Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et spørsmål som jeg håper noen kan svare meg på.

Vi var noen kompiser som satt og spilte poker i går kveld da en gikk all in. To andre, som hadde mer chips, fulgte med og satset videre i en side pot. Han med minst chips vant og det var litt uklart om side poten skulle deles eller tilfalle han av de som satset som hadde de beste kortene.

 

Vi fant ut at det måtte være logisk at han som hadde de beste kortene av de to fikk side poten, men er veldig usikker på om det var rette måten. Noen som kan fasiten på dette?

 

Et spørsmål til :) Hvis f eks jeg øker med 50 og en øker med 100. Kan jeg da reraise han i samme runden til f eks 200? Tror selv ikke at det er lov, men mener å ha sett at de gjør det på High Stakes Poker TV-serien.

Lenke til kommentar

Si at vi har spiller A,B,C og D.

A går all-in med sine 200

B går også all-in, syner A's 200 og høyner med 300

C folder

D Syner 500

 

Hvis A vinner, så vinner har potten på 600 (200 x 3 spillere), mens sidepotten på 600 (300 x 2 spillere) blir gitt til den som har best kort av spiller B og D. Uansett om spiller A har bedre hånd enn spiller B\D. Poenget er at man ikke kan vinne mer enn hva man satser, pr. spiller som syner.

 

Reraising er slik du beskriver er jeg vant til at er lov. (Hold'em NL)

Lenke til kommentar

spiller på purple louge, en prima client, spiller 2.5 $ tournameter og mine siste 15 all-ins har jeg motstanderen min truffen runner runner straingt eller runner runner flush,

 

for en stund siden vant jeg 255$ på en freeroll, og etter det virker det som om jeg bare taper :S

akuratt som om de som eier clienten har fixa gamet så jeg tape etter at jeg vant.

 

finnes det noen slike tilfeller ? eller er jeg bare veldig uhelig ?

Lenke til kommentar
spiller på purple louge, en prima client, spiller 2.5 $ tournameter og mine siste 15 all-ins har jeg motstanderen min truffen runner runner straingt eller runner runner flush,

 

for en stund siden vant jeg 255$ på en freeroll, og etter det virker det som om jeg bare taper :S

akuratt som om de som eier clienten har fixa gamet så jeg tape etter at jeg vant.

 

finnes det noen slike tilfeller ? eller er jeg bare veldig uhelig ?

8074157[/snapback]

Helt vanlig! Husk at selv om du har AA preflop er du fremdeles ikke mer enn 80% favoritt over to tilfeldige kort... Så når du skal se hvorvidt du har "uflaks" eller ikke, må du ta det over en laaang tidsperiode. Ikke lenge siden jeg i løpet av en times tid hadde AA fire ganger - hvor alle var allin preflop som 80% favoritt - jeg tapte alle. Men det er en del av spillet, også vet jeg at statistisk så burde jeg vinne med AA resten av måneden, så jeg er fornøyd nok :)

Lenke til kommentar

Jeg ble helt sykt hekta på Texas Hold'em i helgen! Var på hyttetur og lærte spillet. Ekstremt gøy! :D

 

Hvor kjøper jeg en pokerkoffert? Har sett at Clas Ohlson har en til 300 så vidt jeg husker; andre forslag i samme prisklasse?

 

 

 

Andre og siste spm: Er BlackJack en pokervariant?

Lenke til kommentar
Jeg ble helt sykt hekta på Texas Hold'em i helgen! Var på hyttetur og lærte spillet. Ekstremt gøy! :D

 

Hvor kjøper jeg en pokerkoffert? Har sett at Clas Ohlson har en til 300 så vidt jeg husker; andre forslag i samme prisklasse?

 

 

 

Andre og siste spm: Er BlackJack en pokervariant?

8090938[/snapback]

BlackJack har ingenting med poker og gjøre.

Lenke til kommentar
Så mener kanskje at man burde opprette en ny tråd for hver gang man skal skrive noe ang poker?  :dontgetit:

7986989[/snapback]

 

nei jeg mener at helt vanlige folk skal lage disse "offisielle" trådene. ja denne er smekkfull, og det er bra at alt er samlet, men ater bare dette med "den store og offisielle tråden som JEG har laget!"

Lenke til kommentar
Så mener kanskje at man burde opprette en ny tråd for hver gang man skal skrive noe ang poker?  :dontgetit:

7986989[/snapback]

 

nei jeg mener at helt vanlige folk skal lage disse "offisielle" trådene. ja denne er smekkfull, og det er bra at alt er samlet, men ater bare dette med "den store og offisielle tråden som JEG har laget!"

8091230[/snapback]

Hvorfor poster du her? Du er irritert over noe som er helt latterlig, og som ingen av oss bryr oss om. Lag heller en ny tråd i tilbakemeldinger-delen av forumet.

Lenke til kommentar
Hva er "straddle"?

De bruker det ordet ofte i feks High Stakes Poker episodene..

"1200 dollar live straddle is back on" ??

8095728[/snapback]

Det er som en ekstra blind. I High stakes er blinds på 300/600, så når de har en live straddle vil det si at personen til venstre for big blind poster dobbelt av big blind. Da får man tre blinds, small blind (300), big blind (600) og straddle (1200). Det gjør at potten blir større i utgangspunktet, så det blir mer action.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...