Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

røyk ut på 125. plass (av 9070) i en freeroll på stars hvor 88 får billett nå nettopp.. like førpc'n fløy i veggen.. menmen sånn er livet. selvfølgelig tapte jeg ikke noe på det, men tok liksom 4 timer å komme til 125. plass så kunne da kommi meg litt lengre. Men var horse å er ikke spesielt god i omaha eller stud, kun razz og he så kunne nok ikke forventet noe bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk for tipsene. Selvfølgelig kan jeg ikke gå til bordet med en oppskrift på hvordan jeg skal vinne...

 

Uansett tenkte jeg at jeg skulle lese meg opp på litt teori, og pot odds er et fint sted å begynne. Så vidt jeg har forstått teller jeg antall outs, ganger med to og legger til én. Da får jeg ca hvor stor prosent sjanse jeg har til å treffe det kortet jeg trenger.

 

Hvis jeg har 6 outs, har jeg 13 % sjanse for å få en bra hånd. Da må altså disse prosentene være høyere enn pot oddsen for at det skal lønne seg å calle?

Lenke til kommentar
Hvis du ikke klarer den testen, med de elementære spørsmålene ... varer neppe de 50$ lenge. :p

 

Billy: Sjukt ... håper noen fakker fyren!

 

Ehh! De spørsmålene er bare tatt rett fra læreboka, har ingenting med en enkelt persons spillestil å gjøre. Blir som å dømme en fotballkamp ut i fra læreboka, og KUn det!

 

røyk ut på 125. plass (av 9070) i en freeroll på stars hvor 88 får billett nå nettopp.. like førpc'n fløy i veggen.. menmen sånn er livet. selvfølgelig tapte jeg ikke noe på det, men tok liksom 4 timer å komme til 125. plass så kunne da kommi meg litt lengre. Men var horse å er ikke spesielt god i omaha eller stud, kun razz og he så kunne nok ikke forventet noe bedre.

Hadde jeg nesten ikke tørt å si til noen ;o

Lenke til kommentar
Hvis du ikke klarer den testen, med de elementære spørsmålene ... varer neppe de 50$ lenge. :p

 

Billy: Sjukt ... håper noen fakker fyren!

 

Ehh! De spørsmålene er bare tatt rett fra læreboka, har ingenting med en enkelt persons spillestil å gjøre. Blir som å dømme en fotballkamp ut i fra læreboka, og KUn det!

 

røyk ut på 125. plass (av 9070) i en freeroll på stars hvor 88 får billett nå nettopp.. like førpc'n fløy i veggen.. menmen sånn er livet. selvfølgelig tapte jeg ikke noe på det, men tok liksom 4 timer å komme til 125. plass så kunne da kommi meg litt lengre. Men var horse å er ikke spesielt god i omaha eller stud, kun razz og he så kunne nok ikke forventet noe bedre.

Hadde jeg nesten ikke tørt å si til noen ;o

Joa, men den strategien på Pokerstrategy er ikke noe undergrunnsgreier, som er helt forskjellig fra alt annet. Det er en blanding av BRM, hvilke hender du bør spille mtp. langsikitg gevinst med mer - ja sunt bondevett om du vil. Den tar for seg ting alle pokerspillere bruker i større eller mindre grad. Uansett spillestil.

Lenke til kommentar
Nei, ikkje som eg fann. Eit søk på Harrington vil gjeve deg nokre greie nybyrjarbøker (e-books), men det er vel kanskje litt stress å lese av frå dataskjermen. Eg anbefalar deg å ynskje deg Harrington sine bøker til jul. Det gjorde eg i fjor og angrar absolutt ikkje :)

Lurte bare på det med lydbok, slik at jeg kunne høre på bussen :p Bøker låner jeg av en i klassen atm, men bli ikke så mye lesing i og med at mamma og pappa har et annet verdisyn enn meg :hrm:

 

Sykt spennende i en 0,01/0,02 jeg gamet. Hadde 1010 scallet et bet på 8, to callet, floppen 99A, han better, alle caller, river 7, han better, alle caller, river 10, han better, jeg raiser, alle caller, vi ser. Betteren hadde 66, mens han andre hadde 88 eller noe. :w00t:

Gjorde jeg rett? Satt med feelingen at han agressive hadde nuts med AA eller noe, men det gjorde han ikke :p

Lenke til kommentar
Nei, ikkje som eg fann. Eit søk på Harrington vil gjeve deg nokre greie nybyrjarbøker (e-books), men det er vel kanskje litt stress å lese av frå dataskjermen. Eg anbefalar deg å ynskje deg Harrington sine bøker til jul. Det gjorde eg i fjor og angrar absolutt ikkje :)

Lurte bare på det med lydbok, slik at jeg kunne høre på bussen :p Bøker låner jeg av en i klassen atm, men bli ikke så mye lesing i og med at mamma og pappa har et annet verdisyn enn meg :hrm:

 

Sykt spennende i en 0,01/0,02 jeg gamet. Hadde 1010 scallet et bet på 8, to callet, floppen 99A, han better, alle caller, river 7, han better, alle caller, river 10, han better, jeg raiser, alle caller, vi ser. Betteren hadde 66, mens han andre hadde 88 eller noe. :w00t:

Gjorde jeg rett? Satt med feelingen at han agressive hadde nuts med AA eller noe, men det gjorde han ikke :p

AA er vel ikke nuts der! 99 er nuts

Lenke til kommentar
Sykt spennende i en 0,01/0,02 jeg gamet. Hadde 1010 scallet et bet på 8, to callet, floppen 99A, han better, alle caller, river 7, han better, alle caller, river 10, han better, jeg raiser, alle caller, vi ser. Betteren hadde 66, mens han andre hadde 88 eller noe. :w00t:

Gjorde jeg rett? Satt med feelingen at han agressive hadde nuts med AA eller noe, men det gjorde han ikke :p

 

Når satt du med feelingen at motspilleren din hadde AA, noe som forresten ville gitt han second nuts, og hvorfor caller du ned da? Det at hele bordet caller ned med en 99A-flop bør gjøre noen mistenksom.

 

Uansett, det nivået der er drøyt og en ser spill som en aldri trodde var mulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...