Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Så lenge ikke du putter på penger kan du bare oppgi data du finner på når du registrerer deg. Eneste du må ha er en gyldig epostadresse. Vær bare forsiktig med å tro at du er god selv om du vinner mange lekepenger. Jeg har noen millioner lekepenger på en Party Poker-konto, men i ordentlige pengespill går jeg så vidt i 0.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har spilt det opp... satte inn småbeløp for lenge siden.. Satte inn $500 som jeg hadde vunnet opp og hadde på netellerkonten på pokerroom 1. oktober '06, det var da jeg begynte å spille litt seriøst..

7825237[/snapback]

Du burna bort 9000 $ ?:p

7826100[/snapback]

Eh, nei, jeg har vunnet 9k.

Lenke til kommentar
Har spilt det opp... satte inn småbeløp for lenge siden.. Satte inn $500 som jeg hadde vunnet opp og hadde på netellerkonten på pokerroom 1. oktober '06, det var da jeg begynte å spille litt seriøst..

7825237[/snapback]

Du burna bort 9000 $ ?:p

7826100[/snapback]

Eh, nei, jeg har vunnet 9k.

7826834[/snapback]

Åja, "Spilt det opp", tenkte at det var borte liksom :p

Lenke til kommentar

fikk for første gang dollars på en pokerklient i går.. Da min bror gav meg 18 dollar på Pokerstars...

Valgte å ta sjangsen på Sit & Go - turneringer med buy-in $3,00 + 0,40 (Turbo, 10 spillere)

Første gikk ikke så bra, men da jeg spilte min andre derimot, så satt jeg bra, spilte tight-agressive, og hentet en god del potter, Når blinds kom opp i betydelig størrelse var jeg ute å stjal en del blinds, stor verdi fra både blinds og anter...

Når jeg var i penga så var det egentlig bare å roe litt ned, men ikke bli passiv..

Jeg klarte meg bra, og vant turneringen, 15,00 $ inn på bankroll.

Sendte litt penger tilbake til min bror, og spilte en til Sit & Go.. Der røk jeg plassen før penga..

Det som overrasker meg med stars er at på disse turneringene er nivået utrloig lavt, så f.eks en fyr som callet en all-in med 27off.. er det mulig?

Selv om det da er lett å bli fristet til å calle det meste av pottene denne typen folk er med i, så vil jeg anbefale å vente på kort, for du vet aldri når da faktisk har kort, for det kan jo alltids skje..

spilt en turnering i dag også, den gikk ikke så bra, fin start, men ble gullet ut på river når det var 5 stk igjen...

Bankroll nå: 15,50$ :p vet at det ikke er mye, men første gang jeg spiller no annet enn funmoney/freerolls på nett, så er fornøyd, og koser meg egentlig litt :)

Satser på en ny Sit & Go nå... update kommer

Lenke til kommentar

gikk dårlig i sit and go turneringen.. Hadde JT, chekcket inn fra BB... Flop 389 SB checker..

Jeg better 4xBB, som er nesten halve stacken, fold, fold, Allin fra SB, jeg caller, han har Q9...

Ingen hjelp og jeg røk på 5 plass..

Spilte en til rett etterpå, tiltet etter 5 min og ga opp..

Sitter nå på .05/.10 NL cash game..

Helt ok start, opp 1.20$

veit vi snakker så små beløp at det er uinteresant, men hva foreslår dere at jeg gjør for å bygge stack når jeg starter med 18$??

Lenke til kommentar

En kollega og jeg lekte litt på tanken med å leve av poker her om dagen. Ikke det jeg, eller han for den saks skyld, kommer til å gjøre det noen gang, men artig å filosofere litt.

I dag har jeg ca 18k utbetalt i måneden. Ca vil det si 3000$ i måneden, som ca vil si 100$ for døgnet. Kollegaen min påsto at det var umulig, men ga seg fort da vi kom innpå potene ved f.eks 2/4$ eller 3/6$. Jeg kom med en påstand at jeg skulle iallfall fiske inn 25$ for dagen.

- Hotshot, fikk jeg slengt tilbake.

Jeg har greid det de to første forsøksdagene. :fun:

Lenke til kommentar
...

Satser på en ny Sit & Go nå... update kommer

7833426[/snapback]

Lær deg pot-odds, theory of push(spesielt ved turbo sngs) og fold equity.

Skal du bygge bankroll og tjene av å spille sngs må du spille mer enn en om gangen; gjerne 4-5. De mer rutinerte sng spillerne spiller ofte 12-14 sngs/turneys på en gang.

