Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det skulle vært lagd et eget delforum for pokerdiskusjon imo. Det er alt for mye å holde rede på i èn tråd.

 

For å komme til saken, jeg har spilt poker i kanskje ett og et halvt år, spiller live med pokerlag og på Stars og Tilt. Spiller .10/.25 for det meste når det kommer til cash, (PLO, NLHE, HORSE og PLO8 i den rekkefølgen). Ellers spiller jeg 10-dollars Heads-ups, PLO og NL. Poker er en fantastisk flott interesse, jeg har sannsynligvis sett High Stakes Poker og Poker After Dark flere ganger enn noen annet i dette landet (no joke).

Lenke til kommentar
Hva er det dere liker best å spille for tiden? SNG tourneys? buy-in ?

 

Etter mye lodding opp gjennom årene, begynte jeg prosjekt bankrollmanagement i februar elns. Har gått fra 40$ til $1,4k siden den gang, dog pga litt deposits og rakeback.

 

Per idag spiller jeg nesten utelukkende NL50 på Stars. Blir nok spillende det en stund framover ettersom jeg føler at ikke har knuseroen på det levelet ennå, eller med det første for den saks skyld.

 

Angående eget underforum for poker. Jeg liker ideen, men pessimistisk som jeg er, lurer jeg på om det er "marked" for det på diskusjon.no. Jeg vil anta at vi er 15-20 medlemmer her inne som spiller, og det er begrenset hvor mye rundt poker vi kan diskutere. Men om diskusjon.no vil bli Norges største diskusjonsforum, som de kanskje allerede er, så er jo det en ide.

 

Poker

Underkategorier: Cashgame, turneringer, osv osv.

 

Vet ikke om det er det du tenkte på?

 

Om det er aktuelt for diskusjon.no, er donkr.com og sooted.nu steder en kan iallfall se hvordan underkategoriene er bygget opp. (Dette er ikke reklame for de forumene, håper det går an å nevne andre forum uten å bli bannet i to uker.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-EIV2CS

Noen som har tips til å få venner med på Texas Hold'em?

 

Og foressten, vet noen om en NORSK side som tar greit for seg alle reglene i hold em og litt strategi?

Lenke til kommentar
Ikke for å reklamere. Men det er nok av andre forum for de som vil lengre i poker.

 

Er vel ikke noe hemmelighet det

 

 

 

twoplustwo er jo pokerFORUMET, for de som er inni gamet, ellers så kan det være lurt å subscribe på duecesCracked og cardrunners, foretrekker selv duecescracked (er medlem av begge)

 

Har spilt poker i noen måneder, men kommer fort inn i gamet og har 10doblet bankrollen min på bare noen måneder

Lenke til kommentar

Da var det på tide jeg også fikk prøvd ut poker online med ekte penger. Har spilt mye med venner og hevdet meg der. Har også lest en par artikler om emnet.

 

Jeg satte inn minimumsbeløpet 25$ på partypoker og satt meg på et bord med blinds på 2 og 4 cent og fant ut hvordan ting fungerte. Det gikk litt opp og ned fra 1$ til 3$. Jeg gikk lei og gikk til et annet bord med 5 og 10 cent som blinds. Startet med 5$ og etter 1 time hadde jeg 13$, og var meget fornøyd med det.

 

Det er riktig som folk sier at ferdighetene øker etter hvor mye penger som er på spill.

 

Men nå skal jeg lese helle denne tråden fra starten av, er på side 8 nå :p Snakkes om 186 sider.

Endret av olemedkrutt
Lenke til kommentar

Hei!

Fikk denne mailen da jeg registrerte meg hos partypoker.com (for å få TexasCalculatem gratis) :

______________________________________________________________

__

Urgent - Please Contact the Credit Team at

Pay-Pro Regarding Your Account

 

We need to speak with you to validate your account.

Please call us back from the number you have registered with us.

This is a standard procedure and will take not more than 5 minutes of your time.

 

Looking forward to hearing from you!

