Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

*snip*

 

Angående underforum, dette har vi snakket om tidligere.

 

Jeg er for et slikt underforum, så hvis noen har sterke kontaker med noen moderatorer eller noen som har litt innflytelse, så hadde jo det vært spennende. Jeg har tidligere linket til donkr.com, der har de et noenlunde fint oppsett, men ville gjerne sett samme oppsett, bare i diskusjon.no-skin.

 

HSP ses5 har begynt nå, så bare til å glede seg. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
High Stakes Poker er det sooooleklart beste pokershowet, hundre tusen ganger bedre enn WSOP etter min mening. Jeg elsker Gabe Kaplan, men får skikkelig frysninger av Norman Chad. Har aldri trukket på smilebåndet av noe han sier. HSP er også såå mye mer gjennomført og grundig enn WSOP. WSOP har så mange all-in-flips, som ikke er noe gøy å se på, mens HSP har deepstacked NL-action av de beste spillerne i verden. Kan ikke vente til sesong 5!

 

Edit: Det skulle definitivt vært lagd et underforum for poker. Å ha kun en tråd å diskutere i synes jeg blir litt lame. Interessen for poker er tross alt rimelig stor, så jeg synes det hadde vært naturlig. Anyone with me?

HSP er nydelig ja =) når du putter det sånn så har du et veldig godt poeng, men det er noe magisk med wsop for min del da. Og Gabe han er bare helt utrolig genial! Elsker den fyren! Men jeg hørte rykter om at det ikke skulle komme mer HSP nå, kan du bekrefte at det ikke stemmer?

Lenke til kommentar

Det kan da ikke være så vanskelig å lage et underforum for poker hvis vi bare argumenterer litt til en mod. Tror det skal gå greit hvis noen tar initiativ.

 

AlexGM: Jeg håper og tror at Gabe og AJ blir kommentatorer denne sesongen også. Etter det jeg har hørt blir det så og si ingen forandringer, bortsett fra en mulig høyere buy-in (1 mill$?!). Kan ikke vente :D

Lenke til kommentar

Er vel ikke noen smågrupper som spiller ukelig her i Bergen? Har flyttet fra Stavanger, og har ikke truffet noen som er interessert i poker i det hele tatt, og begynner å bli litt rastløs. Så dersom noen har en gruppe som har en åpen spot, hadde jeg satt utrolig pris på å fått joine en eller annen gang, eller fått litt info.

Lenke til kommentar

Takk for rask respons. Skal definitivt sjekke ut Harrington, blir glad om flere forslag dukker opp. Er det eventuellt noen internettsider som kan være vært å ta en tur innom?

 

Har hørt noen venner nevne programmer som kan regne ut potodds og gi diverse tips mens du spiller online. Er dette lovlige programvare? Hvis det er det, har noen noen anbefalinger/erfaringer med slik programvare?

Lenke til kommentar

Flere som liker SuperSystem fra Doyle, men jeg fikk ikke så mye ut av den. donkr.com og 2+2 forumet er sider som er fine.

 

Jeg bruker/har brukt PokerOffice. Har ikke hørt noe om at det er ulovlig, det er utrolig mange som bruker enten det, PokerTracker eller Holdemmanager. (Eller hva det heter.)

 

PokerOffice er forsåvidt veldig fint. Kjekt å ha for å analysere sitt eget spill, hvilke hender du vinner/taper på og i hvilke posisjoner hvor du tjener mest penger. Det er også grådig fint å ha for å loggføre motspillerne dine. Programmet lager et bilde av hvilken type motspilleren din er og du kan dermed tilpasse spillet ditt deretter.

