Loeve Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det handler ikke om å ha direkte odds mot en eller flere spillere, men å utnytte en wildcard-hånd i en pot der opptil flere vil dominere hverandre. Og du vil faktisk ha odds opp mot høye pocketpar så lenge de ligger under overpar. Du har vel ikke spilt veldig lenge? Lenke til kommentar
Bautastein Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Jeg vet ikke om jeg diskuterer om to forskjellige situasjoner her men, føler det er litt motsigelser her. Dersom blindene er såpass høye at du tjener en del på å få dem, mens motstanderne i blindene har råd til å gi dem fra seg, og dermed kun ser med et veldig snevert utvalg av hender, og du allikevel ikke kan regne med å vinne stort mindre enn f.eks 35% av tiden når du får syn, er pushen et mye, mye, bedre spill enn man skulle tro... 7378627[/snapback] Når du donker med hender som 52 er det for å få syn, ikke for å stjele. 7379491[/snapback] Så, hvis dere er button, alle har folda og dere pusher med 52 på bobla, er det for å få syn eller for å stjele? Edit: Har spilt i 1 år ca, men spiller bare NL cashgames grinding. Jeg leste denne om ICM forresten, men der var situasjonen at en annen pusha. Endret 28. november 2006 av Pinglebolle Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hvis jeg pusher 52 er der fordi jeg er såpass low at jeg -må- få en pott. Mot få spillere er 52 den samme dritthånda som ellers, styrken i dårlige hender ligger i å skyve alt på når det er en pott du -vet- blir flerveis. Hånda har ingenting å si om man stjeler, da skal man ikke få et syn. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Ja jeg snakket om flere motspillere jeg også. Og jeg snakket ikke om AK, KQ og AQ, jeg snakket om AA,AK,AQ,AJ,A10,KK,KQ,KJ,K10,K9,QQ,QJ,Q10,Q9,Q8,JJ,J10,J9,J8,J7,1010,109,108,107,106,99,98,97,96,95,88,87,86,85,84,77,76,75,74,73,66,65,64,63,62,55,54,53 som alle har bedre outs enn 52. 7380299[/snapback] Men du skjønte ikke hva jeg mente.. Om du er opp mot flere hender som består av til dels de samme kortene, er du ikke i så verst shape med dine "ledige" kort... Jeg raiser dog aldri med 52o for å få syn... I cash raiser jeg mye rart fra button og CO, men gjerne ikke lavere enn 54, og da helst suited. Men snakket vi ikke om SNG-boble? Og hva mente du egentlig, Loeve, deepstacksituasjoner med implied odds etter floppen, eller shortstacked all in preflop-situasjoner? EDIT: La til quote, så ikke at det hadde kommet flere sider... Endret 29. november 2006 av Medrakil Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Shortstacked all in preflop. Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg klarer ikke å skjønner hvorfor folk spiler turbo sng for å tjene penger. Fem runder og du må pushe all in med KJ. Jeg pusher inn med 52 om anledningen sømmer seg. Men å vite når anledningen sømmer seg er basert på så veldig mange faktorer at det er en ferdighet som krever veldig mye trening. 7374191[/snapback] Jeg kan spille boblespill med shorte stacker, det er nok noe av det jeg er best til. Men det er uansett ikke hva jeg mener i dette tilfellet. Du spiller en turbo, starter med 1500, taper en pott med la oss si JJ tidlig i spillet. Du er nede på 1000. Spiller få hender og blir blindet ned til 800. Hvis blindene da er på 50/100 er du nødt til å pushe med de fleste to korta over ti, omtrent enhver ess og alle par. Sett at det er shorthanded da. Det er ikke poker. Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Ang denne 52 diskusjonen. Skjønner hva du mener Medrakil, du kan få nok fold equity i blindene til å pushe med 25. Hvis du har et stramt image, BB doblet seg forrige hand osv. Og litt av poenget er at du ikke er død hvis du blir synt av AK. Jeg spiller dog gjerne 52 cash hvis jeg får rett pris preflop. gir meg ikke nødvendigvis rekordstorepotter. Men det lønner seg i lengen, og jeg får et Gus Hansen - wannabe image. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Jeg kan spille boblespill med shorte stacker, det er nok noe av det jeg er best til. Men det er uansett ikke hva jeg mener i dette tilfellet. Du spiller en turbo, starter med 1500, taper en pott med la oss si JJ tidlig i spillet. Du er nede på 1000. Spiller få hender og blir blindet ned til 800. Hvis blindene da er på 50/100 er du nødt til å pushe med de fleste to korta over ti, omtrent enhver ess og alle par. Sett at det er shorthanded da. Det er ikke poker. 7382198[/snapback] Tja, du tar en beslutning for alle chipsa dine hver hånd, så jeg nekter å gå med på at det er lotto, men er med på at det på en måte ikke er helt poker heller, nei... Ang denne 52 diskusjonen. Skjønner hva du mener Medrakil, du kan få nok fold equity i blindene til å pushe med 25. Hvis du har et stramt image, BB doblet seg forrige hand osv. Og litt av poenget er at du ikke er død hvis du blir synt av AK. Jeg spiller dog gjerne 52 cash hvis jeg får rett pris preflop. gir meg ikke nødvendigvis rekordstorepotter. Men det lønner seg i lengen, og jeg får et Gus Hansen - wannabe image. 7382210[/snapback] Har du posisjon og implied odds kan du gjøre mye gøy i cash/deepstacksituasjoner OT: Haha, €230 pott på NL100 med AA uten hjelp... Ship it og lol donkaments ;D Endret 29. november 2006 av Medrakil Lenke til kommentar
onkeljubalong Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Men det er uansett ikke hva jeg mener i dette tilfellet. Du spiller en turbo, starter med 1500, taper en pott med la oss si JJ tidlig i spillet. Du er nede på 1000. Spiller få hender og blir blindet ned til 800. Hvis blindene da er på 50/100 er du nødt til å pushe med de fleste to korta over ti, omtrent enhver ess og alle par. Sett at det er shorthanded da.Det er ikke poker. 7382198[/snapback] Det er mer automatikk i turbo SNG-er enn noen annen form for NL Hold'em. Det er jeg helt enig i. Men jeg tror du undervurderer ferdighetene som kreves, uansett. Jeg har vel spilt rundt 1.000 Speed SNGs på Party og har rundt 10-15 % return of investment. Det er ikke fryktelig mange SNGs, og det er ikke fryktelig imponerende i og med at jeg spiller 11 og 22, men gjennomsnittet har tross alt -10 % return of investment. Med andre ord har jeg en ROI som er 20-25 % høyere enn gjennomsnittet for hver turnering. Du får ikke en så stor forskjell uten at det er veldig mye ferdigheter til stede. Jeg har veldig mye og lære på selv det veldig grunnleggende, men det er så mange på 11 og 22 som gjør feil som ville fått meg til å gråte om jeg hadde begått dem. Videre vil jeg tippe på at jeg hadde hatt rundt 0 % return of investment om jeg hadde spilt 100+9 Speed. Det finnes mennesker der ute med 10 % return of investment på 500+30 SNG-er, hvor jeg ville vært en stor taper. Det er ikke snakk om flaks, dette er spedd over flere tusen turneringer. Med 30 dollar i rake vil gjennomsnittslig ROI være -6 %. Hvordan kan forskjellene være så store og konstante over så lang tid på et så høyt nivå om de ikke spiller poker? Endret 29. november 2006 av onkeljubalong Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Etter å ha lest gjennom den siste diskusjonen, innser at jeg har ennå en lang vei igjen. Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Dobbelpost ftw. Dilemma: Jeg satt inn 50$ på Paradise for en stund siden. Vervet noen venner og fikk 100$ i bonus. Jeg bestemte meg for å spille ut denne bonusen. Spilte 0,05/0,10. Dette gikk veldig tregt, og datt inn på 0,25/0,50. Da gikk det plutselig bedre og bonusen kom fortere. Til slutt ga jeg meg på 380$. Tok ut pengene og var fornøyd med det. Men er litt i tvil. Det gikk jo ganske bra. Men satt som oftest med mesteparten av bankrollen min på bordene. Så da er spørsmålet, skal jeg fortsette med hasardiøst spill uten sans for bankrollmanagment, eller skal jeg tilbake til 0,05/0,10$ på Stars, med bankrollmanagment..? Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 ... 