Gå til innhold

Ny ram, hvilken produsent?

HellFire-

Anbefalte innlegg

Sitter her med 1024MB Twinmos PC3200 Ram, tenkte jeg skulle sette de i den andre pcn og kjøpe nye (2 giga) til denne her.

Isåfall, fra hvilken produsent?

Har snuset litt på den OCZ som Netshop har for 2300 kr for tia.. Er det merkbar forskjell mellom de brikkene og billigere? F.eks Twinmos sine?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

vel, siden hovedkortet bare støtter pc3200.. så må jeg kjøpe OCZ Platinum, å de koster jo 2800.. et det ikke like greit å kjøpe 2 giga ram fra f.eks patriot, eller Twinmos? er forskjellen VIRKELIG så stor? Når jeg først dobler rammen, så er vel det forskjell nok?

Lenke til kommentar

Tror du godt kan gå for Patriot uten å merke så stor forskjell.

Men klokker du en del, så merkes forskjellen godt mellom disse brikkene.

Hadde selv gått for Patriot hvis prisen har mye å si, men kan du betale for OCZ brikkene, så ville jeg ha gått for dem!

PS: Gjør ikke noe om HK støtter PC3200, går fint med PC3500-brikker eller høyere.

Endret av k_drey
Lenke til kommentar
Tror du godt kan gå for Patriot uten å merke så stor forskjell.

Men klokker du en del, så merkes forskjellen godt mellom disse brikkene.

Hadde selv gått for Patriot hvis prisen har mye å si, men kan du betale for OCZ brikkene, så ville jeg ha gått for dem!

PS: Gjør ikke noe om HK støtter PC3200, går fint med PC3500-brikker eller høyere.

oki, takk.. da lærte jeg noe nytt idag også :) Pris har en del og si.. Og ettersom jeg ikke klokker (Cpu'n er kloka 60 MHz) så går jeg vel for patriot, et annet merke du heller anbefaler? Kingston, crusial eller hva de heter.. osv.. alle ligge jo på rundt 2000 kr for 2 giga.. :)

Lenke til kommentar

Ville abosolutt ha vudert OCZ, men Kingston og Corsair har brikker som scorer ganske godt i dette sjiket. Sjekket Prisguiden til Hardware, og brikkene fra Kingston som var hakket dyrere enn Patriot, ville jeg ha vraket mot Patriot.

Kan du bruke 4x512 brikker, så er det mye å velge mellom, og her hadde jeg tatt en titt på OCZ sine Value brikker eller hellst Premier.

Lenke til kommentar
Skal vell gå fint med 4x512, men hadde jo vært kjekkt hvis du oppdaterer sener med 1 eller 2 brikker til. Så gå for Patriot, dem holder gått med når det gjelder standard hastigheter.

likegyldig for meg, partiot rammen koster vle det samme som premier.. og om jeg skal oppggradere rammen igjenn, det gjør jeg ikke før jeg skifter til nytt hk og heile pakka.. når du sier jeg skal ta patriot, mener du 2 x 1024 da?

Usikker, liker OCZ rammen godt.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...