 

Problemet med PokerOffice, som jeg også tror gjelder PockerTracker, er at det er en del bugs. Hvis en leser rundt om på forumer på nett, så er det mye whining om at programmene ikke funker. PokerOffice rotet til IE på min maskin (Vista) som gjorde at IE åpnet seg selv etter at jeg lukket programmet. Dette ble så irriterende til slutt, sammen med andre grunner, at jeg avinstallerte det.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen som spiller poker i disse økonomiske krisetider? :0

 

 

Kjøpte meg akkurat "Sit'n Go Strategy" på Amazon. Jeg har hørt mye lovende om denne boken, så blir spennende dette. :p Andre her inne som spiller 9-manns SnG forresten? Liker selv å spille 2$, ikke så mye, siden jeg til alle tider vil ha minst 100xbb - men håper å avansere etterhvert. :)

 

 

Det jeg liker godt med SnG, i forhold til cashgame, er at det er mye mer spennende - følelsen av å slå ut 8 andre, nesten som en gladiatorkamp. :mrgreen:

Endret av Mr. Bojangles
Lenke til kommentar

Jeg spiller mye heads-up SnG's, men lite 9-handed. Eneste gangene jeg spiller 9-handed er når jeg spiller turneringer.

 

Liker selv å spille 2$, ikke så mye, siden jeg til alle tider vil ha minst 100xbb - men håper å avansere etterhvert. :)

Hva mener du med dette? Tror du mente at du spiller med 100 buyins, altså 2.20 x 100 = bankroll på 220?

Lenke til kommentar
Har meldt meg på en større turnering i kveld òg, 0,10$ rebuy med 2700 personer. Har veldig liten erfaring med større turneringer, så gjør det mest for gøy.

Aha, den på Full Tilt Poker regner jeg med? :)

Turneringer er gøy, og det er ingenting som slår følelsen når du har kjempet deg igjennom et stort felt av spillere og vinner en turnering. Men vær litt forsiktige med rebuy-turneringer. De kan sluke bankrollen din ganske fort hvis du begynner å tilte etter et par leie hender. Men hold hodet kaldt og det skal gå bra. Lykke til. :)

 

Er forresten også en fan av 100 x buyin-strategien din.

Lenke til kommentar
Har meldt meg på en større turnering i kveld òg, 0,10$ rebuy med 2700 personer. Har veldig liten erfaring med større turneringer, så gjør det mest for gøy.

Aha, den på Full Tilt Poker regner jeg med? :)

Turneringer er gøy, og det er ingenting som slår følelsen når du har kjempet deg igjennom et stort felt av spillere og vinner en turnering. Men vær litt forsiktige med rebuy-turneringer. De kan sluke bankrollen din ganske fort hvis du begynner å tilte etter et par leie hender. Men hold hodet kaldt og det skal gå bra. Lykke til. :)

 

Er forresten også en fan av 100 x buyin-strategien din.

Jepp, spiller på FullTilt. :) Du òg?

 

Rebuy-turneringer er ganske greie synes jeg, siden folk stort sett spiller mye løsere (det gjør dem vel uansett på 0,10$ :mrgreen: ), siden det bare er å ta en rebuy hvis det går skeis. Da er det bare å spille supertight og vente på gullkortene og pushe. I tillegg jgør jo re-buys og add-ons at potten blir ganske kurant, ofte over 300$ til førsteplassen - og mange apekatter som ikke har et snev av taktikk som spiller hele turneringen som om det skulle vært finalebordet i en eller annen stor TV-turnering. Hehe.

 

Takker. ;)

Lenke til kommentar

Ser at dere liker SNG og turneringer. Jeg spilte kun turneringer før, men etter at jeg begynte med cash, spiller jeg kun en og annen turnering når jeg har lyst og tid.

 

Jeg skjønner tanken rundt det å slå ut andre og rushet rundt blindsøkninger, men det er akkurat det jeg liker med cashgame, tanken på at blindsene er lik uansett og en kan komme og gå når en vil.

 

Når det gjelder bankroll og bankrollmanagement, er det godt å høre at andre tenker på det også. Skal en komme seg opp og fram som en vinnende spiller, er brm viktig. En brm på 100xBI er etter min smak litt vel mye, spiller selv med 30-50xBI. Dog cashgame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...