7441441[/snapback] Jeg har endelig begynt å spille med bankroll krav og det er herlig! Vel, herlig å herlig men jeg merker at jeg spiller mye bedre og mer disiplinert. Er alltid digg å kjempe seg opp i limits og ha virkelig fortjent det! Jeg skal nå ta ut en del av rollen og kjøpe meg en ny laptop. Kommer til å bli fornøyd av å tenke på at pokeren har betalt for laptopen. Jeg ville spilt etter br-krav, man spøiller bedre og takler svingniner og badbeats bedre. GL! Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Ty. Egentlig er det mest sjanse for at jeg gjør det. Jeg er den kjedelige typen, så akkurat nå sitter jeg på Stars og spiller microlimits. Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Stars uten rakeback eller bonus...? Greit nok at nivået er dårlig, men jeg vil anbefale deg å bli en bonus-hore Er en på Hollywoodpoker: "BonusWhores Exclusive 5x Sign-Up Bonus 100% up to $200 Use bonus code BW200 Must earn 5 player points for each $1 in bonus money", denne her er gull, jeg spiller denne as we speak. http://www.bonuswhores.com/hollywood-poker.php Tar litt tid å spille den ut men $200 er verdt det! Det tilsvarer over 100% rakeback, hvis jeg ikke tar helt feil. Neste for meg er en $250 bonus på Eurolinx. Blir mye poker i jula Lenke til kommentar
MrSifter Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Dobbelpost ftw. Dilemma: Jeg satt inn 50$ på Paradise for en stund siden. Vervet noen venner og fikk 100$ i bonus. Jeg bestemte meg for å spille ut denne bonusen. Spilte 0,05/0,10. Dette gikk veldig tregt, og datt inn på 0,25/0,50. Da gikk det plutselig bedre og bonusen kom fortere. Til slutt ga jeg meg på 380$. Tok ut pengene og var fornøyd med det. Men er litt i tvil. Det gikk jo ganske bra. Men satt som oftest med mesteparten av bankrollen min på bordene. Så da er spørsmålet, skal jeg fortsette med hasardiøst spill uten sans for bankrollmanagment, eller skal jeg tilbake til 0,05/0,10$ på Stars, med bankrollmanagment..? 7441441[/snapback] Jeg vil foreslå at du tar noen sjanser for å bygge opp en bankroll ved å spille på høyere nivå enn det korrekt bankroll management tilsier. Dette slik at du kan etablere deg på bord som 0.25/.50 med en god bankroll. Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Det er ikke så nøye med BR-management om du lett kan erstatte bankrollen din. Si du har en roll på $150. Dersom du lett kan avse $150 til en ny roll hvis du taper, ville jeg ikke spilt 0.05/0.10 (10NL), bare for å ha 15 innkjøp. jeg ville spilt i alle fall 25NL, dersom jeg visste jeg var en vinnende spiller på sikt på det nivået. Så hvis du har $400 og du kan sette inn nye 400 (eller litt mindre og starte lavere) hvis du mister hele BR-en, kan du prøve å spille NL50. Jeg ville i hvert fall spilt NL25, og så gått ned hvis jeg tapte, si $100, og så ikke gått opp før jeg hadde roll til NL50. Lykke til. Endret 7. desember 2006 av Medrakil Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Tusen takk for gode svar. Tror jeg tusler rundt her jeg på NL25. Men i teorien må jeg altså ha 1000$ for å spille NL50, det kan jo ta sin tid. Liker Poker Stars. Synes det er en grei side. Liker ikke å registrere meg på fler enn de sidene jeg har, så tror jeg holder meg der. Lenke til kommentar
Slikape Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Woha. ny pers i pot Darx wins $16.20 from side pot #2 with three of a kind, Queens. Darx wins $171.50 from side pot #1 with three of a kind, Queens. Darx wins $262.65 from the main pot with three of a kind, Queens. Fæle Partypokerfolka som går all in med par i 6ere flyter på en latterlig bra bølge på NL200 om dagen, tar vel slutt en gang men Endret 9. desember 2006 av Darx Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Finnest det noen norske poker spille sider? Finnes det noen sider med andre måter å få spilt på uten å ha Visa og sann kort? Slikt som bankoverføring elns? Faktura kansje? Lenke til kommentar
Billy Bob Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Spørs vel litt det, med tanke på at poker er ulovlig i Norge. Men om det så er, så må vel de ha en server i utlandet. Har nå ennå ikke sett noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå