Billy Bob Skrevet 30. mai 2007 Del Skrevet 30. mai 2007 Prosjekt ClassicPoker.com/Crypto/BRM ga 20$ i rakeback på en uke. Ikke all verden, men artig for det. Første gang jeg får rakeback. Lenke til kommentar
Mannemann Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Jeg spiller poker! Vi er en gjeng kamerater som treffes en gang i måneden og har en vill kveld med pils og poker. Før gikk det mest i den gode, gamle med 5 kort på hånd, men nå har vi oppgradert oss til Texas Hold'em. MYE mer interessant, gjør at spillet krever mye mer ferdigheter enn ren flaks. Har nylig også satt meg inn i dette med pot odds, og den litt mer defuse implied odds. interessante greier. Tar dere i bruk dette når dere spiller? Vil dere si at poker handler mest om sannsynlighetsberegning eller om skuespill og menneskeegenskaper? omdiskutert tema rundt bordet når vi gamle gutta spiller. 8741325[/snapback] Jeg bruker implied odds hele tiden, det er oddsen for at du skal få betalt hvis du treffer draget ditt. Små par er et godt eksempel på implied odds, hvis en stram motspiller spiller opp til 40 og jeg sitter i BB etter at alle har kastet seg og ser på 33. La oss si at blindene er 5/10. Jeg har mest sannsynlig ikke best hand, men jeg har en ca. 7:1 sjanse for å treffe en 3er til på flop, eller ca 14% sjanse. Jeg er også sikker på at motstanderen min har en stor hand, som KK eller AA. Og at hvis jeg treffer 3ern vil jeg få alt hva hun har. Det betyr altså at forholdet mellom hva jeg må syne og hva som mulig gevinst er må være 1:7 eller bedre (det samme for å treffe settet). Men i noen situasjoner vil jeg ikke få alt, på en flop med A83 hvor motstanderen min har KK. Derfor vil jeg plusse litt på å si at forholdet må være 1:10 eller bedre. Det vil altså si at i dette tilfellet må både jeg og motstanderen ha mer enn 300 igjen for at synet skal rettferdigjøres. Jeg tror at poker handler om både tall og sannsynlighetsberegning, men også om å lese mennesker. Man kan godt tenke seg til det rette matematiske spillet, men det hjelper ikke hvis man ikke klarer å sette motspilleren på den riktige rangen av hender og drar dødt. 8741815[/snapback] Synes likevel dette med implied odds er litt defust, man kan jo aldri med sikkerhet vite hva motstanderen har. Hvis man i ditt tilfelle setter han på KK og man selv har 33, er det jo like sannsynlig at HAN får tressen. Selv er jeg skeptisk til lave par, spesielt hvis etter floppen. Pleier du gå videre med en hånd som 33 etter floppen, med mindre du har pot-odds? Synes du at man kan komme noen vei med kun å bruke pot-odds, eller blir det missvisende hvis man utelar å tenke implied odds? Endret 31. mai 2007 av Mannemann Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 31. mai 2007 Del Skrevet 31. mai 2007 (endret) Implied odds og potodds er stort det samme, bortsett fra at implied odds går mer enn ett bud fram i tid. I motsetning til potodds er implied odds aldri et sikkert tall, det knytter seg bare til hva du tror du kan få dersom du treffer. Implied odds og pot odds bruker du stort sett bare hvis du må treffe noe mer for å vinne, eller når du skal by ut en som du tror har drag. Hvis du allerede tror du har den beste hånda, så trenger du ikke tenke på potodds annet enn at du nå er på den andre siden og må by nok til at han andre ikke får for lav nok potodds til å calle dersom han har et drag. Dersom du har et lavere par enn høyeste par på bordet, og du tror han har det høyeste paret, så har du nesten aldri potodds/implied odds, til å calle, med mindre han byr ekstremt lite. Dette fordi det er veldig få kort som forbedrer hånden din. Ellers finnes det mange presise og gode artikler om potodds og implied odds som beskriver bedre enn vi gjør her. Endret 31. mai 2007 av Darx Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 1. juni 2007 Del Skrevet 1. juni 2007 Hva liker dere best av No Limit og Limit/Pot Limit? Jeg har begynt å spille en del poker på nett (med play money) og liker det veldig godt. Eneste jeg ikke liker er de bordene med limit på. Noe av gøyen med poker er jo å spille folk ut, og all in osv. syntes jeg. Blir litt dumt om du sitter der med de gode kortene etter flopen, og vet at de andre gjerne vil se deg, men du kan bare bette f.eks. 50 og 50 dollar. PS: Jeg spiller på pokerroom og littegran PKR (PKR er i 3D, og liker det egentlig ikke, men har noe cash der (play money seff), som jeg vil bruke opp) Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Hva liker dere best av No Limit og Limit/Pot Limit? Jeg har begynt å spille en del poker på nett (med play money) og liker det veldig godt. Eneste jeg ikke liker er de bordene med limit på. Noe av gøyen med poker er jo å spille folk ut, og all in osv. syntes jeg. Blir litt dumt om du sitter der med de gode kortene etter flopen, og vet at de andre gjerne vil se deg, men du kan bare bette f.eks. 50 og 50 dollar. PS: Jeg spiller på pokerroom og littegran PKR (PKR er i 3D, og liker det egentlig ikke, men har noe cash der (play money seff), som jeg vil bruke opp) 8757212[/snapback] Spilt lite pot-limit, noe limit. Mest nolimit. Limit er veldig fascinerende ettersom det er mye matte i det, og at det er småe marginer det er snakk om. Det er om å gjøre å få satt inn et ekstra valuebet, kaste for et bet på river osv. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg er Nbodji. 8767073[/snapback] Tipper det er ekte penger og du vant? I så fall bra begge hadde jo flush, men du high card. Det er da det er gøy å vinne Store, ekte potter Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Gleden var først og fremst stor fordi jeg hadde grindet i ganske mange timer. Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 2. juni 2007 Del Skrevet 2. juni 2007 Jeg er Nbodji. 8767073[/snapback] WTF, du check-caller til river og byr så hundreoghelvette ganger pot. Du hadde fått av en god spiller her, men ved å fastplaye og by flop hadde du vært sikret en stor pot Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hadde du visst hvordan han hadde spillt før, så hadde du forstått all-in-raiset på river. Mannen callet flere all-in-er med bare topparet, og når han re-raiset meg til fra 1,5 dollar til 10 dollar, så visste jeg at han hadde noe han ikke kunne legge ned hvis jeg gikk all-in. Lenke til kommentar
