Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener at man kan vike fra normaler hvis det går veldig bra og du føler at du har et klart overtak på andre spillere på ditt nivå.

7325813[/snapback]

1. Det er veldig lett å bedra seg selv.

2. 5 % avgift for hver pott du vinner er mer enn du tror. Overtaket -må- være klart hvis du skal kunne tjene penger.

3. Varianse er _langt_ verre enn du tror.

Selv spiller jeg med 200 buy-ins for STTs (skal gå over til 20+2 om ikke så veldig lenge). 50 er minimum, synes jeg.

Lenke til kommentar

Synes 200 buy ins høres forferderlig mye ut. Særlig siden du ikke lever av pokerspillingen, noe jeg går utifra siden du spiller såpass lavt.

Spiller du 5 eller 10 handed. Er det deepstack sng med lange blinder?

Jeg spilte selv 20+2 med roll på 500-800. Tror ikke man trenger roll på 4000 for å spille slike sngs.

EDIT: Vil forresten si at bankroll management er undødvenig på de fleste sngs, særlig shorthanded siden det som oftest blir et crapshoot om å komme i pengene.

Endret av MrSifter
Lenke til kommentar
Synes 200 buy ins høres forferderlig mye ut. Særlig siden du ikke lever av pokerspillingen, noe jeg går utifra siden du spiller såpass lavt.

Jeg spilte selv 20+2 med roll på 500-800. Tror ikke man trenger roll på 4000 for å spille slike sngs.

EDIT: Vil forresten si at bankroll management er undødvenig på de fleste sngs, særlig shorthanded siden det som oftest blir et crapshoot om å komme i pengene.

7360286[/snapback]

Vil ikke det si mye varians? Og er det ikke derfor vi har bankroll management? Og mye kan gjøres med riktig boblespill, det er der mesteparten av overtaket til en god SNG-spiller kommer fra...

200 buyins hørtes riktignok mye ut da, men det er bedre med for mye enn for lite... Jeg har bankroll på ~3k og jeg spiller bare $11erne selv, når jeg skal spille SNG.. Men så er ikke SNG hovedgreia mi heller, primært NL100 cash og MTTer for min del..

Endret av Medrakil
Lenke til kommentar

Nei, jeg spiller turbo (10). Det er det som gir mest varianse, ville jeg tro.

Jeg sa forøvrig aldri at du trengte 200. Jeg sa at du trengte 50. På 30 leker du med døden, synes jeg.

7360286[/snapback]

Dette er bare ren ignoranse. Det er så fjernt fra enhver forståelse for poker at jeg ikke klarer å se logikken.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke å skjønner hvorfor folk spiler turbo sng for å tjene penger. Fem runder og du må pushe all in med KJ.

Hvis man først skal gå inn for det burde man spille 20-håndsnivå for å eliminere mest mulig av flakselementet.

Beklager hvis jeg har missforstått deg, men tolket sitatet ditt på at du spilte sng med 200 x buy in.

Selv spiller jeg med 200 buy-ins for STTs

Jeg ser behovet for for en solid bankroll på turbo sngs. Men overhodet ikke +50 x buy in hvis du spiller normale eller deepstack turneringer

Lenke til kommentar

Zande: Sad but true, but it could also be you ;/ Hvor mye er du ned?

MrSifter: Ikke alle spiller på prima(for det var de turboene du mente, var det ikke?). Speed-strukturen på party er f.eks. veldig bra... Grunnen til at noen spiller turboer for å tjene penger er rett og slett at mye av EVen en god spiller utvinner kommer nettopp når det står mellom push og fold. Det mange tror bare er lotto er noe av det som krever mest skill å spille skikkelig bra...

Lenke til kommentar
Jeg klarer ikke å skjønner hvorfor folk spiler turbo sng for å tjene penger. Fem runder og du må pushe all in med KJ.

Jeg pusher inn med 52 om anledningen sømmer seg. Men å vite når anledningen sømmer seg er basert på så veldig mange faktorer at det er en ferdighet som krever veldig mye trening.

Lenke til kommentar

Jeg pusher inn med 52 om anledningen sømmer seg. Men å vite når anledningen sømmer seg er basert på så veldig mange faktorer at det er en ferdighet som krever veldig mye trening.

7374191[/snapback]

njaa.. skeptisk

Lenke til kommentar

7374191[/snapback]

njaa.. skeptisk

7374202[/snapback]

Les litt om ICM (google), eller prøv en ICM-kalkulator, så ser du at det er mange bra situasjoner til å pushe helt sykt elendige hender på SNG-bobler. Dersom blindene er såpass høye at du tjener en del på å få dem, mens motstanderne i blindene har råd til å gi dem fra seg, og dermed kun ser med et veldig snevert utvalg av hender, og du allikevel ikke kan regne med å vinne stort mindre enn f.eks 35% av tiden når du får syn, er pushen et mye, mye, bedre spill enn man skulle tro...

*stille seg bak onkeljubalong*

Lenke til kommentar
Når du donker med hender som 52 er det for å få syn, ikke for å stjele.

7379491[/snapback]

hvis du da får et syn så har du ikke akkurat oddsen på din side hvis motstanderen har AA,AK,AQ,AJ,A10,KK,KQ,KJ,K10,K9,QQ,QJ,Q10,Q9,Q8,JJ,J10,J9,J8,J7,1010,109,108,107,

106,99,98,97,96,95,88,87,86,85,84,77,76,75,74,73,66,65,64,63,62,55,54,53

som jo er et ganske fint utvalg og som én av de 5-6 andre ganske sikkert har. Hvis du blir calla med 5-2

Eller er det no skjult magi jeg ikke vet om?

dette er da preflop, etter flop er vel heller ikke outsene på din side, selv om det ligger en 5er på på bordet

Endret av Pinglebolle
Lenke til kommentar

Han snakker om mot flere motspillere... Hvis du er opp mot AK, KQ og AQ er du plutselig i monstershape ;P

Men i SNG shover du ikke med 52o for å få en multiway pott akkurat, du shover for at den ikke skal bli noen way som helst annet enn at du får de kanskje 450 eller 600 chipsene som ligger på bordet.

Lenke til kommentar
Han snakker om mot flere motspillere... Hvis du er opp mot AK, KQ og AQ er du plutselig i monstershape ;P

Men i SNG shover du ikke med 52o for å få en multiway pott akkurat, du shover for at den ikke skal bli noen way som helst annet enn at du får de kanskje 450 eller 600 chipsene som ligger på bordet.

7380204[/snapback]

Ja jeg snakket om flere motspillere jeg også. Og jeg snakket ikke om AK, KQ og AQ, jeg snakket om AA,AK,AQ,AJ,A10,KK,KQ,KJ,K10,K9,QQ,QJ,Q10,Q9,Q8,JJ,J10,J9,J8,J7,1010,109,108,107,

106,99,98,97,96,95,88,87,86,85,84,77,76,75,74,73,66,65,64,63,62,55,54,53

som alle har bedre outs enn 52.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...