller også. Men så kommer d tilbake til han først som raisa med AK så velger han å allinne -_-, han JJ allinner og, og det samme gjør jeg selvfølgelig siden d er ganske tidlig i spillet med mange idioter. Ender opp med at JJ vinner med set som han får på turnen :p

Jævla dritt med han tullingen som allinna med AK, kunne lett ha tatt og vunnet ihvertfall preflop chipsa på floppen som var 5-7-Q rainbow

Men heldigvis jeg er fortsatt godt med ettersom jeg hadde 2x mer enn de andre =)

Lenke til kommentar

hahaha fy faen nå er jeg lei, igjen så spiller jeg jævlig bra i 5 dollar turneringen og er sånn top 10. så plutselig dør kortene mine i 1,5 time og jeg får INGENTING

så får jeg JJ i god posisjon, raiser en del siden d er 15! personer før bubblen som er på 720 pers. 1 dude caller, flop er bare uber lave kort. jeg reraiser. han allinner og så har jeg allerede 2/3 av stacken min i potten så jeg må calle. og jada der har hora KK LOL

 

sykt dette skjer hele tiden i alle mine siste 5 og 10 dollar turneringer. Gjør det bra etterhvert og får en god stack, så dør kortene totalt i 1-2 timer og d beste jeg får er A8. Så får jeg QQ eller KK eller JJ og blir knocka ut når det er 1-20 min før bubblen lol

 

faen nå er jeg tilta i huet

Endret av sureup
Lenke til kommentar
Du spiller obv ikke særlig bra hvis du ikke klarer noe når ikke kortene går din vei.

Fokuser heller på hvordan du spiller når det nærmer seg bobla, det er nok der det ligger.

Vær aggressiv selv om du ikke får AA/KK/QQ/JJ på hver hånd.

 

Hvordan klarte du å trekke den konklusjonen?

Haha selvfølgelig jeg vinner jo hender med bluffs etc og men man kan ikke leve uendelig når man får 1 gang A8 og resten er dårligere enn det ;) på 1,5 nesten 2 timer ;)

Lenke til kommentar

Hvis du spiller så bra som du gir uttrykk for så trøst deg med at det vil snu, og at det vil komme turneringer der du treffer hender hele tiden. Bare å jobbe med gamet, og prøv å se etter situasjoner der du kunne utnyttet eventuell svakhet hos de andre, og situasjoner du kan spille annerledes / mer profitabelt. Og MTT's er varians-helvete, og selv om man er en vinnende spiller kan det gå veldig lang tid uten å få noe nevneverdig med cash. Bare å fortsette og jobbe for å forbedre seg og unngå tilt. Får ikke gjort noe annet når man har perioder med dårligere kort.

Lenke til kommentar

Nå har jeg allerede tapt en halv månedslønn i jula, og jeg skal spille mer til uken.

 

Dette er ca hva som skjer hver gang: Jeg åpner bra og vinner noen små potter og fortsetter å spille ganske tight. Som regel låser jeg meg fast i en ganske stor pott som jeg taper, og sitter og taper penger på blinds utover kvelden. Etter hvert må jeg gå all in når jeg ser A med grei kicker, for i det hele tatt å ha noen sjanse til å vinne tilbake. Denne hånden taper jeg. Hvis jeg vinner den, er jeg tilbake på start og det samme vil gjenta seg.

 

I dag vant jeg som vanlig en grei pott til å begynne med, men måtte se stacken bli mindre og mindre etter hvert. Jeg går all in på QJs, og taper high card mot en med A8. Jeg tok re-buy og tapte allerede 1/3 av re-buybeløpet som big blind og small blind. Jeg spiller på A10 og floppen blir K K A. Jeg går all in og han ene som caller har KJs. Vips så var hele innsatsen+re-buy borte.

 

Hva i all verden gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
haha "artig" hånd i 5.5$ jeg spiller nå:

en med AK raiser 3xBB preflop i tidlig posisjon. Neste person reraiser til 10xBB med JJ. Jeg Caller med KK. En til caller også. Men så kommer d tilbake til han først som raisa med AK så velger han å allinne -_-, han JJ allinner og, og det samme gjør jeg selvfølgelig siden d er ganske tidlig i spillet med mange idioter. Ender opp med at JJ vinner med set som han får på turnen :p

Jævla dritt med han tullingen som allinna med AK, kunne lett ha tatt og vunnet ihvertfall preflop chipsa på floppen som var 5-7-Q rainbow

Men heldigvis jeg er fortsatt godt med ettersom jeg hadde 2x mer enn de andre =)

Å calle all-in der med KK preflop er veeeldig marginalt. Jeg ville heller ha pusha den første gangen, smoothcaller du der er det ikke for å trappe, du setter deg selv bare i en kinking situasjon. Har du en sterk read på at det er svake, utålmodige spillere, så er det kanskje en call, men jeg liker det ikke.

 

drugis: For meg høres det ut som om du blir for utålmodig, evt tilter litt for mye. Du skriver at du låser deg inn i en stor hånd som du taper, for meg høres det ut som om du blir busted mens du bløffer. Husk at de fleste spillere på internett vil calle deg ned forholdsvis lett, så bløffing er en veldig dristig ting. Aggresjon er bra, men ikke i for store mengder. Raise preflop, cont-bet flop, men etter det bør du stenge av 4/5 ganger.

 

Når det gjelder tiltinga, prøv å ta noen små pauser, se en episode High Stakes Poker f.eks. :)

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

Jeg spiller tight som få, dårlig med bløffing gitt. Jeg mener at jeg hiver inn en del chips preflop fordi jeg har en god hånd, og caller en raise selv om jeg bommer på floppen. Da har jeg allerede tapt mye, og derfra er det bare å folde og tape en del, eller calle og enda mer. Jeg spiller ikke på Internett forresten.

 

Takk for svar. :)

Lenke til kommentar
haha "artig" hånd i 5.5$ jeg spiller nå:

en med AK raiser 3xBB preflop i tidlig posisjon. Neste person reraiser til 10xBB med JJ. Jeg Caller med KK. En til caller også. Men så kommer d tilbake til han først som raisa med AK så velger han å allinne -_-, han JJ allinner og, og det samme gjør jeg selvfølgelig siden d er ganske tidlig i spillet med mange idioter. Ender opp med at JJ vinner med set som han får på turnen :p

Jævla dritt med han tullingen som allinna med AK, kunne lett ha tatt og vunnet ihvertfall preflop chipsa på floppen som var 5-7-Q rainbow

Men heldigvis jeg er fortsatt godt med ettersom jeg hadde 2x mer enn de andre =)

Å calle all-in der med KK preflop er veeeldig marginalt. Jeg ville heller ha pusha den første gangen, smoothcaller du der er det ikke for å trappe, du setter deg selv bare i en kinking situasjon. Har du en sterk read på at det er svake, utålmodige spillere, så er det kanskje en call, men jeg liker det ikke.

 

helt enig men det var ganske tidlig i turneringen og alle driver og caller allins med alt over A9, så derfor siden jeg hadde en del chips (allerede doblet opp) så ville jeg bare calle og se om en ace kom på floppen, og hvis ikke kjøre på ;)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

har veldig store problemer med boblespill. jeg er heller ikke så bra rett etter bobla sprekker på MTT hvor gevinsten er relativ liten. Noen tips? Er dårligst når jeg har mye chips utrolig nok, taper fort to store potter etter hverandre så er jeg ute. spiller hovedsaklig turbo så da er det ikke enorme forskjellen på folk når vi kommer ti sluttspillet. snur fort for å si det sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...