Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du sett hvor gode koreanere og japanere blir i spill når de får det for seg å bli det?

8709852[/snapback]

Ja, tviler ikke på at det kommer til å komme mange ekstremt gode asiatiske spillere etter hvert, men alle må lære spillet. Og det er her jeg vil hente pengene.

Poker - An hour to learn, a lifetime to master.

Lenke til kommentar

Hei

På det lille det stedet jeg bor på har vi tre forskjellige "pokerklubber" med ca 8 stykker i hver av klubbene. Hver av disse "klubbene" har da hvert sitt bord og hver sin koffert med sjetonger, så det blir ikke et problem.

Jeg har tenkt lenge prøvd på å få samlet alle sammen til å spille en mini turnering på la oss si 24 stykker da.

Lurer da på om noen har tips til meg ang.

- Hvor mye sjetonger hver enkelt starter med og verdien på sjetongene (har 1100 sjetonger)

- Blindsystemet, hvor lenge per blind og størrelsene på blindene.

- Utbetaling av "premier" til 1. 2. og 3. plass (spiller med 100,-)

Håper på hjelp fra noen, drevne pokerentusiaster her. :D

Edit: Leif was here

Fem forskjellige farger på sjetongene

Endret av prellmaster3000
Lenke til kommentar
Hei

På det lille det stedet jeg bor på har vi tre forskjellige "pokerklubber" med ca 8 stykker i hver av klubbene. Hver av disse "klubbene" har da hvert sitt bord og hver sin koffert med sjetonger, så det blir ikke et problem.

Jeg har tenkt lenge prøvd på å få samlet alle sammen til å spille en mini turnering på la oss si 24 stykker da.

- Hvor mye sjetonger hver enkelt starter med og verdien på sjetongene (har 1100 sjetonger)

8722663[/snapback]

Det som brukes her hos oss er at vi starter med 7000 chips.

Vi har 25,50,100,500 og 1000 chips.

Etter hvert bruker vi 5000 chips.

Blindeperiodene starter på 20 minutter og øker til 25 minutter etter det tredje nivået tror jeg.

Blindene er (etter hukommelsen):

25/50

50/100

100/200

150/300 med 25 ante

200/400 m/ 25 ante

300/600 m/ 50 ante

osv

Noen gylne regler er at anten skal være ca 10% av BB og at man skal planlegge det slik at når BB er størrelsen på startstack vil man at turneringen skal være avsluttet.

Jeg vil anbefale dette programmet for å fastsette blinder og prizepool.

50% til vinneren, 30 til 2. og 20 til tredjemann kan være et forslag til prisstige.

Lenke til kommentar
Hei

8722663[/snapback]

Det som brukes her hos oss er at vi starter med 7000 chips.

Vi har 25,50,100,500 og 1000 chips.

Etter hvert bruker vi 5000 chips.

Blindeperiodene starter på 20 minutter og øker til 25 minutter etter det tredje nivået tror jeg.

Blindene er (etter hukommelsen):

25/50

50/100

100/200

150/300 med 25 ante

200/400 m/ 25 ante

300/600 m/ 50 ante

osv

Noen gylne regler er at anten skal være ca 10% av BB og at man skal planlegge det slik at når BB er størrelsen på startstack vil man at turneringen skal være avsluttet.

Jeg vil anbefale dette programmet for å fastsette blinder og prizepool.

50% til vinneren, 30 til 2. og 20 til tredjemann kan være et forslag til prisstige.

8722754[/snapback]

Takk for svar

Skal begynne å skrive opp dette nå.

Satser på at det blir en suksess

Lenke til kommentar

Jeg fylte 18 år her om dagen, - gratulerer til meg selv :w00t: Og i den anledningen fikk jeg en gave av min bror på pålydende 1 000 kroner som ble satt inn på min pokerkonto! Tusen takk til han!

Jeg prøver å følge "5 % av bankroll bettingen" så godt jeg klarer. Dette gikk derimot helt til helvete når jeg satte inn 50 dollar på et blackjack bord, og betta med 10 dollar i innsats! Men det endte godt, og etter ti minutter gikk jeg ut med 250 dollar! *Klappe seg selv på skulderen*. Jeg tviler på at jeg kommer til å ta slike risker igjen, men man vet aldri.

Hvor store er deres bankroller, og på hvilke stakes spiller dere?

Lenke til kommentar

PokerStars. Har spilt en stund og en kjempefornøyd. Mange spillere, mange turneringer i alle prisklasser. Raskt svar på kundeservice mail og aldri noe problem å sette inn penger / ta ut penger.

Det som er litt kjipt er at de største turneringene begynner på kvelden for oss, siden det går utifra USA tid.