MKej Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Noen her som har prøvd og spille HORSE turnering her ? Skifter man type hver runde eller hvordan er det ? Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hadde du visst hvordan han hadde spillt før, så hadde du forstått all-in-raiset på river. Mannen callet flere all-in-er med bare topparet, og når han re-raiset meg til fra 1,5 dollar til 10 dollar, så visste jeg at han hadde noe han ikke kunne legge ned hvis jeg gikk all-in. 8770017[/snapback] Men da kunne du jo budt før? Hadde han hatt bare topparet hadde han sikkert bare calla på river, og du hadde vunnet en brøkdel av det du gjorde nå - og hvis han har Kh så caller han ikke på river, men han caller nok før - du bør få på mye mer før river... Noen her som har prøvd og spille HORSE turnering her ?Skifter man type hver runde eller hvordan er det ? 8770503[/snapback] Nei, man skifter spill hver blindsøkning i tourneys, og hver 8. eller 10. hånd i cashgames. Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 3. juni 2007 Del Skrevet 3. juni 2007 Hadde du visst hvordan han hadde spillt før, så hadde du forstått all-in-raiset på river. Mannen callet flere all-in-er med bare topparet, og når han re-raiset meg til fra 1,5 dollar til 10 dollar, så visste jeg at han hadde noe han ikke kunne legge ned hvis jeg gikk all-in. 8770017[/snapback] Men da kunne du jo budt før? Hadde han hatt bare topparet hadde han sikkert bare calla på river, og du hadde vunnet en brøkdel av det du gjorde nå - og hvis han har Kh så caller han ikke på river, men han caller nok før - du bør få på mye mer før river... Noen her som har prøvd og spille HORSE turnering her ?Skifter man type hver runde eller hvordan er det ? 8770503[/snapback] Nei, man skifter spill hver blindsøkning i tourneys, og hver 8. eller 10. hånd i cashgames. 8771325[/snapback] Hadde jeg visst at han hadde noe som helst, så hadde jeg bydd før, men siden jeg ikke trodde noen hadde noe, så tenkte jeg at å slowplaye ville kanskje føre til at noen fanget opp på turn eller river. Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 4. juni 2007 Del Skrevet 4. juni 2007 Det finnes selvfølgelig i anledninger hvor slowplaying kan være det beste spillet. Jeg slowplayer mest for "sette opp" spillere, jeg vil slowplaye en medium stor hand som AK med bordet K82 offsuite i en liten pot eller lignende, dette for å by ut når jeg treffer set eller lignende og ikke bli trodd. Men jeg er en stor tilhenger av å fastplaye på generell basis, jeg vant meg selv en stor pot ved å fastplaye når motstanderen min hadde nærsagt ingenting. Jeg raiset preflop med AA, fikk flop AJ7 med to hjerter. Det var kanskje fire stk med på flop og jeg satt i cutoff. Det ble checket til meg og jeg bydde ut ca 2/3 pot. Spilleren til høyre for meg synet, jeg viste at han hadde synt ned med mye rart og likte ikke å bli bluffet. Turn kom gin med enda en A og jeg checket, fikk en rask check bak meg. Dette fordi jeg hadde mistet han og klart å bløffe han ved å fyre to kuler, ei på flop og en på turn. Ettersom jeg hadde gitt opp bluffer på turn og river før. På river smelte jeg i med et potsize bet og fikk et raskt syn av noe jeg tror var et underpocket. Verken turn eller river la noen åpenbare drag. Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Poker hadde vært veldig lett om man hadde sett kortene til motstanderen Vet noen av noen rakeback-avtale for Titan? Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Og en ting til, vet noen hvor man får anskaffet Copaq plastikkort? Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 Og en ting til, vet noen hvor man får anskaffet Copaq plastikkort? 8789491[/snapback] http://www.pokersupply.no/ Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 5. juni 2007 Del Skrevet 5. juni 2007 spillogmoro.no Er veldig fornøyd med servicen deres, greie priser også. Ser på siden som MrSifter henviser til, litt skeptisk når det står at bordene deres er midlertidig utsolgt, ankommer i Januar 2007?? Hva er det i dag da? I tillegg er prisen på et ovalt bord, 4700,- ganske stivt. Jeg betalte 1000,- for et slikt bord, dog bare for 8, men uansett. Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 spillogmoro.no Er veldig fornøyd med servicen deres, greie priser også. Ser på siden som MrSifter henviser til, litt skeptisk når det står at bordene deres er midlertidig utsolgt, ankommer i Januar 2007?? Hva er det i dag da? I tillegg er prisen på et ovalt bord, 4700,- ganske stivt. Jeg betalte 1000,- for et slikt bord, dog bare for 8, men uansett. 8791138[/snapback] Har ikke peil på bord og har ikke handlet derifra, men jeg har bestilt chips og kort. Uten problemer, god kundeservice og greier. Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 Jeg vil gjerne ha litt kritikk på hvordan jeg spilte denne hånden her, hvis dere gidder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå