Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

8305184[/snapback]

Litt avhengig av ditt image og tidligere spill; jeg villle tatt budet til villain på flopp som ekstrem styrke eller luft, spesielt hvis du normalt sett c-better de fleste flopper. Er villain typen som kan raise en bløff hvis han tror du rører? ABC - spilleren vil vel ofte kaste til c-bet, så jeg vil være tilbøyelig til å bette ut 1/2 pot på floppen. Det kompliserer selvfølgelig ting at at det SB mot BB, og fire personer rundt bordet, så en blindehånd kan fort treffe en slik flopp. Hvis vi ser på rangen til villain vil jeg tro de hendene du er redd for ville reraiset preflopp, 99+, AQs+, mens calleranget inneholdet de fleste SC 56s/67s+, to bildekort. Jeg tror ett c-bet på flopp ville gitt deg en lettere hånd, ett call fra villain vil for meg fort signalisere en virkelig sterk hånd, en standard TAG vil raise c-bettet ditt med ett flushdrag, han vil vel også raise med en 8'er - villain vil vel også være bekymret for et drag hvis hånden hans er sårbar. Villain vil korrekt sette deg på en draghand når du kun caller floppbudet hans. Hadde han satt deg på ett overpar ville du vel raiset flopp?

 

For å oppsummere noe av rotet mitt;

Floppen burde du checkraiset eller bydd ut, det gir deg mye mer informasjon, samt at du får en lettere fold senere i hånden. På turn stinker det svakhet av budet ditt, ett overpar ville enten raiset floppen, eller bydd skikkelig for å ta ned potten på turn. Det vil være lett for en aggressiv villain å raise deg av AK/AQ her (det ville jeg gjort med en 7'er, en 8'er, en J og luft hvis jeg var på rør fra før av). På river syns jeg du burde gi opp, evt calle en svakt bud fra villain, checket ville du gjort med AA/KK/QQ for å indusere en bløff fra ett busted drag. Budet ditt oppnår kun en ting - villain vil raise hender som har deg knust, og korrekt kaste 9 høy. Du kunne tilogmed callet ett bud på størrelse med ditt på river, og kommet til showdown relativt rimelig.

 

Mine donkish/fishy 2 cents, kom gjerne med innspill - så kan vi få noen interessante hånddiskusjoner her ;)

 

Edit; Er ikke noen ekspert - alt er egne meninger og følger den linja jeg stort sett bruker når jeg spiller, og jeg spiller langt ifra korrekt/bra nok til at jeg kan komme med noen "ekspertuttalelse". Så jeg håper ikke jeg har trukket deg på tåa MrSifter. Fortsett gjerne med noen flere hender - det er moro å analysere og å se andres tanker om forskjellige spill, det er vel sånn vi lærer hele gjengen! :)

Endret av Pjokk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nice analyse pjokk. Jeg tror også jeg ville cbettet floppen. Du sier du c/c-er for å ikke bygge en stor pott med A høy, men jeg tror den ville blitt mindre hadde du budt. Du får ingen info av "blikksyne" (hva er det? Å calle kjapt?), du får bare se et kort til. Dersom du vanligvis cbetter, og du nå c/c.er, gir du derimot ut mye informasjon.

 

Også, er det etter boken å raise et busted flushdraw på river?

Lenke til kommentar
Også, er det etter boken å raise et busted flushdraw på river?

8307516[/snapback]

Hvilken bok? :p

 

Med reads og/eller ett tableimage som tilsier at jeg slowplayer mye så kan jeg kanskje finne på å dra en tvilsom riverbløff, men det er kun mot motstandere jeg er 100% sikker på følger med. Kanskje mot en dårlig LAG som jeg vet fyrer tre kuler i hver eneste pott. Riverraiset i denne situasjonen er vel heller ikke stor nok til å være en bløff, så A høy er slått i 99% av tilfeller - ihvertfall gitt at villain er TAG - og til syvende og sist er det sjelden A høy er noe man kan calle med på river. Det som suger litt i denne situasjonen, etter min mening, er manglende c-bet ute av posisjon. Det gjør hånden ekstrem vanskelig å spille - og min linje ville her vært mer; C-bet flopp fold til raise, check turn fold til bud, checkfold river, evt calle ett lite riverbud. med den linja ville en slowplaying villain gitt deg muligheten til en billig showdown. Om ikke annet så er det ikke allverden å calle et 1/2 potbud på river, det er relativt mye billigere informasjon enn bud alle streets. I denne situasjonen har en tenkende villain spilt hånden svært bra - og satt hero på to høye kort eller ett høyt par, og vet at verdien på hero's hånd er marginal - og spiller sitt hus deretter (eneste hånden som slår villain er JJ).

