Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, enig der. Det synet kan ikke rettferdigjøres.

Eneste grunnen til å syne der må være for å sette opp for en bløff på turn, noe som virker veldig sært etter et reraise.

Oddsen rettferdigjør mest sannsynlig ikke et syn her.

Det jeg mente først var om noen kunne ha reraiset deg etter at 35 spilleren synte.

EDIT: En ting til, liker ikke helt det store raiset ditt preflop. Jeg liker ikke å spille en stor pot med en han som AK ute av posisjon med dype stacker.

Endret av MrSifter
Lenke til kommentar
Med fare for å bli i overkant selvpromoterende, så anbefaler jeg felles pokerspillere å sjekke ut linken i siggen min. Kort fortalt: Vi har et poker-community der vi deler ut over €5000 i måneden til våre medlemmer uten at det koster noe å delta!

8578441[/snapback]

Tar meg en titt ser bra ut dette her! =)

EDIT: BUHU! ikke gammel nok :(

Endret av svenningen
Lenke til kommentar
Det var ikke deg jeg skulle forklare til :S

8578053[/snapback]

Da misforsto jeg, beklager.

Det jeg mente først var om noen kunne ha reraiset deg etter at 35 spilleren synte.

EDIT: En ting til, liker ikke helt det store raiset ditt preflop. Jeg liker ikke å spille en stor pot med en han som AK ute av posisjon med dype stacker.

8578344[/snapback]

Det var ingen andre som kunne reraiset etter at 35-spilleren synte, eneste som var med preflop, var BB som kastet seg ved mitt raise.

Mitt store raise preflop, går vel heller på uerfarenhet. Har ikke spilt så lenge, lest nok bøker eller sett nok på poker til at jeg vet helt hva som er fasit å raise i hvilken posisjon. Spiller nok veldig likt på de forskjellige hendene, noe tenker jeg selvfølgelig på posisjon, men på hender som AA, KK, QQ, AK osv, spiller jeg ganske likt uavhengig av posisjon.

Lenke til kommentar

Jeg skriver også at det er slik jeg liker å gjøre det, vet om mange andre som ville ha gjort det samme som deg.

Men jeg liker, særlig på nettet med mange passive loose å limpe inn eller bare syn raise med slike hender.

Jeg vet jeg får syn av JTs og slikt uansett, så hvorfor betale ekstra for å se en flop. Man "må" også fyre ut uten treff mot noen som kan syne deg ned med midtpar.

Hvorfor ikke spare deg noen kroner og forkle handen din når du virkerlig treffer, men det er nå meg.

Endret av MrSifter
Lenke til kommentar
Game #3267669193: Hold'em NL ($0.50/$1) - 2007/05/06 - 12:47:34 (CET)

Table "Tzu" Seat 6 is the button.

Seat 1: Ringnes ($125.80 in chips)

Seat 2: hailstorm ($149.88 in chips)

Seat 3: Danflem ($85.46 in chips)

Seat 4: UlfofOl ($99.50 in chips)

Seat 5: Sibiris ($99.25 in chips)

Seat 6: Prytz ($93.25 in chips)

Ringnes: posts small blind $0.50

hailstorm: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to Prytz [2h 3s]

Danflem: folds

UlfofOl: folds

Sibiris: folds

Prytz: raises to $4

Ringnes: folds

hailstorm: calls $3

----- FLOP ----- [Ac 5h Qd]

hailstorm: checks

Prytz: bets $6

hailstorm: calls $6

----- TURN ----- [Ac 5h Qd][4c]

hailstorm: bets $12

Prytz: calls $12

----- RIVER ----- [Ac 5h Qd 4c][2s]

hailstorm: bets $33

Prytz: raises to $71.25 and is all-in

hailstorm: calls $38.25

----- SHOW DOWN -----

Prytz: shows [2h 3s] (A Straight, Five high)

hailstorm: shows [As Qc] (Two Pairs, Aces and Queens, Five high)

Prytz collected $184 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $187 Main pot $184 Rake $3

Board [Ac 5h Qd 4c 2s]

Seat 1: Ringnes (small blind) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: hailstorm (big blind) showed [As Qc] and lost with Two Pairs, Aces and Queens, Five high

Seat 3: Danflem folded before Flop (didn't bet)

Seat 4: UlfofOl folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: Sibiris folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Prytz (button) showed [2h 3s] and won ($184) with A Straight, Five high

****HAND ENDS****

Jeg er på min vanlige buttonsteal. Multitabler fire bord, så kjører relativt A4-poker. SB og BB er relativt tight, med en vp$ip på cirka 15%. Byr stort sett hver knapp der det er kast til meg, samt stramme spillere i blinda.

