Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Jeg har et spørsmål her, gjerne med råd om hva jeg burde gjort annerledes.

 

 

Du trengte ikke gå all in første hand, men som du sier. Han sitter på KK og floppen var jo under. Dere hadde endt i all in uansett. Men om han hadde hatt dårligere hand en pocket, eller AK el. så hadde du ikke fått inn noe cash i den handa der, han hadde jo kasta seg. Da er det bedre å bette litt mindre, og evt ikke vinne like mye/TAPE like mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner hva du mener, men det var jo den "ukjente" hånden som skapte problemer, og ikke den jeg allerede hadde satt en hånd på. Uansett hvordan jeg hadde spilt den hånda så hadde jeg nok endt all in, men jeg kunne nok gått frem på en annen måte. Han jeg allerede hadde lest var short, ca halvparten av meg, så han var inne med 1/5 av stacken sin på raise. Hadde han en ok hånd hadde han nok callet da han satt veldig short. Var slik jeg tenkte. Det var en all-in/fold situasjon for han når jeg raiset.

 

Han som called med KK hadde jeg desverre ikke regnet med, men det var vel rundt 1% sjanse for at han var bedre enn meg før flop.

Lenke til kommentar
Skjønner hva du mener, men det var jo den "ukjente" hånden som skapte problemer, og ikke den jeg allerede hadde satt en hånd på. Uansett hvordan jeg hadde spilt den hånda så hadde jeg nok endt all in, men jeg kunne nok gått frem på en annen måte. Han jeg allerede hadde lest var short, ca halvparten av meg, så han var inne med 1/5 av stacken sin på raise. Hadde han en ok hånd hadde han nok callet da han satt veldig short. Var slik jeg tenkte. Det var en all-in/fold situasjon for han når jeg raiset.

 

Han som called med KK hadde jeg desverre ikke regnet med, men det var vel rundt 1% sjanse for at han var bedre enn meg før flop.

 

Spiller du over lengde og ikke bare tenker på den handen du er i akkurat der. Så mener jeg at du ikke skulle gått all in, for i de fleste episodene her, så har ikke BB KK. Og du vinner handa. Hadde han ikke hatt KK, som i de fleste tilfeller, hadde han kasta seg. Null cash til deg. Du trenger ikke være redd for han med lite cash, han har jo allerede under halvparten av hva du har (som du har sagt). Og med uflaks da, er du halvert i stacken din. Men QQ er jo en sterk hand. Lettere sagt, i lengden av spillet så har ikke BB KK i den handa. Kanskje 1/100 lignende runder har han KK. Men sjangsen er der. Derfor ville jeg ikke gått all in pre-flop

 

Sier ikke at jeg er bedre enn deg; Jeg hadde tapt selv i den handen der tror jeg, men ikke med å gå all in pre-flop. Hadde tapt på all-in før turn fordi han hadde satt meg all in.

 

En annen faktor er hvordan personene som var igjen i runden hadde som spille stil. Hadde du vist at han var aggr. eller deff. så ville jeg aboslutt ikke gått all in. Du kan tenke deg selv hvorfor..

Endret av x64
Lenke til kommentar

Skal kjøpe meg pokersett å kort, men er litt usikker på hvilke kort jeg skal kjøpe. Det står mellom plastkort fra Naipes Fournier og plastkort fra Copag. de første koster 109 for 1 og 179 for 2 å de andre koster 99/169. Ifølge prisen virker de første best, men har ikke hørt om dem. bare sett i et magasin så er ikke andre alternativer. fint om noen har noen meninger å komme medom korta;)

Endret av Aceofnorway
Lenke til kommentar
Hahaha starta på en 2.75 dollar turnering igår kveld kl 23:00... Og her er jeg nå (kl 07:00) og ble nummer 4 av 5481 :p Etter 8 timer spill og kramper i beina så vant jeg til slutt 671 dollar :D

 

Og nå skal jeg gå rett i seng :D

 

gg

 

Wp sureup, tydeligvis god tålmodighet. Hvordan gikk det med skole eller jobb?