Lenke til kommentar

Har $500 inne på Stars nå. Satt in $140 for et par uker siden, skal prøve å bygge roll på dette. Har cashet ut flere ganger før. Ender alltid med at jeg setter inn en $100, spiller meg opp til 500. Casher ut 350 og blir gulla for resten :p

Lenke til kommentar
Hvor store er deres bankroller, og på hvilke stakes spiller dere?

Jeg har nettopp begynt ett prosjekt, Prosjekt Bankroll = 20 X innkjøp på bord.

Siden jeg spiller 0,15/0,25 $, har jeg satt inn 500$. Dette prosjektet har jeg begynt på ClassicPoker, hvor jeg får 30/35% rakeback.

Prosjektet har ikke så mange regler, eneste er at jeg ikke skal spille høyere enn 0,15/0,25 med mindre bankrollen tillater det.

6-manns bord på Crypto-nettverket var ganske annerledes enn 10-manns bord på Stars, jeg bommet litt i begynnelsen, men er opp 150$ nå når jeg har funnet ut litt hvordan nivå og stil er. Blir spennende å se hvor mye raken blir på når jeg får den igjen.

Lenke til kommentar
Roll er for pyser, bare kjør på.

:p

8729281[/snapback]

Ble gulla noe helt sick jævlig i går. Først taper jeg $25 6max på uflaks med 270 roll. Deretter går jeg på $37 og blir gulla, så går jeg på $60 turbo. Blir gulla der og, det hele ender med at jeg tar meg en $78 6max der jeg taper med flush mot running hus. Da bestemte jeg meg for å gå rett på 0.5/1 og kjøpe inn for $62,50 som er hele BR :p Timen etter på har jeg 435 ^^ Senere på kvelden tok jeg en $25 6max og vant. Fra nå av skal jeg prøve meg på BR management :p

Lenke til kommentar

Jeg spiller poker! Vi er en gjeng kamerater som treffes en gang i måneden og har en vill kveld med pils og poker. Før gikk det mest i den gode, gamle med 5 kort på hånd, men nå har vi oppgradert oss til Texas Hold'em. MYE mer interessant, gjør at spillet krever mye mer ferdigheter enn ren flaks.

Har nylig også satt meg inn i dette med pot odds, og den litt mer defuse implied odds. interessante greier. Tar dere i bruk dette når dere spiller?

Vil dere si at poker handler mest om sannsynlighetsberegning eller om skuespill og menneskeegenskaper? omdiskutert tema rundt bordet når vi gamle gutta spiller.

Lenke til kommentar
Jeg spiller poker! Vi er en gjeng kamerater som treffes en gang i måneden og har en vill kveld med pils og poker. Før gikk det mest i den gode, gamle med 5 kort på hånd, men nå har vi oppgradert oss til Texas Hold'em. MYE mer interessant, gjør at spillet krever mye mer ferdigheter enn ren flaks.

Har nylig også satt meg inn i dette med pot odds, og den litt mer defuse implied odds. interessante greier. Tar dere i bruk dette når dere spiller?

Vil dere si at poker handler mest om sannsynlighetsberegning eller om skuespill og menneskeegenskaper? omdiskutert tema rundt bordet når vi gamle gutta spiller.

8741325[/snapback]

Jeg bruker implied odds hele tiden, det er oddsen for at du skal få betalt hvis du treffer draget ditt.

Små par er et godt eksempel på implied odds, hvis en stram motspiller spiller opp til 40 og jeg sitter i BB etter at alle har kastet seg og ser på 33.

La oss si at blindene er 5/10.

Jeg har mest sannsynlig ikke best hand, men jeg har en ca. 7:1 sjanse for å treffe en 3er til på flop, eller ca 14% sjanse.

Jeg er også sikker på at motstanderen min har en stor hand, som KK eller AA. Og at hvis jeg treffer 3ern vil jeg få alt hva hun har.

Det betyr altså at forholdet mellom hva jeg må syne og hva som mulig gevinst er må være 1:7 eller bedre (det samme for å treffe settet).

Men i noen situasjoner vil jeg ikke få alt, på en flop med A83 hvor motstanderen min har KK.

Derfor vil jeg plusse litt på å si at forholdet må være 1:10 eller bedre.

Det vil altså si at i dette tilfellet må både jeg og motstanderen ha mer enn 300 igjen for at synet skal rettferdigjøres.

Jeg tror at poker handler om både tall og sannsynlighetsberegning, men også om å lese mennesker.

Man kan godt tenke seg til det rette matematiske spillet, men det hjelper ikke hvis man ikke klarer å sette motspilleren på den riktige rangen av hender og drar dødt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...