 

Her er mitt forslag til tema; Slowplaying? Når og hvorfor - og med hvilke hender? Her har jeg antageligvis en lekkasje i mitt spill, jeg slowplayer for lite, og får for lite verdi i enkelte tilfeller tror jeg. Som de sier på 2+2; "Raise that shit up!". Omtrent de eneste tilfellene jeg slowplayer er med fire like eller straightflush, og ett og annet hus. Nå er jo det en fordel å spille "fort" i Omaha, mens Hold'em har jeg en tendens til å få litt for lite verdi ut av monsterhendene mine :hmm:

 

Edit: Skal finne fram en hånd fra en turnering som jeg spilte rimelig tvilsomt, og som irriterer meg grenseløst ennå - så har vi noe mer å plukke på. (Villain gjorde ett marginalt call på river, men det var ett bra call...)

Endret av Pjokk
Lenke til kommentar

Deepstackturnering på Stars; 1238 påmeldte, utbetaling til 130 plasser, vi er nå ca 65 igjen. Har sitti på bordet sammen med villain (hunner) siden bobla (ca halvannen time tipper jeg), men vi har ikke vært i noen store potter, etpar bittesmå potter hvor den som har bydd først har tatt potten. Villain har spilt tight, og hatt omtrent den samme stacken siden jeg kom på bordet. Jeg har vunnet noen flippaments mot shortstacks i bobleperioden, og dro en medium pott med AA mot QQ. Har spilt tight hele turneringen igjennom, fram til bobla sprakk, etter det begynte chas2148 og gire opp stjelingen preflopp, så jeg tok en del flopper hvor jeg raiset ethvert bud han kom med, hvorpå han skrev i chatten "one more time - and I'll go allin". Roet ned situasjonen med å vise A8 neste gang jeg raiset floppbudet (for å forsøke og opprettholde ett tight image). Floppen var 887 med flushdrag. Grunnen til at hånden under irriterer meg spesielt; hunner har kastet til preflopraisene mine når jeg har hatt SB og han BB, og jeg har gitt noen walks. Det i tillegg til at jeg har hatt litt hender, og giret opp aggressiviteten betraktelig siden bobla, burde gitt meg en pekepinn om å roe det ned igjen. Premiestrukturen er også usedvanlig bratt, med nesten 3000$ på førsteplass, og over 100$ først blant de siste ni. Fikk vel noe sånt som 35$ for 49. plass etter åtte timers spilling. (5000 i startstack, blinds 10/20 og 30 minutter levels, mest geniale turneringsstrukturen ever...)

 

Så til hånden;

 

POKERSTARS GAME #8625035791: TOURNAMENT #43327751, $10+$1 HOLD'EM NO LIMIT - LEVEL XIV (1500/3000 ante 150) - 2007/02/25 - 19:34:29 (ET)

Table '43327751 119' 9-max Seat #4 is the button

Seat 1: RaisePot (117656 in chips)

Seat 2: Pena-san (123226 in chips)

Seat 4: chas2148 (66330 in chips)

Seat 5: TPT_Pjokk (113709 in chips) Hero

Seat 6: hunner (132804 in chips) Villain

Seat 7: nemo7 (133040 in chips)

Seat 8: jdmast (155560 in chips)

Seat 9: kingfish1941 (249264 in chips)

TPT_Pjokk: posts small blind 1500

hunner: posts big blind 3000

*** HOLE CARDS ***

Dealt to TPT_Pjokk [Ac 8c]

nemo7: folds

jdmast: folds

kingfish1941: folds

RaisePot: folds

Pena-san: folds

chas2148: folds

TPT_Pjokk: calls 1500

hunner: raises 6000 to 9000

TPT_Pjokk: calls 6000

 

Limper sjelden med ett ok ess fra SB - men det var på tide å roe ned litt, samt at jeg ville skjule håndstyrken litt. Men så burde jeg antageligvis kastet til raiset hans, det var første gang han raiset en limp fra noen når han satt i en av blindsa...

