j-- Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hei. Jeg har hørt at det er noen nettverkskort som har bedre støtte i linux enn andre. Skal kjøpe trådløst nettverkskort nå, og er ute etter dette: stabilt (ikke få "spikes", eller dette ut) God støtte i linux (uten for masse knoting) Mulighet for ekstern antenne er ikke et must at det er 54mbit. Bør helst ikke koste over 500,-. Noen som har noen erfaringer/tips? takker for svar! Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hiver meg på denne jeg og! Har en PC der linux blir installert snart!! (og trådløst kort innkjøpt) Samtidig , med mulighet for å ta feil , men jeg tror kanskje 3com er et bra valg. Synes å ha hørt noe om at de har best utvikling av drivere på Linux. Lenke til kommentar
knut Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 For å slippe problemer med trådløst og linux vil jeg anbefale ethernet-adaptere. Det er en boks som tar for seg de trådløse signalene og overfører det til en normal nettverkstilkobling. Det gjør at det eneste du trenger å bry deg om er det vanlige nettverkskortet i maskinen. F.eks. vil en Asus WL-330g være et godt valg på grunn av liten størrelse og mulighet til å få strøm fra USB. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=18906 Linksys WAP54G er også et godt alternativ: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=17376 Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Takk! Dette var et spennende alternativ jeg ikke hadde hørt om. Så man har mulighet til å konfigurere disse med WEP koder og alt mulig , slik at det -nesten- bare er plug&play ?? Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Finn et kort med prism eller atheros-chipset. Orinoco-kortene funker knall med linux. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 bludern, det du linker til er da helt vanlige (men av de bedre) basestasjoner...? Lenke til kommentar
j-- Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg tenkte vel egentlig med på pci kort, bl.a. sånn at man slipper kabler @Goophy: Takk, da vet jeg hva jeg skal se etter Lenke til kommentar
j-- Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Kan noen forresten annbefale et pcikort? Lenke til kommentar
knut Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 bludern, det du linker til er da helt vanlige (men av de bedre) basestasjoner...? De jeg linker til er aksesspunkter med ethernet-klient muligheter og bridging-muligheter noe som gjør at man ikke trenger et internt trådløst nettverkskort, noe som også gjør at man slipper driverproblemer i alternative operativsystemer. De to jeg har linket til vil også fungere om du kobler på en switch bak slik at man kan ha flere datamaskiner koblet på den samme trådløse ethernetklienten. Når det gjelder brikkesett som er godt støttet i Linux ville jeg faktisk valgt å se bort fra Prism, da de nyere kortene er svært dårlig støttet. Atheros er på sin side godt støttet i Linux. Bruk prisguiden sitt avanserte søk for trådløse produkter med bestemte brikkesett. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Fant en stoooor liste over kort som er støttet i Lunux. kan lastes ned her: http://www.linux-wlan.org/docs/wlan_adapters.html.gz Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Gikk for dette kortet her: "SMC EZ Connect Wireless G PCI 108 Mbps 802.11g, WPA, RP-SMA kontakt" Kortet skulle ifølge prisguiden har "Atheros" chipsett Takker for info alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå