Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Yay gått på bad beats i hele dag, aner ikke hvor mange ganger jeg har druknet i river i dag.. Det som virkelig fikk meg på tilt (som også gjorde at jeg gav meg for dagen) var når jeg fikk AA på hånden, raiser til 2 dollar (0.25, 0.50 blinds) får en caller. Floppen kommer 5 A Q, jeg checker han better 3.50, jeg caller etter litt "tenking". Turn kommer 8, jeg checker, han checker. River kommer 6 jeg checker han raiser 10 dollar, jeg raiser til 20 pga jeg er rimelig sikker på at jeg har han og vil ha en call. Han flipper opp 9, 7 og fikk nut straiten på river.. Jeg ble rimelig forbanna då ja :p men har sett verre ting hehe.. Men var dønn sikker på at jeg hadde han i fellen, men sånn kan det gå med slow playing

Checke turn var jo helt elendig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda greit det, men fyren sitter ute av posisjon og caller 2 dollar pre flop, jeg puttet han på A10 til AQ på det beste et lavt-medium par. Trodde aldri han satt med noe så latterlig som 9 7 off suit ihvertfall. Så ved å checke turnen og bare calle floppen så håpte jeg at han skulle gå over the top med to par, eller at han skulle tro at sitt lave par stod sterkt på river. Men kan fint innrømme at det ikke var verken den beste read eller det beste move'et fra min side

Lenke til kommentar

Hmm.. Eg er ikkje noko garva pokerspelar, men eg ville ha tenkt litt slik:

Ein dude caller 4BB. Du sit på AA, du kan då anta at han sit på AK, AQ, AJ, A10 eller KK, QQ, JJ, osv. Dette ville eg ha antatt. Du flopper høgaste settet. No håper du han sit på AQ eller QQ. Du checker for å luske fram bet. Joda, han better og du antar han har ei kraftig hand. Turn: Du har pr. no den beste handa, han har allerede bettet (eg veit ikkje kor masse chips han har igjen osv). Eg ville no ha lagt inn halve potten ca. Du gir han gode pot-odds, han har allerede vore aktiv i handa og du forventer eit call/raise (Og dette er noko du vil!). Om du då hadde bettet turn ville han mest sannsynlig ha foldet straighdraget sitt (han har jo berre 4 outs), og veit han er langt bak i handa (ettersom du har representert ess og div). Du kunne no ha trøstet deg sjølv med at du mest sannsynlig ikkje ville ha fått melka meir uansett. Riveren er vel ikkje vits i å diskutere sidan han skaut gullfuglen og hadde den beste handa.

Dette er mine tankar då. Eg ville berre gje eit synspunkt ut ifrå kva eg veit. Joda, du kan kverulere på at eg ikkje har sett korleis han har spelt tidlegare, kor stor stack han har osv. :)

Lenke til kommentar

Bah, jeg spiller 2 kr/4 kr live, så slike stakes klarer jeg ikke ta seriøst...

Du kan da umulig få noe spenning der, eller tjene noen gode kroner..

Crypto er? Selv spiller jeg på Stars

Endret av PaperWalls
Lenke til kommentar

Spiller selv 1/2 live.

Jeg klarte heller ikke å ta det seriøst tidligere, men etter å ha bustet kontoen min på NL200, følte jeg det var på tide å ta et oppgjør med meg selv angående hva jeg vil med nettpoker.

Konklusjonen var at jeg ville kunne spille stabilt på et nivå med brm på 30BI. Men jeg hadde egentlig ikke lyst til å sette inn mer penger, så da var det å bygge på det jeg hadde, 45$. Så da starter en på bunn. :cry:

Spenning er det lite av, det er dørgende kjedelig. Men hvis jeg greier å bygge roll nå, så håper jeg at får igjen for det senere.

Spilte selv på Stars, men er blitt for glad i rakebacken og affiliateprogrammet til Classic.

Lenke til kommentar

Da skal jeg ha meg noen dagers pause fra nettpoker :)

Tjent skarve 103 dollar på 4 -5 dager. Ikke noe og juble av men grei liten slant penger.

Skal fortsette i samme stil , bare ta meg en pustepause noen dager

Har skjøre nerver , jeg får alt for lett hjertebank under spilling. Spesielt i All-inn situasjoner med fin pot :)

Lenke til kommentar
Du snakker om de beste pocketkortene du kan ha?

Jepp, det burde jeg kanksje nevnt ;)

@ Negotiation: Er det en dårligere hånd enn 72off da?

Jeg sa dårligere etter72o..

Men jeg kan skjønne at 72o er dårligst, etterfulgt av 83, men når kommer 62o inn i rekka feks?

62o er bedre pga den har mulighet for straight. Den kommer nokk under den verste straighten

Lenke til kommentar

Les hva jeg spurte om da.. Jeg spurte når 62 kom inn i bildet.. Sa ikke at den var dårligere enn 83.... ;)

Men det finnes sikkert en eller annen fjomp der ute som har rangert alle mulige pocket hender fra best til dårligst. Og det er den lista som jeg lurte på om noen har, eller klare å finne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...