Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

med 0.01/0.02 er det vel ikke så mye spørsmål!

 

Håper du referer til nivået, at det er det som er dårlig og at ikke det er "billig" å calle ned med TT 99A78 i bordet fordi det er NL2$.

 

 

er vell egentlig samme hvilket nivå det er, dårlig spilt uansett når du har to outs for tredje nuts og det er fire andre med. Klarer man ikke spille riktig på NL2, så kommer man nok ikke langt. For du vil i lengden tape ved å syne ned hele veien med en slik hånd. Uansett var du jo heldig der da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje det er greit at det spilles NL2$ da kanskje. ;)

 

Må forresten si at jeg blir glad og stolt når folk forteller at de spiller NL2/4/6. Jeg begynte selv på NL6, og det er som aceofnorway sier at en må slå de laveste nivåene for å vinne i de største. Bare det å ha tålmodighet til å spille i en slik fiskedam, viser at en kan nå sånn noenlunde langt.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor langt vi kan dra denne diskusjonen.

 

La oss si at vår hero har en bankroll på 60$, 30xBI på NL2. Han har store planer om å være med på High Stakes Poker om noen år, men har innsett at en må begynne på bunn.

 

Å instacalle ned med TT i en slik hånd, å bare tape 2$, høres gjerne lite ut der og da, men om en skal prøve å bygge seg opp med riktig spill, skal en sveve lenge på en sky av flaks og gli for å bygge bankroll.

Lenke til kommentar

Outs handler bare om hvor mange kort som kan forbedre hånden din.

Med en flop på A99 og en hånd på 1010 så er det bare de to siste 10'erne i decken som kan forbedre hånda di. Altså 2 kort = 2 outs

Veldig lett å regne det ut selv mens du spiller.

 

Så det er ikke outs du må "lære deg", men heller pot odds. En måte å beregne på om det er verdt å calle med tanke på outs, pot og bets.

Endret av sureup
Lenke til kommentar

hvordan ser dere forresten på det å spille freeroll? om en begynner å spille dårligere i en freeroll kunne fordi det er en freeroll, tror dere man blir en dårligere spiller generelt av den grunn? merker jeg spiller veldig dårlig i freerolls i begynnelsen og hvor det ikke er mange som får gevinst i motsetning til cash games, sng å ordentlige turneringer.

Lenke til kommentar
hvordan ser dere forresten på det å spille freeroll? om en begynner å spille dårligere i en freeroll kunne fordi det er en freeroll, tror dere man blir en dårligere spiller generelt av den grunn? merker jeg spiller veldig dårlig i freerolls i begynnelsen og hvor det ikke er mange som får gevinst i motsetning til cash games, sng å ordentlige turneringer.

Har en konto på Stars, der jeg spiller noen frerolls i ny og ned. Jeg merker at det er en del folk der som ikke kan spille overhode, men jg spiller ikke dønn seriøst der selv. Kun når jeg er i mood til å spille, men det er null verdi omtrent, så det er jo nesten ikke noe å spille for, har blitt blandt de 99 i en hubbles nl hvor det eneste man vinner er en billet til en freeroll med $2K i potten! Det blir sjeldent seriøst spill.

Lenke til kommentar
Spiller no limit hele tiden, jeg. :)

 

Ja, det er greit nok, men hvilken limit. Var dårlig forklart av meg, men om folk her spiller NL10 eller NL200.

 

Jeg må virkelig skjerpe meg, og lære meg outs, kan det ikke :p

Har lest og glemt.

Noen som har noen tabeller jeg kan ha oppe når jeg gamer?

 

teamfu_poker_1024x768_bg1.jpg

 

Outs handler bare om hvor mange kort som kan forbedre hånden din.

Med en flop på A99 og en hånd på 1010 så er det bare de to siste 10'erne i decken som kan forbedre hånda di. Altså 2 kort = 2 outs

Veldig lett å regne det ut selv mens du spiller.

 

Så det er ikke outs du må "lære deg", men heller pot odds. En måte å beregne på om det er verdt å calle med tanke på outs, pot og bets.

 

Allikevel er det greit å lære seg outs, hvor få kort en faktisk må treffe for å forbedre hånden sin.

 

hvordan ser dere forresten på det å spille freeroll? om en begynner å spille dårligere i en freeroll kunne fordi det er en freeroll, tror dere man blir en dårligere spiller generelt av den grunn? merker jeg spiller veldig dårlig i freerolls i begynnelsen og hvor det ikke er mange som får gevinst i motsetning til cash games, sng å ordentlige turneringer.

 

Jeg må ærlig si at jeg ikke klarer å spille helt vanlige freeroller med 4k spillere. Eneste måten å overleve noe sånt, etter min mening ialllfall, er å spille galemattias og prøve å doble seg fortest mulig. Freerolls pga VIP-nivå eller spesielle årsaker som tilsier at nivået er litt høyere, er noe annet.

 

Edit: Discovery, nå! :)

Endret av Billy Bob
Lenke til kommentar

Hehe joa men poenget var at man ikke trenger å "lære" seg outs fordi det er så simpelt som at det er antall kort som kan forbedre hånden din ;) Altså du trenger ikke lære det, bare vite den korte forklaringa på hva det er så har du "lært" det allerede :p

Endret av sureup
Lenke til kommentar

JAAAA!!! HIGH STAKES POKER IS BACK!! :D

 

For et vanvittig elsk program HSP er, og denne sesongens lineup lover svæært godt. To spillere savner jeg, Mike Matusow og Sam Farha. Disse hadde økt underholdningsverdien betraktelig. Men, fy faen altså! Ivey! Antonius! Durrrr! Ziigmund! PHILLY PHIL FUCKIN HELLMUTH!!! Jeg kan ikke vente!!

 

Edit: Gavin Smith, Sam Grizzle og Shawn Sheikan hadde også vært kos.

 

Også vil jeg takke høyere makter for at Jamie Gold er hivd ut fra HSP. Den fyren er faen meg KVALM!

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...