Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Medrakil?

Så du mener at folk blir dårlige av å se på proene?

skjønner ikke hva du mener :)

7901376[/snapback]

han gjorde det enkelt for seg selv ved å ikke begrunne hvorfor. Allikevel er jeg til en viss grad enig. Du kan ikke spille mot amatører som du spiller mot en pro. Eksempelvis ville de ikke bløffet på samme måte mot amatører, fordi de med større sannsynlighet vil calle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig, men jeg ser ikke nødvendigvis på hvordan de bløffer, reraiser etc. Ser mer på hvilke kort de spiller med, hvordan de reagerer på floppene og i hvilke posisjoner de sitter i når de gjør disse.

+ Selvfølgelig at jeg syns det er underholdendes.

Lenke til kommentar
jeg tenkte på ca. 10-11 ptBB som oppnåelig for NL200

Nei, det er det nok ikke. Kanskje for aba20, heh, men jeg tviler, nesten. Jeg tviler på at du klarer å holde deg på 9 ptBB særlig mye lenger, også. Prøv 30 k nye på samme nivå - såfremt at du ikke finner det lønnsomt å flytte opp (nettopp derfor er det vanskelig å bevise sånne teorier..)

Lenke til kommentar
Skjønner. Amatørene er dumme nok til calle så du burde nok endre spillestillen når du spiller med dem.

:)

7902254[/snapback]

Det jeg tenkte på var at proffene gjør veldig mange syke spill som kan være bra fordi de er begrunnet på bra tenkning i mange nivåer, som vi som ser på ikke får innsikt i. Vi ser bare "og så kom det en toer på river og så bød han $50 000 med 6 høy og så folda han andre", og det å prøve å kopiere det kan jo få litt konsekvenser ;) En annen ting er starthendene de spiller, det virker jo som om de spiller alt, og er med eller raiser sånn basert utifra hva de har lyst til akkurat da, men det ligger nok mye bak det og...

jeg tenkte på ca. 10-11 ptBB som oppnåelig for NL200

Nei, det er det nok ikke. Kanskje for aba20, heh, men jeg tviler, nesten. Jeg tviler på at du klarer å holde deg på 9 ptBB særlig mye lenger, også. Prøv 30 k nye på samme nivå - såfremt at du ikke finner det lønnsomt å flytte opp (nettopp derfor er det vanskelig å bevise sånne teorier..)

7904025[/snapback]

Var en diskusjon om det på 2+2, da ble 10ish trukket fram som det de beste i SSNL (NL100 og NL200) oppnådde. Har dog ikke link, husker ikke hvem som sa det, og søkefunksjonen på 2p2 gir enten en million treff eller ingen, virker det som, så jeg kan ikke backe det opp med noe.. Det var i hvert fall det jeg trodde, og fortsatt tror at de beste klarer. Jeg har nok hatt det ganske bra mtp varians-"medvind", men tror ikke jeg ligger så langt unna det jeg klarer å opprettholde over masse tid hvis motstanden der jeg spiller fortsetter å være like soft. Men som du sa, jeg har jo et ønske om å flytte opp...

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Dårlig helg for poker. Hver gang jeg treffer toppair, har noen to par eller settet. Vet ikke hvor mange ganger iløpet av helga jeg har treffi to par på flop, og tapt på river. Ned ca 100$ på nett. På fredagspokeren var det ganske shorthanded, var 7 som spilte. Gikk fint i starten, var chippie etter ca en time. Så kommer en hand hvor jeg limper fra lille blind med KJ, treffer J på flop, men satser halv pot, blir re-raisa til pot, etter lang tenke pause caller jeg. Turn viser K, jeg checker for å legge en trap, han går direkte all-in. Han er ca halve stacken av meg, og jeg caller. Han viser AA mot min KKJJ. Han har fire outs til river, da han kan treffe to ess, eller to damer(så han traff straight, men to damer var gått i andres holecards). Selvsagt treffer han dame, og straight.

Hard slag på stacken og hodet mitt. Og når jeg caller en all in preflop med AKs, og han som gikk all in viser 74os, og treffer 7 på flop, jeg ingenting, var tilten komplett og stacke liten = jeg ute iløpet av 3-4 minutter.

Lenke til kommentar

Fikk AT, flop: AAJ. Jeg går all in, han caller og viser QQ. Turn: Q, River: Q!! Det værste jeg har sett. Så rett etter får jeg QQ, er veldig short fra handa jeg nevnte før, går all in preflop, får call av AA, som treffer A på flop.

Stygg dag..

Lenke til kommentar
poker er gøy det, men jeg blir så lei av alle som starter tråder med "her kan alle i hele vide verden diskutere, i min tråd, den er offisiel også!" jeg måtte bare få det ut.

7986679[/snapback]

Det er håpløst om alle skulle lage en ny post hele tida angående poker. Tror trådstarter gir faen i om han blir "trådstarter for en stor tråd" eller ei, tror det er heller du som tror det. Denne tråden er høyest nødvendig.

Lenke til kommentar
poker er gøy det, men jeg blir så lei av alle som starter tråder med "her kan alle i hele vide verden diskutere, i min tråd, den er offisiel også!" jeg måtte bare få det ut.

7986679[/snapback]

hva mener du ? er jo bedre å ha 1 stor pokertråd enn hundre små da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...