 

Regards,

 

Keshav Sridhar

Credit Team

Pay-Pro

______________________________________________________________

__

 

Spurte hva det skulle være godt for,

og skrev at jeg ikke er noe god i engelsk.

Da fikk jeg denne:

_____________________________________________________________

__

 

We cannot call you now as its too late to speak to you.

 

We need to speak with you to validate your account. Please call us back

from the number you have registered with us. This is a standard

procedure and will take not more than 5 minutes of your time.

 

You can call us at the numbers mentioned below or reply back with a

convenient time and we will call you.

 

If you have any questions please contact us. We are available 24 hours a

day, 7 days a week to assist you.

 

Sincerely,

 

Prem

Credit Team, Pay-Pro

_______________________________________________________________

__

 

Jeg er ikke interessert i å sitte å snakke engelsk med en utenlandsk idiot.

De vil også ha meg til å laste opp en regning for å bevise at jeg bor der jeg bor.

Da burde det vel holde med den regningen.

 

Jeg har spilt poker hos Everest Poker, Titan Poker og Full Tilt Poker.

Har ikke vært borti lignende med de.

 

Hva er dette for noe?

Endret av -Rottulf-
Lenke til kommentar

Rottulf: Dette er ein prosedyre som partypoker.com har. Eg har ikkje vore borti PP sjølv, men ein ven av meg måtte ringje inn og validere diverse fakta om seg sjølv. Om du ikkje er interessert i å gjere dette kan du berre registrere deg på pokerstars.com eller liknande istadenfor :)

Lenke til kommentar

Det observeres at det er flest folk som forteller at de ahr vunnet/tjent penger på poker.

Og alle har vi hørt "en kompis av en kompis har vunnet 50000 i poker".

 

Derfor vil jeg gjerne fortelle at etter jeg satte inn minimumsbeløpet på 25$ på partypoker, tjente meg opp til 35$ på 3 og 6 dollars turneringer, tapte jeg alt sammen på cash game.

 

Moralen er: ikke gå all inn, eller calle en all inn, med midre du har 100% sjanse på å vinne. 95% er rett og slett ikke trygt nok.

 

EDIT: Hvis man har en kortstokk på 52 kort, og man tar vekk 4 uten å se på dem. Og deretter trekker et tilfeldig kort, er det da fortsatt 50% sjanse for å trekke et svart kort?

Endret av olemedkrutt
Lenke til kommentar
Det observeres at det er flest folk som forteller at de ahr vunnet/tjent penger på poker.

Og alle har vi hørt "en kompis av en kompis har vunnet 50000 i poker".

 

Det er ingen hemmelighet at de fleste taper i poker, det er en ørliten brøkdel som faktisk tjener. Eneste som garantert vinner, er pokerklientene. De eneste jeg stoler på når det gjelder pluss eller minus, er de som fører et detaljert regnskap og er ærlig med seg selv. Jeg har også kamerater som har vunnet x tusen, men de har også tapt tilsvarende.

 

Derfor vil jeg gjerne fortelle at etter jeg satte inn minimumsbeløpet på 25$ på partypoker, tjente meg opp til 35$ på 3 og 6 dollars turneringer, tapte jeg alt sammen på cash game.

 

Du hadde ikke tapt alt med riktig bankrollmanagement.

 

 

 

Moralen er: ikke gå all inn, eller calle en all inn, med midre du har 100% sjanse på å vinne. 95% er rett og slett ikke trygt nok.

 

Jo, det kan du. Hvis du skal kun calle med nuts, blir det mye kast på deg. Du kan heller ikke sitte med hele rollen på et bord, nok en gang handler det om bankrollmanagement.

 

EDIT: Hvis man har en kortstokk på 52 kort, og man tar vekk 4 uten å se på dem. Og deretter trekker et tilfeldig kort, er det da fortsatt 50% sjanse for å trekke et svart kort?

 

Nå er jeg ikke den største matematikeren, men ettersom en ikke vet hvilke kort som er tatt bort, vil jeg anta at sjansen er like stor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...