Gå til innhold

Nikon Coolpix 7900 vs Canon Ixus 700

Anbefalte innlegg

Hvilke av disse er best? jeg vil ha et lite kamera så jeg kan ta med overalt, på fest, på byen, på stranden osv. Synes powershot blir litt for stort. Noen som har dårlige/gode erfaring med disse kameraene over tid? Er det andre som er bedre i denne klassen?

i testen her på akam er jo Canon Ixus 700 bedre enn Nikon Coolpix 7900

Endret av tojas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg skrev i en anden af dine tråde, så synes jeg Ricoh Caplio R2 har nogle klare fordele ift. andre kameraer i klassen. Det har udover det jeg skrev også mere zoom (4,8X) så jeg synes det er en overvejelse værd. Ellers er dine to alternativer nok de bedste, hvis du synes at Canon S60/70 bliver for stort.

Jeg tror ikke du bliver meget klogere af de svar der måtte komme i denne post omkring erfaringer med Canon vs. Nikon, da kameraerne er utroligt lige. Tag ned til din lokale fotohandler og bed om lov til at prøve kameraerne - jeg tror din endelige beslutning kommer til at handle om "feel", hvordan kameraet føles i virkeligheden.

Lenke til kommentar

Synes du skal fortsette diskusjonen i den tråden du allerede har opprettet. Den er her : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=449182

Har endret emnetittelen i den for deg.

Se mitt siste innlegg... det burde forklare en del. Når du sier at Ixus 700 fikk bedre testresultat her på Akam... det skjønner jeg ikke helt. Begge fikk terningkast fem, Ixus 700 hadde flere minussider, og Coolpix 7900 fikk bedre score på bildekvalitet (terningkast fem) enn ixus 700 (terninkast fire). Det samme med optikken... der vant Coolpix 7900 også.

Men ser ut som du allerede har bestemt deg for Ixus 700, og bare vil ha bekreftet at det er det beste valget. For deg er det kanskje det... det er uansett et meget bra kamera. Men personlig ville jeg blitt mer fornøyd med Coolpix 7900. Men det er nå min mening da.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...