Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Aldri slowplay AA, aldri. Målet må vere å få minst mogeleg folk i potten slik at sjansen for at du har best hand er stor. Du burde absolutt ha triplet blinds preflop. Då ville mest sannsynleg J2 foldet, og du ville nesten ha fått doblet deg (han med J og bildekort).

Helt feil.

 

For det første er det feil å ha en slik "regel" når man spiller poker.

"aldri slowspille AA", "Alltid raise som første inn i en pot", "Alltid høyne med flushdrag" osv.

Man spiller ikke bare kortene sine, men også de andre rundt bordet. Man må alltid justere spillet sitt etter andre faktorer enn kortene sine; posisjon, motstanders image, stackstørrelser, ditt image, format, osv osv.

 

For det andre er dette spillet helt greit, du vil ha fisken inn å treffe en J84 flop og spille for stack med topparet sitt.

Å slowplaye ess er et veldig bra spill i flere situasjoner;

Jeg vil f.eks limpe ett esserpar i den første handen jeg spiller på et bord i mange situasjoner.

Eller flat calle etter en preflopraiser hvis jeg vet det sitter folk bak meg som squeeser mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Såklart er det feil å ha ein slik regel, men i 90% av tilfellene bør du raise/evt calle raise preflop med ess (sisten seier seg sjølv). Kva oppnår ein ved å slowplaye AA preflop? Du nemner to situasjoner der kor den eine skjer "once in a million" og "flat-callen" etter preflopraisen som eg er einig med deg i. I resten av tilfellene vil du som regel brenne deg fordi nokon treff to par, og du er for grisk med din rocketpocket.

Lenke til kommentar
Aldri slowplay AA, aldri. Målet må vere å få minst mogeleg folk i potten slik at sjansen for at du har best hand er stor. Du burde absolutt ha triplet blinds preflop. Då ville mest sannsynleg J2 foldet, og du ville nesten ha fått doblet deg (han med J og bildekort).

Helt feil.

 

For det første er det feil å ha en slik "regel" når man spiller poker.

"aldri slowspille AA", "Alltid raise som første inn i en pot", "Alltid høyne med flushdrag" osv.

Man spiller ikke bare kortene sine, men også de andre rundt bordet. Man må alltid justere spillet sitt etter andre faktorer enn kortene sine; posisjon, motstanders image, stackstørrelser, ditt image, format, osv osv.

 

For det andre er dette spillet helt greit, du vil ha fisken inn å treffe en J84 flop og spille for stack med topparet sitt.

Å slowplaye ess er et veldig bra spill i flere situasjoner;

Jeg vil f.eks limpe ett esserpar i den første handen jeg spiller på et bord i mange situasjoner.

Eller flat calle etter en preflopraiser hvis jeg vet det sitter folk bak meg som squeeser mye.

 

Det er den klart største feilen i poker, du aner ikke hvor du står på flopp, og den er alt for vansklig å kaste på et lavt bord osv.

Lenke til kommentar
Såklart er det feil å ha ein slik regel, men i 90% av tilfellene bør du raise/evt calle raise preflop med ess (sisten seier seg sjølv). Kva oppnår ein ved å slowplaye AA preflop? Du nemner to situasjoner der kor den eine skjer "once in a million" og "flat-callen" etter preflopraisen som eg er einig med deg i. I resten av tilfellene vil du som regel brenne deg fordi nokon treff to par, og du er for grisk med din rocketpocket.
Aldri slowplay AA, aldri.

 

Du motsier deg selv, så jeg vet ikke helt hva jeg skal si.

Jeg har kastet overpar på farlige flopper flere ganger, og kommer til å klare å gjøre det igjen. Det er slikt man må klare hvis man skal spille noe annet enn ABC poker hele tiden, noe man må for å være vinnende i poker andre steder enn på mikrolimits.

 

Det er den klart største feilen i poker, du aner ikke hvor du står på flopp, og den er alt for vansklig å kaste på et lavt bord osv.

Det der var vel en litt overdreven og feil påstand, og hva er det egentlig som er den største feilen? Å slowplaye AA generellt?

For det første er det ikke feil ved flere scenarioer, du vet f. eks ikke noe mer hvor du står hvis du høyner med AA UTG-UTG+3 og får tre-fire syn. Enn hvis du limp-raiser og spiller hånden heads up i posisjon mot en blind.

For det andre: Du har et fasitsvar-syn på poker slik aspect, med påstander som at "det er den største feilen" "Du vet ikke hvor du står". Hva hvis jeg f.eks vet at en spiller kun limper med connectors i rangen 67 til JT på knappen, da vet jeg godt hvor jeg er etter å ha checket AA i BB.

 

Når det er sagt har jeg aldri sagt at slowplaying av essepar er noe som burde gjøres i stor grad, fastplaying av hender er oftest best.

 

Spørsmål ved siden: Du har AA, er pf raiser og får et syn ute av posisjon i et lav limit six handed cashgame på nettet. Flop kommer AA3 offsuite og det checkes til deg. Er det en bra scenario for å slowplaye? Eller burde du by?