*** FLOP *** [5c 9s 2s] Pott 19200

TPT_Pjokk: checks

hunner: bets 9000

TPT_Pjokk: calls 9000

Etter alt snakket om raisene mine på floppen fant jeg ut at en ny strategi på bløffingen var å foretrekke - samt at floppen gir rom for endel drag som kan bløffes på om de treffer, og gitt at jeg antok rangen til villain for preflopraise lå på noe sånt som 88+/AJ+ trodde jeg ikke helt jeg kunne få ham av her.

*** TURN *** [5c 9s 2s] [Ad] Pott 37200

TPT_Pjokk: checks

hunner: bets 12000

TPT_Pjokk: raises 18000 to 30000

hunner: calls 18000

Drittkort! Det var ett av de kortene som virkelig burde forandret planen min for hånden, for nå har jeg tross alt en hånd det er verdt å prøve å få en billig showdown på, og hadde han hatt ett bra par på hånden hadde jeg faktisk den beste hånden for øyeblikket. Hater raiset mitt her, selv om det var planen på floppen burde jeg bare callet for å holde potten på ett rimelig nivå nå som jeg faktisk hadde en hånd.

*** RIVER *** [5c 9s 2s Ad] [6s] Pott 97200

TPT_Pjokk: bets 40000

hunner: calls 40000

*** SHOW DOWN ***

Her treffer flushkortet, så hadde jeg callet på turn hadde dette budet ikke stinket så jævlig. Han bruker nesten hele timebanken på 90 sekunder før han caller, og jeg har gjort en marginal hånd om til en bløff som kostet meg turneringen. Budet kunne fungert dersom jeg hadde callet turn, men med raiset mitt sa jeg vel klart fra at jeg hadde ett ess, så jeg er rimelig sikker på villain hadde checket bak på river om jeg hadde checket (ingen av oss hadde en god nok kicker til at ett bud kunne forsvares...).

TPT_Pjokk: shows [Ac 8c] (a pair of Aces)

hunner: shows [Ah Tc] (a pair of Aces - Ten kicker)

hunner collected 177200 from pot

TPT_Pjokk said, "nh"

*** SUMMARY ***

Total pot 177200 | Rake 0

Board [5c 9s 2s Ad 6s]

 

Bare for å gjøre ting komplett skriver hunner i chatten at han var forferdelig usikker på om jeg hadde flushen, men raiset mitt på turn gjorde at han fant ett call, siden han antok at jeg hadde et svakt ess som jeg ikke trodde jeg kunne vinne med. GG hunner! Han dro iland en av de to første plasseringene - orket ikke følge med lenger, da var det mandagsmorgen nærmere seks, så chipsene mine ble i det minste vel brukt. Røyk ut noen hender etterpå da jeg pushet fra cutoff med A9s (hadde ca 8 BB's igjen), og BB fant ett call med AT. Men på det tidspunktet var vel imaget mitt som en tight spiller godt over til maniac på tilt etter å ha tapt en stor pott :whistle:

 

Tanker/innspill på hånden mottas med takk, rimelig donkish å rote seg bort i en så stor pott i blindespill med marginal hånd! Hadde vært greit å tenke litt på hva en driver med mens man spiller en hånd....

Endret av Pjokk
Lenke til kommentar
Også, er det etter boken å raise et busted flushdraw på river?

8307516[/snapback]

 

og mitt kjennskap til spilleren sier at han ikke ville gjort den bluffen der på river med et busta flushedrag.

 

----

 

Skal prøve å se om jeg klarer å "svare" på det meste.