Uansett, jeg får syn av Hailstorm i BB. Til nå har han spilt tight/agressive. Relativt standard med andre ord. Når han da bare syner preflop setter jeg han på par fra 2-9 samt TJs - AJ type of hand. Mulig han har et noe bredere spekter siden jeg ofte stjeler i posisjon.

Floppen kommer [Ac 5h Qd]. Hailstorm checker, og jeg byr ut siden "fold to c-bet bet" hans ligger på 37%. Hadde ganske mange hender på fyren i PT-databasen. Dessuten er det en semibløff med tanke på hjuldraget mitt, og det er ikke dumt å representere et ess med budet mitt preflop. Hailstorm syner etter cirka 3 sekunders betenkningstid.

Turn kommer [4c], og bordet er nå [Ac 5h Qd][4c]. Jeg dinger, og må nå brått skifte taktikk siden hånda gikk fra bløff til nuts. Hailstorm byr ut 12$. Siden han byr ut i front uten å ha initiativet i hånda, setter jeg han på et midtpar (i etterkant innser jeg at det er høyst usannsynlig at han har midtpar, siden han antageligvis ville forsøkt å fått checka ned hånda), eller en hånd som TJc. Et svakt ess er usannsynlig. Han ville nok raisa flop for å se hvor han var. Så mine tanker på dette tidspunktet var et halvdårlig drag eller en monster. Jeg hadde tvunget han av et par hender tidligere, så helbløff var heller ikke umulig.

Jeg har nå valget mellom å syne turnbudet og heller raise et riverbud, eller å raise turn. Raiser jeg turn og får syn er jeg sikra å få på alle pengene på river. Dog, jeg mister midtpar og dårlige draghender samt helbløff. Samtidig vil jeg jo ikke la han draw for free. Jeg får også på penga hvis jeg bare syner turn og han byr 3/4 pot på river.

Valget faller på å bare syne turn, og pot er nå 44$. Jeg har 71$ bak. River kommer [2s]. Ikke et stygt kort i grunn, siden han umulig kan sette meg på en 3'er uansett. Jeg var bare glad for at bordet ikke paret seg. Hailstorm byr ut 33$, og jeg er nå 80% sikker på at han har en god hånd. Pèr nå hadde jeg han på 55 i grunn. Det var eneste hånda jeg kunne skjønne han kunne ha. Muligens AA, men så A4 som han var tvilte jeg egentlig på det. Med 2nd nuts reraiser jeg all in, og han blikksyner og viser AQo.

Om det var hans intensjon å slowplaye en draghånd som AQ vet jeg ikke, mulig han var enda strammere enn jeg antok. Spillet mitt funka fint denne gangen, men det er godt mulig jeg burde ha poppa turn, i ettertid tror jeg det var dårlig spill. Noen som har noen tanker? =)

En siste ting. Vanligvis sørger jeg for å ha absolutt full stack på alle bordene, men i dette tilfellet hadde jeg akkurat tapt en liten pot og hadde ikke rukket å kjøpe inn full stack igjen. Dette tapte jeg 7$ på. Uhyre viktig med full stack hele tiden, for å maksimere pottene sine.

Endret av Prytz.
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville raiset turn, men du har gode poeng, klarer ikke argumentere spesielt godt for om det ene er bedre enn det andre, tror det er close. Jeg har ganske bred opening range på button, men jeg pleier å dumpe de virkelig lave offsuit connectors-ene, som den du har her. Hvordan er statsene dine i PT på disse hendene? Det skal sies at om de er ca. breakeven så kan det hende du får mer action på dine andre hender pga at du spiller dem, og da er det vel bare å fortsette.

EDIT: Kanskje fordi du vil miste litt action på en kløver-river, eller et annet scarecard, med det han faktisk har er det ikke så mye som skremmer, men hadde han hatt 54s og en Q hadde kommet på river, f.eks. så hadde du tapt en del verdi...

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
Jeg tror jeg ville raiset turn, men du har gode poeng, klarer ikke argumentere spesielt godt for om det ene er bedre enn det andre, tror det er  close. Jeg har ganske bred opening range på button, men jeg pleier å dumpe de virkelig lave offsuit connectors-ene, som den du har her. Hvordan er statsene dine i PT på disse hendene? Det skal sies at om de er ca. breakeven så kan det hende du får mer action på dine andre hender pga at du spiller dem, og da er det vel bare å fortsette.

