Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som har noen tabeller e.l for badugi? med odds for å treffe hva osv. Synes det er et ganske interresant spill, spiller i freerollen på stars men ryker alltid ut på 3-200 plass, uansett om det er 8000 eller 3000 med så trenger litt hjelp.

 

God Jul'a!

Har aldri spilt denne selv, men kan tenke meg at det er helt sykt med variance. Halvparten som spiller den kan nok ikke reglene. Jeg hadde blitt ekstremt frustrert av en sånn freeroll.

 

God jul ja. :)

Lenke til kommentar

hehe tilfeldigivis så så jeg deg på lista på freerollen igår og jeg måtte raile deg litt ;) Gikk ut litt før deg.

 

Freerollen er veldig random, men det gjelder å finne de folkene man virkelig kan utnytte og stjele chips fra.

 

Jeg blir sjeldent frustrert i freerollen ettersom det er så lite på spill uansett og jeg spiller sannsynligvis noe annet samtidig som jeg fokuserer mer på.

 

God jul!

Lenke til kommentar

hehe, hadde ikke noe bra dag igår, spilte hos en kompis når alle gutta var der, for skulle spille nordic greia å, så da tenkte jeg å bare spille den for morroskyld mens jeg var med de andre. funka selvfølgelig ikke så var nok min egen skyld at jeg gikk ut da. Spilte for en venn etter jeg gikk ut, Antikken90, kom på 250 elno der.

 

Hva heter du på stars? spiller du Badugi med ekte penger, eller kun i freerolls'a?

 

Ja, er jo litt digg at det er noen som absolutt ikke kan spillet, men sliter litt med at i starten er det kun 3-5 andre som spiller så etter pausen så er plutselig alle på bordet med. men si ifra om du finner noen tabeller e.l da Sureup :)

Endret av Aceofnorway
Lenke til kommentar

hehe, bare glem det. er en kompis som spilte, fikk spille litt for han siden det gikk dårlig å han måtte fikse noe, men nå går det bra for han å han spiller selv igjen. (Zexi, han har samme bilde som meg.. begge er Ungar fan vøtt :p) Han ligger på 2. nå :D

 

Der røyk han ut men.. han kom overraskende langt (takket være meg lol)

Endret av Aceofnorway
Lenke til kommentar

hehe så det

 

Men fy faen nå ble jeg sur, har litt under average stack og ikke lenge til jeg kommer itm i 11$ buyin 30k guaranteed turneringa med 3555 spillere, 600 er igjen og top 400 er bubble. Til venstre for meg er the button. Hånda spilles slik: jeg får QQ. Ingen limper inn eller raiser før han til høyre for meg raiser 8xBB! noe som er ca 30% av min stack og 35% av hans. Jeg tenker naturligvis at dette må være et mid pair eller AK/AQ som han vil stjele blinds+antes med. Så siden jeg har QQ så må jeg være best og siden d er så stor del av min stack så allinner jeg han... Han caller og viser AA. Hvorfor i helvete skal man raise så mye med AA når ingen har limpa inn eller raisa? Så jævla latterlig... Så ender med at jeg får QQQ og han får AAA :( Han forklarer det etterpå med at han har tapt så mange ganger med AA at han ikke ville ta sjansen? LOL

 

Og ekstra surt er det når jeg litt etterpå alliner med min 1,2k stack og får 2 par på floppen, så får han samme duden som hadde AA backdoor flush med QJ suited og knocker meg ut :p Var 2 stk som calla allinnen så hadde nesten fripla(med blinds etc) opp stacken om jeg hadde vunnet :p

 

Så typisk *sigh*...

Lenke til kommentar

Ja, det må ha vært ganske kjipt. Det værste er at du finner folk som spiller 100 ganger værre på 5-15$ turneys enn på 1-5$. men men, skulle spørt han om han ville spille heads-up mot deg :p Skal du delta i 2.20+R idag? får nok litt av kompisen min til å delta siden han ikke skl, så skal nok hvertfall være med :)

Lenke til kommentar

Hehe nei det er nok for meg å flame han litt og passe på at han virkelig skjønner at det var et dårlig spill og enda værre måten han prøvde å forklare det på :p Om man spiller som om hver god hånd skal bli busta (til og med den beste hånden!) så sier det litt om pokerspillet ditt. Spesielt kjipt var det når d var en nice bubble med 25 dollar bare for å komme inn blant top 400.

