Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Ellers hadde jeg en fin call. (..) Ender opp med at jeg får stright og vinner.

5177695[/snapback]

Definisjonen av et "bra call" kan vel kanskje diskuteres... Om du vil definere det som en hånd som viser seg å gå inn, eller om det er en hånd som er bedre enn motstanderen idet callet gjøres (Men som ikke nødvendigvis vinner til slutt)..

Personlig mener jeg sistnevnte er den beste definisjonen av et godt call. Det som skjer etter callet er jo kun flaks/uflaks, og definerer ikke pokerferdigheter

5178983[/snapback]

Spørs om han mente "fin" som i bra call. Hadde han valgt ordet artig, så kan jeg være enig, men å treffe på 56s, er som du sier, ikke den hånden jeg ville sett all in med.

Men jeg kom på i skrivende stund at jeg har hørt rykter om at beste hånd mot AA, er 56s.. Noen andre som har hørt det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nettopp sett WPT Battle Of Champions 2004. Har litt blandede følelser. Spillet er jo ganske likt, bare med en del mer nuller bak. Check, bet, raise, re-raise osv osv.. Og vinneren går av med seieren med en god porsjon flaks.

5186650[/snapback]

Det er veldig lett å si det når man ikke sitter rundt bordet selv.. Tror ikke du kan uttale seg om at det er "lett" å spille i WPT før du har prøvd selv gitt.

At de checker og raiser og caller kommer vel ikke som noen bombe vel? Poenget her er jo timing...Er det det gjerne kan ta en mannsalder å lære skikkelig

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Nå er jeg smertelig klar over at jeg ikke har grunnlag til hverken å uttale meg eller tro noe om at det er "enkelt" å sitte der.

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare meg for det skal komme riktig fram.

Først og framst, det kom ikke som bombe det med spillingen. Men poenget er jo at når en demper dette med WPT og millioner av dollar osv osv, så er det skremmende likt som "hjemme hos gutta".

Det med timingen er jeg også enig med, det er ikke uten grunn at mange av de dyktigste spillerne er matematikere, mye er snakk om odds, korttelling og diverse beregninger. En kan spille det i åresvis, men en ser jo at f.eks finnen Juha, som var skikkelig underdog, har jobbet seg opp ifra mye mindre bakgrunn en de andre. (Med forbehold om feil.)

Lenke til kommentar
High-card

Par

To Par

Tress

Straight

Flush

Fullt hus

Fire like

Straight flush

Royal flush

Det er den riktige rekkefølgen.

5192373[/snapback]

Liten fotnote er at Royal flush egentlig bare er et navn på en bestemt straight flush, og ikke egentlig en egen kategori pokerhånd. Dette er riktignok bare pirk ;)

Lenke til kommentar

Liten fotnote er at Royal flush egentlig bare er et navn på en bestemt straight flush, og ikke egentlig en egen kategori pokerhånd. Dette er riktignok bare pirk ;)

5194632[/snapback]

Er det ikke sånn at om man spiller med wildcards (jokere) så er Fem like bedre enn vanlig str.flush men dårligere enn royal?

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
Takker, tapte 15kr på skolen sad.gif

tongue.gif

Kanskje siste gang jeg spiller poker..neida. Poker er fett uten penger!

Ta det med ro, tapte 500 dollar (3250 kr) med 4 like mot straight flush jeg:P heldigvis har jeg vunnet igjen det og ganske mye mer nå =D

Lenke til kommentar
men 4 ess kan vel bare slåes med straight flush ?!

5196062[/snapback]

Teoretisk sett kan vel 4 ess slåes med 4 ess og høyere kicker. Tenkt at 4 ess kommer opp på bordet.

Men av andre hender er det bare straight flush som slår fire like ja. Har noen sagt noe annet?

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Helt sant... Prøvd nok ganger å spille poker uten penger, og det funker rett og slett ikke! Hele spillet går i grus, siden det i bunn og grunn baserer seg på at man MÅ ha noe å tape på å spille ufornuftig. Med en gang folk begynner å spille flere hender enn de ville gjort med penger i spill, er spillet mer eller mindre ødelagt. Desverre..

Hjelper lite å prøve på en bløff når du veit at motstanderen din ikke har noe mer enn ære å tape på å calle deg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

I går kveld kunne jeg kassere inn min første pokerseier her i Haakonsvern. Har spilt 3 runder og endt opp på henholdsvis 2., 4., og 1. plass og ligger 400 kr i pluss. I Madlaleiren gikk jeg i minus, men der spilte vi hele tiden. Vant 1. runde der i tillegg til to 1 vs 1 kamper. I går lå jeg langt bak nesten hele tiden, etter å ha tatt inn et par store potter i begynnelsen. Jeg gikk inn i finalen med kanskje 1/4 av stacken til motstanderen, men tok inn en storpott, ble chipleader og spilte ham agressivt helt til han var tom.

Etter å ha tilbragt permhelgen min foran WSOP og diverse personer "on poker", har jeg kontrollert mye av spillet her.

Edit: En kamerat av meg tapte forresten $ 2800 på en all in på internett. Han satt med hus, KK777 og ble slått av KKK77.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...