Floppen,

Helt enig i at jeg nok ville ha fått mer informasjon gjennom en lead på flop. Men jeg er 95% sikker på at jeg er i front her, jeg ser ikke for meg at jeg får en syn i BB med uansett pocket pair. Kanskje med 22, 33 e.l.

Derfor check-syner jeg for value, også får og kunne checke turn og få en check bak meg. Lead på flop og check turn vitner fort om continuation bet på et bord man misset.

Mens check flop og lead på turn i mine øyne vitner om styrke her.

 

Turn,

For meg er det irrelevant om budet mitt stinker svakhet. Fordi jeg ikke byr for å vinne potten, jeg byr for value mot flushedrag (ja jeg vet jeg ikke priser det ut) og for informasjon, og for å kontrollere potsize og se riverkortet billig.

Jeg byr ut her for informasjon fordi jeg mistenker at BB har noe, slik jeg kjenner BB vil han ikke raise et syver-par, to store kort som AQ eller lavere pocket.

 

River byr jeg for å få han til å kaste et syverpar.

 

 

Veldig kult hvis prytzern sjøl kommenterer :D

 

 

Ang. slowplaying.

På nettet mot uberdonkeys fastplayer jeg hele tiden, rett og slett fordi de aldri har sett det før :p

 

Det jeg gjør når jeg har en monster er å prøve å representere noe medium bra, la oss si jeg har AA og flop kommer AT2 off. Her vil jeg som oftest prøve å representere AK, KK eller QQ avhengig av hva jeg setter motstanderen på for å få hun/han til å bløffe meg av en hand eller å valuebette.

Lenke til kommentar

Pjokk, tenkte først at jeg likte limpen, men så at han antakelig vil raise og du vil kanskje fortsatt ha best hånd, men du mister initiativet, og du har ikke posisjon. Jeg tror faktisk jeg folder til raisen om jeg limper, ellers liker jeg raise og fold til reraise. Hvis du tror han vil raise uansett liker jeg limp, og ser ingenting galt med en openfold.

 

På floppen as played: c/c er litt problematisk, selv om det kan virke som det lureste ved at du ikke blir spilt ut med best hånd: du får ingen info, og potten gror. Han kunne raiset deg med luft, han kunne budt med luft, eller han kan ha deg så utrolig, og det er ingen måte du kan vite det på. Samtidig kan han også spille tilbake på deg enkelt ved å bare raise deg om du byr, og om du går for en c/r, skal du følge opp på turn om han caller og turn er blank?

 

På turn as played: C/C eller b/f. Liker ikke C/r her. Nå har du jo, som du selv sier, showdown value, men du vil gjøre det billigst mulig. 12000 er ideelt å bare calle, og er mindre enn jeg tror jeg ville budt om jeg skulle budt ut selv. Bare call.

 

På river: elegant blockbet, han raiser deg neppe med mindre enn en flush (kanskje en og annen bløff, hvor mye han tør det får du avgjøre). Liker det, ellers er c/c helt standard, etter din c/r er han kanskje redd for å by, noe som er veldig fordelaktig for deg. Jeg tror kanskje jeg ville c/c-et, egentlig, men det er litt vanskelig å si sånn i ettertid.

 

Moral: Å være ute av posisjon er bare trøbbel.

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
Også, er det etter boken å raise et busted flushdraw på river?

8307516[/snapback]

 

og mitt kjennskap til spilleren sier at han ikke ville gjort den bluffen der på river med et busta flushedrag.

 

----

 

Skal prøve å se om jeg klarer å "svare" på det meste.

Floppen,

Helt enig i at jeg nok ville ha fått mer informasjon gjennom en lead på flop. Men jeg er 95% sikker på at jeg er i front her, jeg ser ikke for meg at jeg får en syn i BB med uansett pocket pair. Kanskje med 22, 33 e.l.

Derfor check-syner jeg for value, også får og kunne checke turn og få en check bak meg. Lead på flop og check turn vitner fort om continuation bet på et bord man misset.

Mens check flop og lead på turn i mine øyne vitner om styrke her.