 

Forøvrig så spiller jeg aldri rebuy/addon turneringer :p heller ikke turbo ettersom det krever litt mer luck enn med trege blinds og luck er ikkenoe jeg har overflod av for å si det sånn :D

Lenke til kommentar

Er det slik at raise 8xbb pf er dårlig spill? Skal alle som spiller poker raise 4xbb+1bb per limper uansett? Skal AA spilles sånn og sånn?

 

Anyway, la oss si at dette er en spiller som ikke helt spiller etter boken. Du burde være sjeleglad! Du har fått en read på denne spilleren: donk greier/kan ikke spille AA, r hinsides pf.

 

Ja, du møtte QQ mot AA, det var surt, men det skjer. Mot en som ikke spilte helt etter hvordan du mener at en bør spille. Finito.

Lenke til kommentar
Er det slik at raise 8xbb pf er dårlig spill? Skal alle som spiller poker raise 4xbb+1bb per limper uansett? Skal AA spilles sånn og sånn?

 

Anyway, la oss si at dette er en spiller som ikke helt spiller etter boken. Du burde være sjeleglad! Du har fått en read på denne spilleren: donk greier/kan ikke spille AA, r hinsides pf.

 

Ja, du møtte QQ mot AA, det var surt, men det skjer. Mot en som ikke spilte helt etter hvordan du mener at en bør spille. Finito.

 

Nei seff er ikke 8xbb uansett dårlig spill.

Haha som sagt han var 2. plassen før button, ingen andre har raisa eller limpa inn, og han raiser så mye. Da tviler jeg det er mange hender folk er villige til å spille ;) Derfor mener jeg at det er en syk waste av den beste start hånda, det er dette jeg reagerte på ;) og som sagt han innrømmet at hans overraise var fordi han var redd for AA å buste så da ser jeg ikkenoen måte å vri dette over til å ikke være et dårlig spill allikavel ;)

 

Men uansett, er det ikke lov å fortelle om poker-hender her?

Lenke til kommentar

Seff, å poste hh er noe av kjernen i poker, å diskutere hender, hva en kunne gjort annerledes og hva en kunne gjort bedre.

 

Å whine om pokerhender bør vel være lov det også, men synes av og til at vi pokerspillere må vri det litt, dette er ikke rettet mot akkurat deg.

 

Det er folk som spiller merksnodig vi tjener penger på. F.eks hadde jeg en session i går på NL100 hvor jeg gikk opp 300$ nettopp på disse spillerne. Etter en stund rundt disse donksene, ser du et mønster av uerfarenhet og loddtrekking. Når du ser mønsteret, er det bare til å slenge kroken uti og det napper etterhvert.

 

Uansett, poenget mitt er at vi skal være glad for disse spillerne. Vi skal juble hver gang vi er på bord med de og loppe de for det siste de har. Enig? :)

Lenke til kommentar

hehe selvfølgelig er jeg enig, men et dårlig spill synes jeg at man bør kunne fortelle om og ;) Og dessverre, jeg kan ikke være glad når en dårlig spiller knocker meg ut rett før the bubble ;)

 

Men nå er det også stor forskjell mellom cash games or større turneringer da ettersom du blir kanskje ikke så lenge på et bord og dermed blir det viktigere å spille "riktig" enn å spille på spillernes spillestiler. Men seff når det tetner seg til så blir dette mye viktigere og det er da man spiller skikkelig poker. Så det gjelder å komme seg gjennom og til the bubble, så litt inn i bubblen, da begynner skikkelig spill og da er det gøy :)

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Oki, skal la den diskusjonen ligge om den var dårlig spilt eller ei. ;)

 

Anyway, om noen av dere vurderer cash og er ikke helt sikker på side, vil jeg virkelig anbefale Titan (iPoker). Den beste klienten hittil for meg altså.

 

(Dette er ikke et forsøk på å verve noen til affiliate, verv-en-venn eller noe slikt, jeg bare synes at cashlagene her er virkelig gode fiskedammer.)

 

Edit: Snakker om dårlig spill, her er resultatet av tilt, som ikke er fullt så fortjent.

 

311579.jpeg

 

nick: goldflower btw.

 

Edit2: Husker når jeg begynte å spille poker, så var det noen som snakket om at noen spillere bare satt og ventet på spillere, som de kalte fisk, for så å tappe de når de fikk sjansen. Jeg skjønte det ikke helt da, at det var så simpelt.

 

Jeg skjønner det så inderlig godt nå. Sitter på et NL100 bord nå med 245bb og bare venter på å få hele buy-in til en franskmann her. Han er på megatilt og jeg bare venter på napp! :grin:

 

Edit3: Napp! 130$, ship it. :) Toppar J, A kicker mot J, K kicker.

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...