Gå til innhold

Den Store Poker Tråden.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, får vel skrive ett innlegg eller to her jeg også! :)

Har ikke spilt mye poker før, men "gutta" har begynt å samle seg i helgene for å spille poker.

Vi spiller for tiden Texas Hold'em, som er kjempeartig.

Har som sagt ikke spilt så mye før, og jeg kan ikke så mye om poker.

Er det noen som har diverse tips, hvordan man kan "lese" spillet og slikt? :)

Vi spiller med penger, 50 kroner eller mer.

Altså, 50 kroner = 50 sjetonger, så spiller vi i 1 til 2 timer, og antall sjetonger du har igjen når vi er ferdige er hvor mye penger du har vunnet.

Fungerer flott.

Lenke til kommentar

Mitt beste tips er rett og slett å vite når man skal kaste seg. En spiller som har utrolig god forståelse for spillet vil aldri vinne noe hvis han ikke greier å legge ned gode hender.

Forstå når du er slått, og innse at det du taper på én hånd lett kan håves inn over flere små potter.

Lenke til kommentar
Mitt beste tips er rett og slett å vite når man skal kaste seg. En spiller som har utrolig god forståelse for spillet vil aldri vinne noe hvis han ikke greier å legge ned gode hender.

Forstå når du er slått, og innse at det du taper på én hånd lett kan håves inn over flere små potter.

6912521[/snapback]

Og at chips/penger du ikke taper er like fine som chips/penger du vinner ;)

Lenke til kommentar

Det beste tipset jeg kan gi er å spille mye poker, ikke forvent å vinn noe, men prøv å vinn penger.

Samt lese noen bøker om poker, f.eks Dan Harrington sin bok.

Evnen til å lese spillet baserer seg oftest på logikk, kjennskap til situasjoner og de andre spillerne. Det er ikke noe man kan lære seg på en to tre, det må man trene.

Lenke til kommentar
Hihi, treffer gutta på beginner tablene toppar på floppen kan du tappe kontoen deres, de nekter å tenke tanken at noen har bedre. :D

Edit: Bilde (sjekk antall entrants vs rebuys/addons)

Jeg er average uten noen addons/rebuys  :roll:

6910621[/snapback]

ehm... Det er slikt rebuy-, og add-on turneringer foregår. Selv proffene spiller slik i Las Vegas(Dan. Negreanu). Mange spiller maniacs i begynnelsen for å gi fra seg et løst image og etter rebuyperioden er over tar det med ro og tighter opp.

Din første rebuy turnering?

Lenke til kommentar
Hihi, treffer gutta på beginner tablene toppar på floppen kan du tappe kontoen deres, de nekter å tenke tanken at noen har bedre. :D

6910621[/snapback]

du har jo peiling, jævla verdiøse kamelkadavar. jeg vil knuse deg fullstendig i enhver form for poker: ditt ego skraper din intelligens

6913570[/snapback]

Rrrrolig nå sailor...

Lenke til kommentar

6910621[/snapback]

ehm... Det er slikt rebuy-, og add-on turneringer foregår. Selv proffene spiller slik i Las Vegas(Dan. Negreanu). Mange spiller maniacs i begynnelsen for å gi fra seg et løst image og etter rebuyperioden er over tar det med ro og tighter opp.

Din første rebuy turnering?

6912979[/snapback]

På partypoker ja. Er rimelig andre tilstander på Prima nettverket og andre lignende.

Jeg ser ikke grunnen til å gå all in med absolutt hver eneste hånd i en time før du får 4-5 dobla deg. Sitter du å venter plukker du jo opp AA/KK/AK/QQ 1-4 ganger i løpet av den timen og har glatt 4-5 ganger start chips "når det begynner" for 6 dollar i stedet for han på bordet som buya seg inn 42 ganger, dvs rundt 1500kr...

Lenke til kommentar

6910621[/snapback]

du har jo peiling, jævla verdiøse kamelkadavar. jeg vil knuse deg fullstendig i enhver form for poker: ditt ego skraper din intelligens

6913570[/snapback]

Jeg kjører gjerne cashgame 1/2 dollar heads up med deg, bare send pm.

Lenke til kommentar

På partypoker ja. Er rimelig andre tilstander på Prima nettverket og andre lignende.

Jeg ser ikke grunnen til å gå all in med absolutt hver eneste hånd i en time før du får 4-5 dobla deg. Sitter du å venter plukker du jo opp AA/KK/AK/QQ 1-4 ganger i løpet av den timen og har glatt 4-5 ganger start chips "når det begynner" for 6 dollar i stedet for han på bordet som buya seg inn 42 ganger, dvs rundt 1500kr...

6915368[/snapback]

Men hvorfor skal du gidde å tighte til du KAN få fete kort og risikere å treffe på en badbeat hvis du har roll til å ha 5 x start ved første pause med hvilke som helst kort?

Endret av Loeve
Lenke til kommentar

6915368[/snapback]

Men hvorfor skal du gidde å tighte til du KAN få fete kort og risikere å treffe på en badbeat hvis du har roll til å ha 5 x start ved første pause med hvilke som helst kort?

6915434[/snapback]

Problemet er jo at det er i underkant av 1000stk igjen etter første pause og du har brukt så mye at du må havne topp 15 for å finansiere rebuyene? Vil gjerne se en spiller som klarer det hver gang...

Lenke til kommentar
I tre av fire turneringer er jeg blitt dratt ut på river av lykkejegere. Er det da en skal slutte å spille og ta seg en pause?

*starter en ny*

6917127[/snapback]

Ta seg en pause vil jeg foreslå. Jeg tilter alt for lett.

Gikk ut som førstemann i en 10manns sng. Limp fra de tre første posisjonene, jeg sitter i middelpos med AA. Raiser standard. Får et reraise av cutoff. En syner reraisen i blindene.

Førsteposisjonslimpern går allin. Jeg går også all in og får syn av han i cut off.

Limpern hadde 77, mens han i cut off hadde 1010.

Veldig dårlig spilll av begge vil jeg si.

Slutten på visa er selvfølgelig at fyren med 1010 får en straight på river :(

Da orker jeg ikke spille en til, vet at jeg kommer til å tilte alt vekk med hender som KJ, KT osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...