Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et spørsmål om Texas Hold'em. Hvor mange highcard teller til slutt? Bare ett eller flere? Altså: Dersom ingen har par eller noe, og følgende kort ligger på bordet: A-10-9-5-5. Blir det split uansett her? Eller teller det neste highcardet? Hvis spiller 1 har K-8 og spiller 2 har Q-8. Vinner spiller 1 da, eller blir det split?

Og hvis to spillere har flush i spar, og spar ess ligger på bordet, blir det split da?

Har en liten diskusjon om dette med en kamerat, så kan noen med peiling på poker svare på dette?

Endret av -=Martin=-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

begge spillere har 7 kort, 2 i hånd og 5 på bordet. 5 beste teller. Så second high card vinner dersom ingen har noe. Spiller med K8 vinner i det tilfellet

Angående flushen er det den med den beste flushen, enten det er 2., 3. eller 4. kort som er best. Det blir kun split dersom ingen har kort på hånden som er høyere enn det laveste flushkortet på bordet.

Endret av Darx
Lenke til kommentar
begge spillere har 7 kort, 2 i hånd og 5 på bordet. 5 beste teller. Så second high card vinner dersom ingen har noe. Spiller med K8 vinner i det tilfellet

8384875[/snapback]

Teller det videre nedover også. Slik at fift highcard kan avgjøre?

Lenke til kommentar

"The Nuts" er vel den beste hånden mulig i forhold til kortene som er tilstedet på bordet. Ligger det tre kort i samme farge på floppen er flush (såframt ikke straightflush er mulig) med A på topp "Nuts", mens hvis bordet parrer seg i løpet av de neste kortene er ikke flushen "Nuts" lenger. Det vil si; Flop: K73 i spar - "Nuts" her er A i spar + en spar til, men hvis det kommer en 7'er på turn vil 77 på hånden være "Nuts".

Lenke til kommentar
Egentlig er det en hånd som ikke kan bli slått, uansett hvilke kort som kommer, men mange bruker det også (feilaktig) om en hånd som bare leder.

8386420[/snapback]

dvs dette er ikke helt riktig. the nuts er den beste mulige hånden av de som er synlige, dvs the nuts kan forandre seg fra flop til turn til river

Lenke til kommentar

Noen som kan gi meg litt tips om når man burde trekke seg?

jeg ser at mange ikke better så mye med engang.. men så fort det er mot slutten så begynner de å bette.. høyt, Er det da man burde trekke seg, selvom du har bra kort selv, men vet at noen kan ha høyere en deg.

Lenke til kommentar
Noen som kan gi meg litt tips om når man burde trekke seg?

jeg ser at mange ikke better så mye med engang.. men så fort det er mot slutten så begynner de å bette..  høyt, Er det da man burde trekke seg, selvom du har bra kort selv, men vet at noen kan ha høyere en deg.

8417848[/snapback]

Grunnen til at de byr mer mot slutten av hånda er at da er potten større. I NL hold

em er det vanlig for mange å by mellom halve og hele potten hver runde når de byr. Du bør alltid tenke på hvor stor potten er i forhold til hvor mye du må se, og når du tenker på hvor mye du skal by.

Lenke til kommentar
Spill for å ha det gøy, det kan jo bare gå 1 vei fra starten...

8442463[/snapback]

Ikke akkurat, men du lærer mye av å bare spille med kompiser over tid, isteden for å lese pokerbøker dag inn og dag ut.

Selv vant jeg 600,- igår på kompisturnering. Det var en god følelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...