 

Turn,

For meg er det irrelevant om budet mitt stinker svakhet. Fordi jeg ikke byr for å vinne potten, jeg byr for value mot flushedrag (ja jeg vet jeg ikke priser det ut) og for informasjon, og for å kontrollere potsize og se riverkortet billig.

Jeg byr ut her for informasjon fordi jeg mistenker at BB har noe, slik jeg kjenner BB vil han ikke raise et syver-par, to store kort som AQ eller lavere pocket.

 

River byr jeg for å få han til å kaste et syverpar.

 

 

Veldig kult hvis prytzern sjøl kommenterer :D

 

 

Ang. slowplaying.

På nettet mot uberdonkeys fastplayer jeg hele tiden, rett og slett fordi de aldri har sett det før :p

 

Det jeg gjør når jeg har en monster er å prøve å representere noe medium bra, la oss si jeg har AA og flop kommer AT2 off. Her vil jeg som oftest prøve å representere AK, KK eller QQ avhengig av hva jeg setter motstanderen på for å få hun/han til å bløffe meg av en hand eller å valuebette.

8312153[/snapback]

 

I AK-hånda, ja det kan hende du er foran nå, men hvorfor vil du ikke by og ta potten 95% av tiden? Er ikke det et flott resultat når man tross alt bare er litt foran? Du har ikke et par engang... Det er mange turnkort du ikke vil se, ikke bare fordi de kan gi motstanderne bedre hender, men fordi motstanderne dine kan by på din svakhet uansett turn og du aner ikke hva den Q-en, J-en (fyller straighten), eller kløveren faktisk hadde å si for motstanderen din hvis han plutselig stabber etter potten på turn. Du gjør motstanderens posisjonsfordel MYE større og dine egne beslutninger så mye vanskeligere.

 

Du argumenterer for at lead på floppen og check på turn vitner om svakhet, men om du får call på floppen er du jo antakelig bak, og da går potten til motstanderen med minimal kostnad for deg, i stedet for at du skal calle ham, og så by inn i ham på turn, . Tror du ikke han caller med de fleste overpar og alle åttere da?

 

Hele den "Spille AK høy for value"-greia stemmer ikke for meg... By, ta den, hvis ikke, så skrev du selv at fyren spiller "etter boken", mest sannsynlig har han da AK slått, hvis han ikke har T9 (som fyller straighten på turn, og DA begynner du å by for value? ikke for å representere noe, men for value?), eller to kløver.

 

At du caller på river mot en spiller du sier "spiller etter boka" er også ganske rart. I hvilken bok står det at man skal bløffraise river inn i en som har budt på de to siste kortene med fullstendig luft?

 

PS: Det er ikke meningen å være krass, det er meningen å være konstruktivt kritisk, håper ingenting jeg har sagt støter noen, det er isf ikke meningen, meningen er å bli bedre ved å diskutere hender :)

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Er forsatt litt sur siden i går. Spilte helt greit i starten, litt opp og ned. Så begyner folk å gå ut, uten at jeg får særlig mye av chipsa dems, så når det er tre igjen har jeg klart minst. Men bestemte meg for å spille agresivt og stjele mest mulig blinds, da det hadde begynt å bli store. Hadde stor suksess med taktikken, og var chippie etter bare 10-15 hender. Så ryker første mann ut, til meg. Så det jeg meg igjen og en annen. Jeg har 2/3 av chipsa når han går all in. Jeg caller med KJ, han viser 44. Flop: 6-8-9, turn: J, river: 4(!!). Han hadde 4.5% på turn til å vinne!! Jeg tilta etter den handa, og havna på andre:/

Lenke til kommentar
Pjokk, tenkte først at jeg likte limpen, men så at han antakelig vil raise og du vil kanskje fortsatt ha best hånd, men du mister initiativet, og du har ikke posisjon. Jeg tror faktisk jeg folder til raisen om jeg limper, ellers liker jeg raise og fold til reraise.  Hvis du tror han vil raise uansett liker jeg limp, og ser ingenting galt med en openfold.