Endret av MrSifter
Lenke til kommentar

Må si meg 100% enig i MrSifters uttalelser her, og det er begredelig å se hvor liten pokerforståelse mange har, men uttaler seg om ting de ikke skjønner seg på. A minute to learn, a lifetime to master. Det er ikke noe fasitsvar i poker, det er derfor vi elsker det <3

 

Selvfølgelig kan man slowspille hattene hvis man er god nok til å kaste dem postflop og det gir +EV. Personlig slower jeg essene mest i livelag, siden jeg spiller 3-4 bord online og ikke har så god oversikt over spillere.

 

Men som MrSifter sier, i de fleste tilfeller er raise riktig, så klart. Man vil jo ha mest mulig penger i potten.

Endret av Prytz.
Lenke til kommentar

hei.

 

orske ikke lese gjennom hele posten, beklager :no:

 

hvilken poker klienter bruker dere? sjøl spille eg på NoIQ Poker. syntes det er ganske amatørmeesig med at mange bare registrerer seg på et bord for så å ikke spille, bare håpe på at man kommer blant de 100 beste. er det andre poker program der det blir litt meir seriøst? så at man kan spille uten å vente på "sitouts" er irriterende nå alle andre på bordet ikke spiller.

det e nokk meir seriøst på betal bordene på NoIQ poker men eg spille nesten bare på freeroll.

 

har dokker noen gode strategier til en amatør? har lest en del nybegynner tips å føler at eg hold ut lengere i store turneringer en da eg først starta å spille. når eg spille så tape eg mot litt bedre spillere. eg klare ikke å folde i tide for å si det sånn. eg calle for fordi eg klare ikke i tide å se hvilke kortkombinasjoner som kan være. men det antakelig mye meir eg gjør feil. hvordan bløffer dere hvis dokker har gode kort men vil få potten høyere? eg vente lenge før eg raise.

 

BTW: spille texas hold em

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar
hei.

 

orske ikke lese gjennom hele posten, beklager :no:

 

hvilken poker klienter bruker dere? sjøl spille eg på NoIQ Poker. syntes det er ganske amatørmeesig med at mange bare registrerer seg på et bord for så å ikke spille, bare håpe på at man kommer blant de 100 beste. er det andre poker program der det blir litt meir seriøst? så at man kan spille uten å vente på "sitouts" er irriterende nå alle andre på bordet ikke spiller.

det e nokk meir seriøst på betal bordene på NoIQ poker men eg spille nesten bare på freeroll.

 

har dokker noen gode strategier til en amatør? har lest en del nybegynner tips å føler at eg hold ut lengere i store turneringer en da eg først starta å spille. når eg spille så tape eg mot litt bedre spillere. eg klare ikke å folde i tide for å si det sånn. eg calle for fordi eg klare ikke i tide å se hvilke kortkombinasjoner som kan være. men det antakelig mye meir eg gjør feil. hvordan bløffer dere hvis dokker har gode kort men vil få potten høyere? eg vente lenge før eg raise.

 

BTW: spille texas hold em

Jeg spiller på party, spiller ikke freerolls så jeg vet ikke hvordan det er med dem på party.

 

Husk at det ikke er en stor feil å kaste den beste handa, kast selv om det du sitter der å har lyst å calle og tror det er en sjanse for at du har beste handa.

 

Fast-playing er ofte smart. Kommer floppen 557, by ut, raise. Mange på internettet utelukker helt at du kan ha en 5 eller bedre fordi du ikke slowplayer, og overspiller et syverpar eller overpar.

Lenke til kommentar

Vil nok tro at i freerolls er de tikke så veldig mye vits å prøve å lage et image. Er så mange som spiller der som rett og slett ikke følger med og registerer sånne ting ordentlig. Bare spill på den måten du er mest komfortabel med nå, men er vel anbefalt for nybegynnere å spille tightere enn det bedre spillere kan gjøre.

Lenke til kommentar
takk for svar, skal teste ut fast playing.

 

har også et problem med at eg kan spille tight lenge så dem skjønne at eg bare spille sånn. hvordan skal eg overraske dem og bytte strategi?

I freeroller tviler jeg på at folk legger merke til hvordan du spiller i noen stor grad. Både fordi det er mange nybegynnere der, fordi folk ikke fokuserer veldig mye og fordi folk slåes ut veldig fort og bordene byttes om på.

Freerollstrategier er jeg ikke så veldig inne på, noen sier nok at man skal inn å doble/triple/etc seg med det samme, eller ryke ut, andre sier at man skal vente på en stor hand.

 

Men hvis du spiller cash-game/sitngo eller multitable turnering med innkjøp og greier. Da burde du bruke dette tighte imaget ditt til å stjele potter. Raise med 5-7 suited i sen posisjon for å stjele blinder og anter, reraise flopper med par hvis du føler at motstanderen er svak osv.

 

Bra at du prøver å fastplaye, det blir fort veldig forutsigbart når du checker i posisjon på flop. Og raiser all in på turn når det kommer et irrelevant kort.

Tydelig at du slowplayet en stor hand da, og får ikke pengene inn mot en ikke fult så stor hand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...