Gå til innhold

Partmgr.sys error under installasjon av XP

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp flyttet mine to S-ATA harddisker og min ene IDE-harddisk over i mitt nye system, og tenkte derfor jeg skulle formatere IDE-harddisken og installere Windows XP på nytt. Jeg fikk formatert, men etter innlastingen av konfigurasjonsfilene til XP-installasjonen får jeg en "blå-skjerm" error, som sier at ".... stoppet dette for å forhindre at systemet blir skadet - partmgr.sys fil som antakeligvis skaper dette problemet" osv..

Hva i all verden er i veien? Kan noen hjelpe? Trenger hjelp raskt! :no:

På Forhånd takk..

EDIT: Se signatur for spesifikasjoner.

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. hvordan gjorde du det når du partisjonerte? Sletta du C: først så oppretta du en ny eller? formaterte du den bare? Jeg har aldri opplevd dette på noen pc før. Det er IDE disk du installerer XP på ja? Kan jo være noe galt med harddisken da selvføgelig, er den gammel den harddisken da? Partmgr.sys har noe med partisjonene å gjøre, men noe utover det vet jeg desverre ikke hva den fila er til :(

Prøv og slett C: og opprett en ny C:, se hva som skjer da. Hvis ikke dette fungerer, kan du jo prøve en annen harddisk da. Husk bare at hvis du skal installere Windows 2k/XP på en S-ATA harddisk må du ha S-ATA drivere.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Men nå har situasjonen endret seg. Det jeg gjorde i går, var å sette i min 3.5" diskettstasjon (hadde planer om å flashe til nyeste BIOS som jeg lasta ned - i håp om at den kunne gjøre noe mirakuløst?). Når jeg da satte på PC'en igjen, så fikk jeg ikke "Partmgr.sys error"! :)

MEN, såklart, alt skal ikke gå på skinner fordet... Fikk beskjed om å sette inn en cd av en tidligere Windowsversjon for å bekrefte at jeg kunne bruke oppgraderings cd'en min. Jeg gjorde det, og satte inn XP cd'en igjen når jeg fikk beskjed om det (alt var OK). PC'en begynte å "laste inn filer", som liksom er det siste som skjer før selve installasjons skjermen spretter opp. På 95% stoppa den (error!), og det hjalp ikke å trykke "prøv igjen". PRøvde å trykke "fortsett" liksom, men da ble "installasjonen" f*cka, og det var å begynne fra scratch igjen..

Hva skal jeg gjøre!? Er det plutselig umulig for meg å installere XP? Er samme XP-cd, samme harddisk og samme DVD-brenner som jeg brukte i mitt forrige system. Hjelper en BIOS-oppdatering? (I så fall; hvordan gjør jeg det? Asus A8N SLI Deluxe).

Lenke til kommentar

har du flere datamaskiner i huset eller? hvis ja, så prøver du å sette den harddisken du skal installere Windows XP på i en annen pc. formater og installer Windows der, sett så disken tilbake i din pc og se hva som skjer. husk da å sett harddisken til å boote først på maskina di.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Hei

Satte harddisken i den gamle og installerte XP uten problemer :)

MEN (haha), det nye systemet vil ikke inn i windows (var inne i windows med den gamle). Får beskjed om å velge "starte xp på vanlig måte / sikkerhetsmodus" osv, men uansett hva jeg velger så rebooter den bare, om og om igjen.

Satte inn XP-cd'en og boota fra den - tenkte jeg kunne prøve "reparere xp-installasjon"..vil det funke? Uansett så har jeg et problem der: Jeg velger volum C:\, og så må jeg skrive inn administratorpassord? Det fins jo ikke noe passord enda!! Og å bare trykke "Enter" funker ikke - det betyr faktisk EXIT. Hvordan komme seg videre? Skal liksom ha LAN og greier også.. *Sukk*

Hejlp?! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...