Lenke til kommentar
Det var vel egentlig det ja. Hvis folk skal sakte, men sikkert, jobbe seg opp en bankroll, er ikke cash det beste da? Begynne på de minste stakesene (utenom de useriøse) for så å bygge seg opp?

7836297[/snapback]

Vil tro det avhenger veldig av nivået på spilleren. Jeg gjør det greit i SNG's, men cash er derimot litt verre. Så lenge man holder seg på stakes som er +EV vil jeg tro bankrollmanagement er der den store utfordringen ligger for mange...

Just my 0.02$ :)

gikk dårlig i sit and go turneringen.. Hadde JT, chekcket inn fra BB... Flop 389 SB checker..

Jeg better 4xBB, som er nesten halve stacken, fold, fold, Allin fra SB, jeg caller, han har Q9...

Ingen hjelp og jeg røk på 5 plass..

7834060[/snapback]

Dette er en semibløff som stort sett aldri funker på lave stakes. Du bør ha rimelig gode reads på at motstanderen er en tight spiller som er villig til å kaste TPGK (TopPairGoodKicker) for at dette er ett +EV move (samt at bløffing i multiwaypotter frarådes). Men jeg vil si du er pot committed med halve stacken din, så at du callet allin er vel riktig nok ;) Endret av Pjokk
Lenke til kommentar
Jojo, man kan sikkert diskutere slowplayinga av to par på flop her. Men det er vel strengt tatt irrelevant

7837885[/snapback]

:lol: :lol: :lol:

Skal ikke diskutere slowplaying av to par, det er det liten vits i... (Reads m.m. kan påvirke spillet slik at det ikke nødvendigvis er -EV) Men dytte 44$ i en pot på 3$? Høres ut som om det er en på full tilt, jeg kunne vel forstått ett forsøk på å ta ned potten med luft, men det hadde kanskje holdt med ett psb?

Må nesten vurdere litt cashgame, ihvertfall hvis de er såpass softe som det her! :grin:

Lenke til kommentar
Observerte en morsom pot her om dagen, det er utrolig at man spiller med ekte penger mot slike folk som dette:

http://www.pokerhand.org/?781431

Jojo, man kan sikkert diskutere slowplayinga av to par på flop her. Men det er vel strengt tatt irrelevant

7837885[/snapback]

Misclick av Ocram, det skjer etter et par ti tusen hender med multitabling. :p Særlig på Wpex, der er den scroll-tingen veldig vanskelig.(sist jeg spilte der da)

Lenke til kommentar
Observerte en morsom pot her om dagen, det er utrolig at man spiller med ekte penger mot slike folk som dette:

http://www.pokerhand.org/?781431

7837885[/snapback]

Misclick av Ocram, det skjer etter et par ti tusen hender med multitabling. :p Særlig på Wpex, der er den scroll-tingen veldig vanskelig.(sist jeg spilte der da)

7837925[/snapback]

Fyren skrev ikke noe om misclick i chatten, tror han har villet det. Uansett veldig vanskelig å misclicke all in på ladbrokes. Et bet på $1 kunne ha vært et misclick.

EDIT: Fyren multitabla ikke

For at dette skal være +ev må han vel få et kast mer enn 7% av gangene, tror ikke han får det på dette nivået.

Endret av MrSifter
Lenke til kommentar
Fyren skrev ikke noe om misclick i chatten, tror han har villet det. Uansett veldig vanskelig å misclicke all in på ladbrokes. Et bet på $1 kunne ha vært et misclick.

EDIT: Fyren multitabla ikke

For at dette skal være +ev må han vel få et kast mer enn 7% av gangene, tror ikke han får det på dette nivået.

7837950[/snapback]

Ikke alle som annonserer det i chatten når de misclicker, da, jeg tror ikke jeg hadde brydd meg med å informere bordet...

Du mener vel at han må få call mindre enn 7% av tiden?

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar
Fått et inntrykk av at pengene er i cashgames jeg.. Eller er jeg på tur?

En jeg jobber sammen med har levde av bare poker i ca 6 mnd (tjente 180 000 i den perioden). Han vinner så vidt jeg har forstått det meste på turnerninger, men så er han sykt god også. Han vinner jevnlig turneringer med førstepremie på 3-5000 dollar. Nå jobber han deltid bare for å ikke bli sittende inne hele dagen og bli drittlei poker.

Endret av HeltNils
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...