8589900[/snapback]

Tror og det er close, men raise er nok mulignes litt mer riktig. Jeg unngår vanligvis de absolutt dårligste hendene og, men dette var egentlig et unntak siden begge blindene var veldig stramme. Det lot ikke til at de skjønte at jeg bydde posisjon hele tiden heller, så jeg bare fortsatte =)

Jeg er marginalt ned på 23/24/25, men spiller dem som sagt ganske sjelden. Dette var et unntak, så tror ikke det har så mye å si. Men jeg kan tåle litt minus for å få action når jeg først har en hånd.

Ellers er det svært interessant å se på "position stats" i PT. Fra grov minus i blindene til gradvis økning i fortjeneste fra 3. pos til button.

Lenke til kommentar

Check-call, lead på turn indikerer ofte styrke. Nok særlig i dette tilfellet ettersom vi snakker om en relativt tight dude. Men det er vanskelig å ikke bli grådig og raise her.

Jeg ville også ha bydd ut pot size på flop, siden fyren har så mange folds per bet ville jeg har riska mer for å kunne få mer utteling når jeg treffer nuts på flop i den der posisjonen.

Endret av MrSifter
Lenke til kommentar
Jeg ville også ha bydd ut pot size på flop, siden fyren har så mange folds per bet ville jeg har riska mer for å kunne få mer utteling når jeg treffer nuts på flop i den der posisjonen.

8593210[/snapback]

På flop har jeg nut low :) Lette ikke etter et syn der, gitt!

Lenke til kommentar

8593210[/snapback]

På flop har jeg nut low :) Lette ikke etter et syn der, gitt!

8593518[/snapback]

Poenget var vel at jeg i slike situasjoner hvor jeg har omtrent ingenting vil by ut pot for å få mer for pengene når jeg treffer nut high.

Ser forresten ikke noe galt i preflop synet av BB med AQ. Hadde jeg visst det var deg jeg spillet mot ville jeg ha raiset, ettersom jeg vet du kan kaste en hand preflop. Men på nettet betaler du bare mer for å se en flop ute av posisjon ved å raise i den der spotn.

Lenke til kommentar
Poenget var vel at jeg i slike situasjoner hvor jeg har omtrent ingenting vil by ut pot for å få mer for pengene når jeg treffer nut high.

Ser forresten ikke noe galt i preflop synet av BB med AQ. Hadde jeg visst det var deg jeg spillet mot ville jeg ha raiset, ettersom jeg vet du kan kaste en hand preflop. Men på nettet betaler du bare mer for å se en flop ute av posisjon ved å raise i den der spotn.

8598887[/snapback]

Jeg byr jo ikke ut der for value, da min 4-outer ikke virker over-lukrativ på flop. Jeg byr primært for å ta ned pot på flop med et c-bet. (Jeg har jo selvfølgelig ikke noe imot at jeg har outs hvis Hailstorm skal finne et syn) Mitt bud på 6$ ser jeg ikke noe galt i. Det er 8$ i pot, og når jeg c-better på flop byr jeg alltid 3/4 pot. Ser ikke helt at å by hele pot her skal være noe poeng. Jeg prøver å holde bettingmønsteret mitt så nøytralt som mulig, slik at det skal være vanskeligere å sette meg på en hånd.

Syn preflop:

En typisk multitabler som meg spiller bare posisjon og kort. Dette bør Hailstorm strengt tatt ha registrert etter å ha spilt med meg lenge. Et nakent knappebud fra meg er i mine øyne en helt klar raise i BB. Han har jo den beste hånda i 90% av tilfellene, og er derfor også interessert å få mest mulig penger i pot før flop. I tillegg får han initiativet i hånda, samt muligheten til et kast preflop. Jeg kaster lett hvis han reraiser til 12$+ der. Jeg blir også nødt til å legge alle hender under AJs.

Lenke til kommentar

Jeg liker å by pot som continuation bet hele tiden, dette fordi at fiskene rundt bordet ikke bedømmer spillestilen min på hvilke hender jeg viser opp. Men i størst grad i hvordan jeg byr hender. Byr jeg sterkt er jeg en bløffer, slowplayer jeg og byr svakt er jeg tight, i deres øyne.

Jeg vil ha imaget som en løs jævel og få reraise all in med TT der, som jeg ofte får. Bare fordi de er irritert over at jeg har "stjelt" så mange potter fra dem.

Spørsmålet blir jo ikke hvorvidt det er smart å reraise deg med AQ i den spotn, jeg har reraiset deg med KJ der. Spørsmålet blir vel heller om Hailstorm kjente deg godt nok..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...