 

*snip*

 

Du nevner avarage stack, men ikke stack i forhold til blinds. 2/3 av avarage ser jeg ikke på noe problem, det er heller hva stack en har i forhold til blinds. Savner også litt mer info om stack/blinds med tanke på om det hadde vært mulig å reraise original raiser. Har på følelsen at du hadde fått reraise fra BB, da kommer plutselig stacken inn igjen som et viktig tema.

 

Ellers tenker jeg sånn ca dette om den hånden, QQ mot KK eller AA er klassiker. Hvis du følte det var dags for å gjøre noe, hadde det nok blitt slik uansett, og da er det ikke noe å gjøre med. Ul m8.

 

Skal kjøpe meg pokersett å kort, men er litt usikker på hvilke kort jeg skal kjøpe. Det står mellom plastkort fra Naipes Fournier og plastkort fra Copag. de første koster 109 for 1 og 179 for 2 å de andre koster 99/169. Ifølge prisen virker de første best, men har ikke hørt om dem. bare sett i et magasin så er ikke andre alternativer. fint om noen har noen meninger å komme medom korta;)

 

Copag er mine favoritter hittil. Hvilket sett skal du kjøpe? Hvilken leverandør?

Lenke til kommentar
Hahaha starta på en 2.75 dollar turnering igår kveld kl 23:00... Og her er jeg nå (kl 07:00) og ble nummer 4 av 5481 :p Etter 8 timer spill og kramper i beina så vant jeg til slutt 671 dollar :D

 

Og nå skal jeg gå rett i seng :D

 

gg

 

Wp sureup, tydeligvis god tålmodighet. Hvordan gikk det med skole eller jobb?

 

Hehe går på universitetet så det ble fridag :p Hadde uansett tatt fridag ettersom jeg må gjøre ferdig en oblig.

Synd jeg tapte A9suited vs KQ. Kunne blitt 1700 dollar om jeg hadde vunnet ;) Men var lowstack + høye blinds så jeg måtte :)

Lenke til kommentar

 

Copag er mine favoritter hittil. Hvilket sett skal du kjøpe? Hvilken leverandør?

 

www.teknikmagasinet.no

 

det for 299. å de korta du ser der :)

 

skjønte ikke helt med med å svare på det du skrev, slik at det kommer i eget vindu :S

Endret av Aceofnorway
Lenke til kommentar
www.teknikmagasinet.no

 

det for 299. å de korta du ser der :)

 

skjønte ikke helt med med å svare på det du skrev, slik at det kommer i eget vindu :S

 

Greit med 500 iallfall. Kortene som følger med slike sett er boss, men regner med det er de Copag-kortene lenger ned på siden du tenker på. KEM-kortene er også ganske gode. Vedder på at det går et halv til et helt år før du vil ha nye sjetonger. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål her, gjerne med råd om hva jeg burde gjort annerledes.

 

Jeg spiller en 15k tourney og sitter med ca 2/3 av average stack når det er igjen 100 av ca 480 stk. Jeg hadde tapt ganske mye de siste rundene og var avhengig av å vinne en hånd, og gjerne doble meg.

 

Sitter på button og får QQ. En som sitter under the gun raiser til 2xBB og alle før meg folder. Jeg velger da å gå all-in, noe jeg gjør fordi jeg setter han på A10 eventuelt KQ suit eller lav pocket. Han som sitter på SB er sitout, så han kan jeg glemme. Jeg så situasjonen slik at den eneste som kunne ha bedre kort enn meg var BB, men det var svært usannsynlig.

 

BB caller meg selvfølgelig og dekker meg greit, og han viser frem KK.

 

Er det noe jeg burde gjort annerledes i denne situasjonen? Jeg ville nok havnet all-in uansett om jeg bare hadde re-raiset eller callet, fordi floppen var 2-5-8 rainbow.

 

På forhånd takk for gode råd.