8313912[/snapback]

Er enig at jeg burde kastet til solid/tight villains raise preflop. Spesielt siden det er første blindhånda han raiser preflop på halvannen time, rangen hans har meg enten knust, eller i trøbbel med et par høyere enn min 8'er. Med unntak av enkelte miniraiser preflop, har jeg hele turneringen spilt raise, reraise eller fold preflop. Første hånden jeg coldcaller ett raiser preflop, og det er rimelig svakt spill etter min mening. (Cashgame blir litt annerledes enn turnering her...) Hadde også spilt og vunnet rimelig mange potter de siste orbits, så imaget mitt var vel også rimelig LAGish, men som det noenganger blir når man vinner litt for mange potter... Hadde jeg stoppet opp og tenkt over situasjonen ett lite øyeblikk - var vel på en form for "tilt" etter for mange hender som gikk min vei. Snodig variert spill blir ofte bare dårlig spill for min del... ;)

 

På floppen as played: c/c er litt problematisk, selv om det kan virke som det lureste ved at du ikke blir spilt ut med best hånd: du får ingen info, og potten gror. Han kunne raiset deg med luft, han kunne budt med luft, eller han kan ha deg så utrolig, og det er ingen måte du kan vite det på. Samtidig kan han også spille tilbake på deg enkelt ved å bare raise deg om du byr, og om du går for en c/r, skal du følge opp på turn om han caller og turn er blank?

8313912[/snapback]

Jeg tror et feelerbet på 1/2 - 2/3 pot hadde vært en bedre linje, svakt å c/c flop - her skulle jeg igjen være litt "variert" og vente med bløffen til turn. Villain har spilt tight - og var vel mer på den passive siden, så det er ikke sikkert han hadde raiset med, og på den måten kunne jeg kanskje "fjernet" litt av ulempen ved å være ute av posisjon?! Og blir jeg raiset har denne villain gjerne ikke trash.

 

På turn as played: C/C eller b/f. Liker ikke C/r her. Nå har du jo, som du selv sier, showdown value, men du vil gjøre det billigst mulig. 12000 er ideelt å bare calle, og er mindre enn jeg tror jeg ville budt om jeg skulle budt ut selv. Bare call.

8313912[/snapback]

Faktisk så tror jeg esset var det verste kortet som kunne falle for meg, planen var c/r når jeg begynte hånden, så jeg fulgte opp planen uten å se på hva som faktisk falt av kort. En murstein her, så hadde det vel gått check check, og da hadde riverbløffen på flushkortet hatt større sannsynlighet for å fungere. Enig c/c mot passiv villain.

 

På river: elegant blockbet, han raiser deg neppe med mindre enn en flush (kanskje en og annen bløff, hvor mye han tør det får du avgjøre). Liker det, ellers er c/c helt standard, etter din c/r er han kanskje redd for å by, noe som er veldig fordelaktig for deg. Jeg tror kanskje jeg ville c/c-et, egentlig, men det er litt vanskelig å si sånn i ettertid.

8313912[/snapback]

Her er jeg litt uenig, budet gjør hånden min om til en bløff i en situasjon hvor jeg burde tatt en gratis showdown. Gitt villains passive spillestil og min checkraise på turn, tror jeg han hadde checket bak siden flere drag kan ha truffet meg, og at kickeren på esset hans er marginal. Eneste calleren vil vel være en hånd som slår meg?!

 

Moral: Å være ute av posisjon er bare trøbbel.

8313912[/snapback]

Moral; slutt å spill fra SB uten AA/KK/QQ :p

Posisjon har alt å si, og A8s mot solide villains i blindekrig er ikke å anbefale spilt.

 

Takker for bra analyse, sitter for tiden mye i PT og sjekker hva jeg egentlig driver med med tapshender, interessant å se hvor mye talentløse spill en har drivi med i perioder, penger å tjene på lekkasjeplugging ;)

 

Ang. slowplaying.

