Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når vi snakker om brm. :roll:

:mrgreen:

 

Det kommer jo veldig an på hvilke hender du bør gå videre med ... Er det et "løst" bord med mange agressive spillere? Er det mange calling stations, slik at du får en billig flop - eller er det mye pre-flop raise? Hvor mange BB har du? Posisjon? Sent i spillet?

 

Det er ikke så lett som at den hånden er god, og den er dårlig. ;)

 

___________

 

100xbuyin er kanskje litt mye, men det funker for meg - man skal ikke undervurdere brm. :p Hehe.

Endret av Mr. Bojangles
Lenke til kommentar
100xbb er kanskje litt mye, men det funker for meg - man skal ikke undervurdere brm. :p Hehe.

 

Brm er, synes iallfall jeg, livsviktig. Det å ha rundt 50xBI, gjør noe med psyken din når du spiller. Det er annerledes å risikere 1/50 av br enn å risikere halvparten av rullen din.

 

Angående lekepenger, synes jeg det er waste of time. Sikkert en av tusen som prøver å spille seriøst der. Pokerstars har NL2$-bord, så med brm trenger en 60$ for å begynne -> 350-400 NOK. Hvis en vil prøve seg på poker, er dette første trinn. Spør du meg. Nå var det vel ingen som spurte heller. :innocent:

Lenke til kommentar

SnG's der er ganske gode synes eg. Forrige gong eg spelte der hadde dei faktisk half'n'halfs med 10 stk, noko som alltid er like kjekt (om du føler for å spele safe) :)

 

Dei store turneringane der er det litt verre med synes eg. Som regel alltid nokon tusen påmeldte, sjølv på relativt dyre turneringar. Då er det kjekkare på betsson eller noko, der ting blir litt meir intimt ;)

Lenke til kommentar

Hvis noen er interisert i å LÆRE for å kunne tjene penger på nettpoker, vil jeg anbefale å registrere dere her: PokerStrategy.com

 

Du må først velge hva du vil spille, SnG's, fixed limit eller No Limit. Så må du lese igjennom artiklene og lære deg det du leser. Deretter må du svare på en quiz med spørsmål fra artiklene du har studert. Består du den, får du velge en pokerside hvor PokerStrategy setter inn 50$ til DIN account. Ja, du trenger ikke bruke noen av dine egne penger!

 

Jeg gjorde dette i desember i fjor, og har nå klart å spille meg opp til 3700$ fra de 50$ jeg fikk gratis. Alt jeg kan om poker har jeg lært på den siden.

 

Lykke til om du prøver deg ;)

Lenke til kommentar
What. Dette virker da for godt til å være sant?

Kan virke sånn, men du må lage en account hvor du er linka til de sin side(guide står etter du har klart quizen).

 

Alle som spiller nettpoker betaler såkalt rake. Som går til spillsiden. Vanligvis ca 5% av potten, denne nettsiden har en deal med pokersidene at de får en viss % av den raken du betaler, hvor mange % de igjen får av den raken du lager aner jeg ikke.

 

I mitt eksempel har jeg betalt tilsammen litt over 5000$ i rake til partypoker, hvor mye av dette pokerstrategy har fått aner ikke jeg, men er ihverfall mer enn 50$. Dvs, de har tjent penger på meg. Sånn går dette opp. De hjelper meg å bli en bedre pokerspiller så jeg kan tjene penger, å de får en % av all raken jeg betaler.

Lenke til kommentar

På vilket grunnlag mener kan du "synse" det? Nå har ikke jeg konsentrert meg på SnG's, men er i hvertfall mange spillere som tjener tusenvis av $, med den strategien. Alle strategiene er skrevet og laget av et flertall vinnende spillere utviklet over lengre tid.

 

Jeg for min del spiller No Limit Cashgame.

Endret av Snodre
Lenke til kommentar

Registrert meg på Titan Poker nå, hørt mye bra om dem.

 

 

Det fyren over her nevnte, med "free bankroll" kan kanskje virke for godt til å være sant - men det finnes MANGE som tilbyr dette. Bare søk på Google "[pokerside] free bankroll". Dette fungerer slik at de som tilbyr denne tjenesten blar opp penger fra egen lomme og setter inn på din pokerkonto ... spiller du bra og raker mye penger, vil de tjene på deg - men spiller du det bort på blackjack eller satser alt på en 50$ H/U tjener de ingenting. ;)

 

Dette er jo et veldig bra alternativ til freerolls.

Endret av Mr. Bojangles
Lenke til kommentar
Hvilket nick bruker du og hva spiller du på Titan?

 

Har nettopp registrert meg på Titan, har hatt konto der før, men går for 500$ innkjøpsbonus og 50$ donkr.com-bonus. I tillegg kan en få 25$ bonus for å bidra på forumet.

 

Btw, nick: goldflower. Spiller SHNL50$.

Jeg har reghistrert meg gjennom en slik affiliate-ting, med 150$ bonus. Har hatt konto der tidligere, for lenge siden - og har egentlig funnet ut at det var der jeg likte meg best. Mulig det bare er flaksen/uflaksen min - men jeg føler at RNG-en der er bedre enn på Fulltilt. Altså, det er ikke slik som på Fulltilt sine 2$ rebuy-turneringer at man gjerne har flush, straight og set mot hverandre i samme pot et par ganger i timen. Nå beskylder jeg ikke Fulltilt for å være rigged på noen måte. ;)

 

Det eneste minuset med Titan er all reklamen for turneringer etc. som hopper opp i tide og utide. Ellers er softwaren upåklagelig.

 

Nick: NorwegianWood ... kommer til å spille 5$ SST, og en del 2$ turneringer i første omgang. ;) Foreløpig kun Texas Hold'em, man har grusomt lyst til å lære meg Razz, litt synd de ikke har dette (enda i hvert fall).

Endret av Mr. Bojangles
Lenke til kommentar
Noen som spiller på Pokerstars? evt hva spiller dere der? og hvor stor br har dere der? Syns det virker veldig oversiktlig og med veldig mange spillere. noen som har noe negativt om pokerstars utenom det med rakeback?

 

veldig mange spørsmål, trenger ikke svare på alt ;)

 

Spilte på Stars før. Spilte NL50 med en bankroll på $1k-1,5k. Ikke så mye negativt egentlig utenom rakebacken, men den tanken har jo du tydeligvis vært innom. Siden har også noenlunde samme tendenser som FullTilt, de som først er gode, er veldig gode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...