Skulle gjerne visst hvor mye chips du har i forhold til blinds, da er det mye lettere å få et bilde av hvordan du bør spille med stacken du har. Men som jeg ser det er du et stykke inn i en turnering med en stack under average, du kan ikke folde QQ her. Helt greit å pushe all-inn, ikke gjør noe funky som å bare calle før flop. Korrekt spilt, surt å møte Kings der men thats life.

Lenke til kommentar

Kan noen anbefale poker sider basert på hvor raskt du får uttak til kontoen din, har brukt å vært hos Nordicbet og bettson, hos nordic så fikk jeg pengene på kontoen etter et døgn (!) hos bettson.. så kunne det ta opp til en uke. Noen andre som er "raske" på utbetaling, vurderer litt Titan Poker

Lenke til kommentar

Ser alle spør om hvor mye jeg hadde i forhold til blinds. Om jeg ikke husker feil var blindsa på 400/800 og jeg satt med 8.5k i stack. Så ca 10xBB da. Var allerede raiset til 1600, og hvis jeg skulle re-raiset hadde jeg uansett vært pot commited. Han som satt UTG var nok mest interessert i å kjøpe blinds, selvom det er en veldig vanskelige pos. å gjøre det fra. Han folded raskt da det ble 2 all-ins foran han. Han satt forøvrig med ca 4.5k igjen etter raiset sitt.

 

Uansett, takker for svar.

Lenke til kommentar

Hei fokens!

 

Jeg er ny her på "Den store poker tråden", og vil presentere meg selv.

 

Jeg er svært interresert i poker, og spiller ca. 1 time hver dag, mer i helgene.

 

Vet ikke om jeg kan kalle meg god eller dårlig. Her er noen få resultater:

 

Pokerstars: Nordic Freeroll (i går), kom på 337. plass, av 6468. Vant dermed 50 cent :)

Dette er den første pengesummen jeg noen gang har vunnet på onlinepoker. Vet det ikke er mye, men litt småstolt :p

 

Så på Full Tilt: Final table Poker DVD freeroll :p Kom på 54 av 2400.

100 $ Scandinavian Freeroll. Kom på 154 av 701.

 

 

Kanskje ikke så veldig bra stats, men man må jo starte et sted. Ellers noen som vet hvordan man kan tjene seg opp til litt mer fra bare 50 cent? Spille Cashgame, SNG eller Turneringer?

Lenke til kommentar

Etter plasseringene dine å dømme, så virker det nesten som du har litt problem med å gå fra early game (hvor mange har mange BB, og spiller konservativt), til late game (hvor de fleste effektive stackene er 5-20 bb) hvor det ofte er posisjon og push/fold som er viktig. Selv synes jeg de to første timene av større turneringer er vanskeligst, i hvert fall freerolls.

 

Ettbords SnG har i hvert fall hjulpet meg veldig i late game. :)

 

Spilte òg Nordic Freeroll i går. Kom på 36. plass.

 

Er ikke noe mester jeg heller, spillet mitt har mange lekkasjer - men jeg føler at det blir bedre, og jeg blir mer bevisst på mine feil.

 

:)

Lenke til kommentar
Etter plasseringene dine å dømme, så virker det nesten som du har litt problem med å gå fra early game (hvor mange har mange BB, og spiller konservativt), til late game (hvor de fleste effektive stackene er 5-20 bb) hvor det ofte er posisjon og push/fold som er viktig. Selv synes jeg de to første timene av større turneringer er vanskeligst, i hvert fall freerolls.

 

Ettbords SnG har i hvert fall hjulpet meg veldig i late game. :)

 

Spilte òg Nordic Freeroll i går. Kom på 36. plass.

 

Er ikke noe mester jeg heller, spillet mitt har mange lekkasjer - men jeg føler at det blir bedre, og jeg blir mer bevisst på mine feil.

 

:)

 

 

Takk for bra respons!

 

Du har ikke noen tilfeldigvis noen bra taktikker i sånne store turneringer? Hva slags taktikk har du?

 

Og kan jeg bare spørre hva nicket ditt er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...