På nettet mot uberdonkeys fastplayer jeg hele tiden, rett og slett fordi de aldri har sett det før :p

 

Det jeg gjør når jeg har en monster er å prøve å representere noe medium bra, la oss si jeg har AA og flop kommer AT2 off. Her vil jeg som oftest prøve å representere AK, KK eller QQ avhengig av hva jeg setter motstanderen på for å få hun/han til å bløffe meg av en hand eller å valuebette.

8312153[/snapback]

Mot aggressive villains vil jeg ofte by sterkt på flop, svakt på turn, bare for å få de til å raise med noe trashy midtpar, spesielt set har en tendens til å betale noe vanvittig tidlig i turneringer hvis du bare spiller de kjapt nok, nok av spillere som ikke for alt i verden kaster AJ med A72 rainbow. Alltids endel som blir forundret når du viser 77 og alle pengene har gått inn på flop :D

Lenke til kommentar

Hadde noen "morsomme" hender i 5-5 laget i natt :)

 

Vi er firehanded.

Jeg har AA, det er raise på 30 fra cutoff og en blind raise fra button (kanskje til 70). jeg syner. Cutoff reraiser til circka 150 og button går all in for mindre en budet (fortsatt blind!). Jeg syner.

 

flop kommer K62 (husker ikke korrekt). Jeg byr ut 250. Syn fra cutoff. Turn kommer Q og jeg byr ut 400, syn fra CO. River kommer J og jeg byr 500 som blir synt.

 

Cutoff viser AK (ja, dårlig syn på river) og button viser 22(!)

 

Enda en raise fra CO, jeg i SB reraiser til 50 med JJ. Flop kommer JK5. jeg byr 75 og får syn. Turn kommer A, jeg byr 150 og for en dobling mot meg. Jeg går all in og CO syner raskt og flipper opp AA.

5 på river btw.

Endret av MrSifter
Lenke til kommentar

Hadde en liten diskusjon under poker kvelden i går:

 

Det lå flush på bordet (alle 5 kortene var i hjerter) 2 spillere var med begge to hadde en hjerter på handen. den ene personen hadde høyere hjerter enn den andre, men de kortene de hadde på handen var mindre en alle de 5 på bordet...

 

Jeg mener at det blir splitt pot, siden de bruker de 5 kortene på bordet for og lage en poker hånd, er det rett :hmm:

Lenke til kommentar
Hadde en liten diskusjon under poker kvelden i går:

 

Det lå flush på bordet (alle 5 kortene var i hjerter) 2 spillere var med begge to hadde en hjerter på handen. den ene personen hadde høyere hjerter enn den andre, men de kortene de hadde på handen var mindre en alle de 5 på bordet...

 

Jeg mener at det blir splitt pot, siden de bruker de 5 kortene på bordet for og lage en poker hånd, er det rett  :hmm:

8382922[/snapback]

du bruker de 5 beste kortene, uavhengig av om alle er på bordet eller ikke.

 

dvs: for at de skal splitte så må begge ha en lavere hjerter enn det laveste på bordet.

Lenke til kommentar
Hadde en liten diskusjon under poker kvelden i går:

 

Det lå flush på bordet (alle 5 kortene var i hjerter) 2 spillere var med begge to hadde en hjerter på handen. den ene personen hadde høyere hjerter enn den andre, men de kortene de hadde på handen var mindre en alle de 5 på bordet...

 

Jeg mener at det blir splitt pot, siden de bruker de 5 kortene på bordet for og lage en poker hånd, er det rett  :hmm:

8382922[/snapback]

Det er split pot

Lenke til kommentar
Lol, tre stykker til assistanse samtidig :p

8383007[/snapback]

Ingen skal få muligheten til å si at brukerne her ikke er hjelpsomme :grin:

 

 

Fant en nettside med ett godt utvalg av bra artikler/diskusjoner på 2+2 - alt fra helt grunnleggende til artikler om floating, varians og alt annet en kan ønske seg. Mye godt stoff - og mange interessante diskusjoner. Istedenfor å legge ut linken, legger jeg ved sida som dokument, tror ikke denne linken lever i all evighet, men det gjør nok trådene på 2+2...

 

 

2_2.NL.Anthology.v1.htm

Endret av Pjokk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...