Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min historie:

Jeg ble med i en freeroll på betsson, kom på 20. plass av 1000 spillere noe som resulterte i den nette sum av 3 dollar. (en timebetaling på 7 NOK er jo ikke å forakte)

Deretter bar det en etusiastisk kar bort til blackjack-bordene. Satset 1 dollar på hånd, og fikk blackjack med en gang! Slik fortsatte det og jeg var fort oppi 10 dollar.

Jeg ble svært optimistisk ettersom jeg hadde vunnet så mye, så jeg satset 10 dollar på en hånd. Dette gikk også bra, jeg var nå oppi 20 dollar. Jeg satser så de 20 dollarne, vinner med blackjack, og er oppi 50 dollar. Jeg blir maktsjuk, sastser 50 dollar og vinner den hånda også. 100 dollar er vunnet etter å ha kommet inn på bordet med 3 dollar.

Satser 100 dollar på den neste hånda og taper. Bankroll management!

Lenke til kommentar
Wow, http://www.highstakes.nu/forum/Topic5498-16-1.aspx

Hvordan kan man tro at AA er vinneren her? Greit nok at lodden er løs og aggressiv. Men hva kan han ha som AA slår? Neppe AQ siden to A er ute, KK ville ha bydd på reraise preflop fra en så lag spiller som Lodden.

Eneste handen er KQ, tror ingen raiser to ganger og comitter motstanderen så mye med KQ..

7473968[/snapback]

Har du en motstander som kan C/R'e deg pott på floppen med absolutely fuck-all, så blir det gjerne til at man tror AA er best headsup og 3-better. Det spørs sikkert veldig på dynamikken i matchen om det å se 4-bet AI-en til Lodden er noe bra, det å ta én hånd ut i fra en sånn match tror jeg ofte er å ta ting litt ut av konsept. High stakes HU er mer å spille personen enn kortene, sies det... Men det er jo kortene som avgjør :hmm:

Lodden har sikkert kjørt over ham hele matchen, stjålet potter og vært jævlig, og han føler han må take a stand. Lodden vet det, og fortsetter å presse på i håp om å få til det her?

Aner ikke, egentlig, bare slenger noen tanker ut i lufta...

Lenke til kommentar

Lodden kan jo selvfølgelig ha blakka seg på samme måte med top par før. Vi vet selvfølgelig ikke noe om motstanderen til Lodden sitt image heller.

Men jeg vil jo si at det er en feil å måtte ta en stand for alle pengene dine med det samme du har en bra hand mot en veldig aggressiv spiller. jeg vil ha noe nært nuts.

Lenke til kommentar
Lodden kan jo selvfølgelig ha blakka seg på samme måte med top par før.  Vi vet selvfølgelig ikke noe om motstanderen til Lodden sitt image heller.

Men jeg vil jo si at det er en feil å måtte ta en stand for alle pengene dine med det samme du har en bra hand mot en veldig aggressiv spiller. jeg vil ha noe nært nuts.

7479623[/snapback]

Spørsmålet er vel om Lodden lar deg vinne en stor pott den gangen du får noe så bra hvis du ikke slår tilbake ellers... Han går neppe i filten med AA mot din flush eller hva det er du skal ha hvis det bare er da du spiller tilbake mot ham... Ville også håndtert en "vanlig", aggressiv donk på den måten du beskriver, men jeg tror bare ikke det holder stikk mot en spiller i absolutt verdensklasse... Men det er vel ingenting jeg kan stille opp med som gjør det, hehe..

Lenke til kommentar

Jeg tror at en av de beste egenskapene til de beste cashgamespillerne i verden er at de setter opp folk. (også turneringspillere for den saks skyld).

Barry Greenstein har engang sagt at Phil Iveys stil gjør alle andre til calling-stations fordi han er så aggressiv og byr på alt. Samt at han spiller dragene, bluffene og nuts på samme måte.

Hvis alle andre syner deg ned uansett kan det ikke være så vanskelig å være verdens beste pokerspiller!

Jeg tror et er det vi ser et resultat av med den Q9, AA handen. Motstanderen har sett Lodden by i bånn med søppel, og tror at den beste medisinen er å gå all in med en god hand, istedet for å syne han ned.

Man får veldig lyst til å pushe alle chipsene dine inn i en pot mot en som har bullya deg mye. Og da spiller det ikke en så stor rolle hva som motstanderen representerer.

Lenke til kommentar
Jeg tror at en av de beste egenskapene til de beste cashgamespillerne i verden er at de setter opp folk. (også turneringspillere for den saks skyld).

Barry Greenstein har engang sagt at Phil Iveys stil gjør alle andre til calling-stations fordi han er så aggressiv og byr på alt. Samt at han spiller dragene, bluffene og nuts på samme måte.

Hvis alle andre syner deg ned uansett kan det ikke være så vanskelig å være verdens beste pokerspiller!

På den annen side:

En som ikke er callingstation mot Phil Ivey

Men du har et poeng. Han rir nok ganske langt på statusen sin.

Edit: Og negotiation: sykt. Jeg har aldri fått royal flush.

Endret av Darx
Lenke til kommentar
Han har vel jobbet seg både opp og ned fortere enn det der..

http://www.highstakes.nu/forum/Topic8466-16-1.aspx

7471683[/snapback]

apropos den hånda: http://theterrorist.org/old/index.html

edit: liker ikke at han pisser på nordmenn i den filmen :D

7488934[/snapback]

Har sett den der..Kul film. Trodde først Fast_Freddie var Freddie Deeb, men er visst en fyr kalt Muhammed eller noe.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...